Lietuvos paštas taupo: atsisakoma nepelningų paslaugų
Vals­ty­bės val­do­mas Lie­tu­vos pa­štas at­si­sa­ko ne­pel­nin­gų pa­slau­gų – bend­ro­vė nu­trauks fak­sog­ra­mos, vers­lo pa­što, as­men­dė­žių, iš­ori­nių sąs­kai­tų ap­mo­kė­ji­mų mo­du­lio ir mo­kė­ji­mo sąs­kai­tos pa­slau­gas.

Pasak Lietuvos pašto, šios paslaugos tapo nebepopuliarios ir nepelningos dėl sparčios interneto plėtros, išpopuliarėjusių paštomatų bei neefektyvumo.

„Vadinamasis verslo paštas – tai Lietuvos pašto paslauga, kuria naudojosi išskirtinai verslo klientai, išsikviesdami asmeniškai laiškininką paimti jų siuntos. Ši paslauga keičiama kur kas efektyvesne, automatizuota sistema – tikimės, kad ji verslo klientams bus kur kas patogesnė“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba.

Asmendėžės buvo įrengtos kai kuriuose Vilniaus miesto rajonuose ir jo apylinkėse prie gyvenamųjų namų – į jas gyventojai nukreipdavo savo siuntas, o kurjeris jas pristatydavo. Kadangi gyventojai pastaruoju metu nebuvo linkę naudotis šia paslauga ir mieliau siuntas atsiimdavo savitarnos terminaluose, ji tapo nuostolinga.

Lietuvos paštas taip pat uždarys išorinių sąskaitų apmokėjimo modulį, kuris veikė kaip tarpininkas tarp pirkėjo ir pardavėjo sąskaitų išrašymo procese.

Nuo 2019 m. birželio 1 d. klientams nebebus teikiama ir mokėjimo sąskaitos paslauga. Šis produktas Lietuvos pašto teikiamų finansinių paslaugų krepšelyje buvo itin nepelningas – 2017 m. bendrovės finansinių paslaugų pajamų struktūroje mokėjimo sąskaita sudarė vos 0,04 proc., kai investicijos į šios paslaugos palaikymą siekia kelis šimtus tūkstančių eurų per metus.

„Savo klientams mes pateiksime visą būtiną informaciją apie galimybę atsidaryti naujas sąskaitas bankuose, kredito unijose ar elektroninių pinigų įstaigose“, – sako N. Žioba.

Anot jo, finansiniame sektoriuje Lietuvos paštas save mato kaip stiprų žaidėją teikiant šias paslaugas: pensijų ir kitų išmokų pristatymą, įmokų surinkimą, piniginių perlaidų siuntimą ir išmokėjimą, taip pat tarpininkavimą, teikiant vartojimo kreditus bei draudimo paslaugas. Šios paslaugos įmonės paslaugų krepšelyje tikrai išliks ir bus stiprinamos bei plečiamos.

„Šiuo metu peržiūrinėjame savo paslaugas bei produktus. Vertiname, kas bus aktualu po keleto metų, kokie bus vartotojai, jų lūkesčiai. Tiek pašto paslaugų, tiek finansinių paslaugų rinka sparčiai keičiasi, o Lietuvos paštas dirba itin konkurencingoje aplinkoje, todėl ieškome efektyvių, šiuolaikiškų ir veiksmingų sprendimų, kad kuo labiau patenkintumėme vartotojų poreikius“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovas.

Lietuvos pašto grupės konsoliduotos pajamos pirmąjį šių metų pusmetį siekė 40,267 mln. eurų – 12,6 proc. daugiau nei pernai tuo pat laiku (35,748 mln. eurų), o daugiausia – 74 proc. – jų gauta iš pašto paslaugų.