Kojinių gamintojų pelną tebemažina vasara
Anks­ti pra­si­dė­ju­si, karš­ta ir rug­sė­jį vis dar ne­si­bai­gian­ti va­sa­ra pa­ko­re­ga­vo smul­kes­nių ko­ji­nių ga­min­to­jų apy­var­tą. Kai ku­rių Lie­tu­vos rin­kai pro­duk­ci­ją ga­mi­nan­čių įmo­nių par­da­vi­mo mas­tas su­ma­žė­jo per pu­sę. Ne­si­džiau­gia ir už­sie­nio rin­kas už­ka­ria­vę ga­min­to­jai – čia jun­ta­mi be­siar­ti­nan­čios kri­zės po­žy­miai ir ge­ro­kai su­ma­žė­jęs var­to­ji­mas.

Kaune veikianti šeimos įmonė „Virūla“ gamina keturių skirtingų sudėčių ir trijų skirtingų ilgių vyriškas bei moteriškas kojines. Įmonės direktorius Virginijus Kairys „Lietuvos žinioms“ sakė, kad šių metų vasarą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, „Virūlos“ produkcijos parduota beveik 60 proc. mažiau.

Žieminių kojinių bendrovė negamina, todėl tokie svyravimai atsiliepia įmonės finansams. O rinkos bangavimai neleidžia įsigyti įrangos, galinčios megzti vilnones kojines. „Esame maža įmonė, turinti savo vietą po saule, ir kol kas mums pavyksta išgyventi“, – teigė V. Kairys.

Orientuojamasi į momentinį pirkimą, todėl vieną mėnesį apyvarta gali būti labai gera, o kitą – kristi.

Danai ir vokiečiai perka mažiau

Tai, kad vasara pakoregavo kojinių pardavimo apimtį Lietuvoje, patvirtino ir „Vegateksos“ vadovas Virginijus Mažeika. Ši kitais metais veiklos dvidešimtmetį minėsianti Garliavos (Kauno rajonas) įmonė didžiąją dalį (apie 90 proc.) savo produkcijos – vaikiškų ir moteriškų pėdkelnių, vyriškų, moteriškų bei vaikiškų kojinių – eksportuoja. „Tiek danai, tiek vokiečiai, su kuriais bendradarbiaujame, atvirai pripažįsta, kad artinasi krizė. Jie pabrėžia, jog žmonės šiose šalyse visko perka mažiau, jaučiamas vartojimo sumažėjimas“, – sakė V. Mažeika.

Kiek dėl šios priežasties sumažėjo bendrovės eksportas, palyginus pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį šių metų ketvirčius, „Vegateksos“ direktorius teigė negalįs tiksliai įvardyti. „Šiuo metu gaminame kojines bei pėdkelnes jau kitų metų vasarai, ir gruodį arba sausį produkcija iškeliaus į užsienį“, – paaiškino įmonės vadovas. Pagrindinės „Vegateksos“ rinkos yra Skandinavija ir Vokietija.

Pernai bendrovė pranešė apie dalyvavimą Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų projekte. Tai leis padidinti produktyvumą ir pakeisti įmonės gaminių dizainą. Projekto rezultatas – dviejų gaminių grupių: vaikiškų pėdkelnių ir kojinių iš ekologinės medvilnės su elastomeriniu siūlu, dizainas. Nauji gaminiai tamprūs, gerai priglunda prie vaiko kelių, kulnų, pėdų bei pirštų ir sumažina šių vietų traumų tikimybę, pagerina mikroklimatą, oro laidumą, kraujotaką ir komfortiškumą. Šią vasarą „Vegateksa“ ketino pradėti gaminti kompresines kojines, tačiau kol kas planus perkelia į netolimą ateitį.

„Nors gaminame visiems: vyrams, moterims, kūdikiams, seneliams, kareiviams, šiuo metu orientuojamės į vaikišką produkciją. Gamybą nuolat tobuliname, tačiau kokios nors esminės naujienos šį sezoną pirkėjams nepateiksime“, – sakė V. Mažeika.

Nejaučia pokyčių rinkoje

Tiesa, viena didžiausių šalyje kojinių ir pėdkelnių gamintojų „Skinija“ kol kas nejaučia neigiamų pokyčių rinkoje. Kaune veikiančios įmonės vadovas Kęstutis Rudgalvis pripažino, kad ši vasara gamybą koregavo, mat dominavo trumpų kojinių ir pėdučių pardavimas, tačiau apyvartai tai neatsiliepė. „Lygindamas šią vasarą su ankstesnėmis, pastebėjau, kad pirkėjai labai greitai reaguoja į orų pasikeitimus. Orientuojamasi į momentinį pirkimą, todėl vieną mėnesį apyvarta gali būti labai gera, o kitą – kristi. Tačiau, vertinant į visą laikotarpį, šiemet kojinių parduota šiek tiek daugiau nei pernai“, – teigė K. Rudgalvis.

Apie 60 proc. „Skinijos“ produkcijos iškeliauja į Skandinavijos rinką: Norvegiją, Švediją, Suomiją, Daniją, nemažai gaminama Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos užsakovams, įmonės produkcija pasiekia Amerikos ir Australijos žemynus. „Galima sakyti, kad mums didesnę įtaką daro šilta žiema Skandinavijoje bei Europoje nei karšta vasara Lietuvoje. Pagrindinė mūsų produkcija yra gaminama iš aukščiausios kokybės natūralių žaliavų: angoros vilnos ar vilnos mišinių“, – tvirtino „Skinijos“ vadovas. Jis pabrėžė, jog vertinant šaltojo sezono pardavimą taip pat fiksuotas augimas.

Įmonė dešimt metų gamyboje turi tautinę liniją ir šiais, Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio, metais ją sustiprino. „Šios produkcijos pardavimas viršijo mūsų lūkesčius. Žiemos kolekcija tautine simbolika bus papuošta dar labiau nei iki šiol“, – tvirtino K. Rudgalvis.

Stebėdama pasaulines mados tendencijų prognozes „Skinija“ tradiciškai produktų kolekcijas (pavasaris ir vasara bei ruduo ir žiema) kuria du kartus per metus. Anot K. Rudgalvio, rudens ir žiemos kolekciją Lietuvoje ketinta pristatyti šią savaitę, tačiau neskubanti trauktis vasara vienos didžiausių šalyje kojinių ir pėdkelnių gamintojų planus pakoregavo. „Naujienas tikriausiai bus galima pamatyti spalio pradžioje“, – prognozavo pašnekovas. Jis nesutiko atskleisti, kuo šį kartą „Skinija“ nustebins pirkėjus.

Ši Kauno įmonė, be įprastų kojinių vyrams, moterims ir vaikams, yra gaminusi kojines su teroristais Danijoje kovojantiems šunims, funkcines kojines Norvegijos ir Kanados armijų kariams, su sidabro siūlais – diabetu sergantiems žmonėms.