Lietuva gali pasigirti elektroninės prekybos pasiekimais
Nau­jau­si Eu­ros­tat duo­me­nys ro­do, kad Lie­tu­va yra vie­na iš pir­mau­jan­čių ša­lių Eu­ro­pos Są­jun­go­je pa­gal įmo­nes, tu­rin­čias dau­giau nei 10 dar­buo­to­jų ir par­duo­dan­čių pre­kes ar pa­slau­gas in­ter­ne­tu.

Lietuva, turinti net 20 proc. tokių įmonių, dalinasi 6 vieta su Vokietija, Slovakija bei Suomija, taip aplenkdama kitas Baltijos šalis, kaimynę Lenkiją, kuri atsidūrė priešpaskutinėje vietoje turėdama 9 proc. įmonių vykdančių prekybą internetu.

Tuo tarpu bendras ES šalių vidurkis yra 16 proc. ir tai reiškia, kad Lietuva taip pat lenkia tokias ekonomiškai stiprias šalis kaip Jungtinė Karalystė, Ispanija, Prancūzija, Italija.

Dar labiau Lietuva pirmauja pažvelgus į įmones, kurios elektroniniu būdu parduoda į kitas Europos Sąjungos šalis. Šioje statistikoje Lietuva užima 4 vietą, o prieš mus rikiuojasi Kipras, Austrija, Liuksemburgas, rašoma pranešime spaudai.

„Tiek Lietuva, tiek Kipras ar Liuksemburgas yra nedidelės šalys, tad natūralu, kad esant didelei elektroninės prekybos konkurencijai, vietinė rinka tampa per ankšta, tad ir pradedama prekyba į užsienį. Mes pastebime, kad vis daugiau Lietuvos kompanijų neapsiriboja vien tik Lietuva ir prekiauja visoje Europoje ar net už jos ribų. Tiesiog Lietuvoje jau šiuo metu yra tiek daug elektroninių parduotuvių, kad konkurencija pagal gyventojų skaičių yra tikrai didelė. Kone kiekvieną mėnesį vien mūsų sistemoje užsiregistruoja apie 300 naujų elektroninių parduotuvių iš Lietuvos“, – sako Paysera atstovas plėtros vadovas L. Kanapienis.

Bendrai Europos gyventojų skaičiuojama yra 839 mln. iš kurių net 637 mln. yra interneto vartotojai galintys būti potencialūs elektroninės prekybos klientai.