Laivyba tapo pelningesnė
Klai­pė­do­je vei­kian­ti da­niš­ko ka­pi­ta­lo kom­pa­ni­ja „DFDS Sea­ways“ per­nai dir­bo ak­ty­viau ir pel­nin­giau nei anks­tes­niais me­tais, o šie­met pla­nuo­ja pa­na­šius eko­no­mi­nius re­zul­ta­tus.

2017 metais Klaipėdos bendrovė gavo 77,7 mln. eurų pajamų ir uždirbo 7,4 mln. eurų pelno. 2016 metais įmonės rodikliai buvo atitinkamai 76 mln. eurų ir 1,5 mln. eurų.

DFDS Seaways“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys, komentuodamas pakitusį verslo organizavimo pobūdį, teigė: „Mūsų bendrovė yra didelės DFDS kompanijų grupės narė, kuri disponuoja 12 keltų: 8 iš jų – ro-pax tipo (gabena krovinius ir keleivius), 4 – ro-ro (gabeną krovinius ir gali paimti ne daugiau kaip 12 keleivių). Visi įmonės laivai plaukioja su Lietuvos vėliava, juose dirba lietuviškos įgulos. Kompanija taip pat teikia krovinių ir keleivių aptarnavimo paslaugas patronuojančiai bendrovei. „DFDS Seaways“ laivai šiuo metu Baltijos jūroje plaukioja maršrutais iš Klaipėdos į Vokietiją ir Švediją bei iš Estijos į Švediją“.

Pasak V. Klumbio, Baltijos jūroje tradiciškai daugiausiai pajamų ir pelno generuoja maršrutai tarp Klaipėdos ir Kylio Vokietijoje bei Klaipėdos ir Karlshamno Švedijoje. Kadangi daug pokyčių rinkoje nenumatoma, šiemet „ DFDS Seaways“ planuoja panašų kaip 2017 metais pelną. Pirmojo šių metų ketvirčio rezultatai, kiek gabenta krovinių ir keleivių, bus skelbiami po gegužės 9 dienos, kai apibendrintus duomenis per biržą paskelbs DFDS.

Praėjusiais metais DFDS įsigijo du keltus, kurie plaukioja Šiaurės jūros maršrutu tarp Roterdamo ir Iminghamo. Laivai buvo įregistruoti Klaipėdoje ir priskirti „DFDS Seaways“.

Per pastarąjį dešimtmetį, po pasaulinės ekonomikos krizės įsigijusi keletą silpnesnių laivybos įmonių, DFDS tapo viena didžiausių keltų kompanijų pasaulyje. Laivybos milžinė 2017 metais gavo 4 proc. daugiau pajamų ir 4 proc. daugiau pelno prieš mokesčius bei atskaitymus (EBITDA). Aiškinama, kad Anglijos kanalo linijos dėl „Brexit“ įtakos pajamos padidėjo 7 proc., todėl šiai krypčiai bus įsigyjama didesnės talpos laivų.

Sprendžiant iš plėtros Viduržemio jūroje, galima daryti prielaidą, kad DFDS optimizmo nestabdo baigiamos išsemti naujų linijų organizavimo Šiaurės regione galimybės. Ji plečiasi naujose rinkose.

Šio mėnesio pradžioje DFDS vadovybė išplatino žinią, kad baigia pirkimo sandorį ir perima didžiausią Turkijos laivybos operatorių „U.N Ro-Ro“. Šios įmonės turimi 12 keltų jungia Turkijos ir Europos Sąjungos uostus 5 kryptimis. Dėl pirkinio, vertinamo 7,1 mlrd. Danijos kronų, kuris padidins kapitalą maždaug 5 proc., DFDS iš anksto informavo akcininkus, kad suspenduos 2018 metų dividendus. Tačiau naujos linijos, kaip skaičiuojama, pagausins veiklos pajamas ir leis užimti dar tvirtesnes pozicijas rinkoje.

Kiek anksčiau, vasarį, DFDS pranešė užsakiusi Kinijoje statyti krovininių-keleivinių laivų (ro-pax) porą Baltijos jūros maršrutams, kurie užsakovą pasieks 2021 metais. Abu jie, kaip nurodo DFDS, plaukios iš Klaipėdos. Kompanija skaičiuoja, kad už du laivus teks sumokėti 296 mln. JAV dolerių, o laivai sustiprins verslą Baltijos rinkoje.