Kodėl „Tesla“ yra pralenkusi kitus gamintojus 4–5 metais
Nors po „Tes­la“ ak­ci­nin­kų su­si­ti­ki­mo vie­šo­jo­je erd­vė­je pa­si­ro­dė dau­gy­bė nau­jie­nų, ta­čiau vie­nas ir ypač svar­bus pra­ne­ši­mas ne­su­si­lau­kė tiek daug dė­me­sio.

Vienas iš svarbiausių automobilių gamintojų tikslų yra pasiekti, kad baterijų kompleksai kainuotų 100 JAV dolerių už kWh. Esant tokiai baterijų kompleksų kainai elektromobiliai taptų rimti konkurentai dujomis varomiems automobiliams ir akivaizdu, kad „Tesla“ automobiliai taptų dar konkurencingesni.

Būtent dėl šios priežasties vienas iš akcininkų, Joel‘is Sappo‘s, ir paklausė: „ar Tesla jau „pamušė“ 100 JAV dolerių už kWh ribą?“

Iš pradžių technikos vadovas J. B. Straubel‘is davė mandagų, bet ne konkretų atsakymą dėl dabartinių baterijų išlaidų. Tačiau mikrofoną perėmęs generalinis direktorius ir pirmininkas E.Muskas atsakė:

„Manome, kad baterijų elementų lygyje 100 JAV dolerių už kWh galbūt galime pasiekti dar šiais metais... priklausomai nuo (stabilių) produktų kainų... Su naujesniais baterijų chemijos ir gamybos procesų patobulinimais, mes manome, kad ilgainiui galime pasiekti mažesnę nei 100 JAV dolerių už kWh kainą ir baterijų kompleksų lygyje. Bet tai bus ne ankščiau kaip už 2 metų.“

Įprastai, pats baterijų transformavimas per modulius į baterijų kompleksus galutines sąnaudas už kWh padidina 30 proc. Tad yra puiku matyti, kad „Tesla“ ir toliau juda baterijų išlaidų mažėjimo linkme ir jiems kasmet jas pavyksta sumažinti 15 proc. Dar 2016 metų pradžioje kompanija teigė, kad baterijų komplekso kaina nukrito žemiau 190 JAV dolerių už kWh, o dabar intensyviai artėjama prie 100 JAV dolerių už kWh ribos.

BNEF reguliariai stebi baterijų kompleksų rinkos pokyčius ir šis jų grafikas rodo didelį „Tesla“ bendrovės produktų ekonominį pranašumą prieš visos pramonės pasiektą baterijų kompleksų kainų vidurkį. Iš pradžių Elonas Muskas apibūdindamas baterijų technologijos pažangą vengė žodžio „persilaužimas“, tačiau atnaujinta informacija apie dabartinių „Tesla“ baterijų pasiekimus, susijusius su jų energijos tankiu ir kaina, Elonui leido pasisakyti gerokai drąsiau.

Šis grafikas rodo, kad „Tesla“, pagal vidutinį pramonės sąnaudų už kWh lygį, yra priekyje bent 4–5 metais. Ji gerokai lenkia konkurentus, todėl dėl šių priežasčių bendrovė gali jau dabar pasiūlyti didesnį dėmesį prikaustančių ir geresnę vertę turinčių elektromobilių nei bet kuris senas automobilių gamintojas. Tiesą sakant, vidutinio dydžio premium sedanų segmente „Tesla“ kompanija Jungtinėse Amerikos Valstijose jau dabar geriau parduoda savo automobilius, lyginant su tradiciniais automobiliais.

Atsižvelgiant į tai, kad baterijų kaina greičiausiai jau šiais metais pasieks 100 JAV dolerių už kWh ribą ir žinant, kad baterijų komplekso kaina, lyginant su baterijomis, yra didesnė 30 proc. , mes vis tiek matome nuolatinį 15 proc. sąnaudų mažėjimą. Jei „Tesla“ kompanijai pavyks išlaikyti tokią trajektoriją, o panašu, kad jie tai gali padaryti, jau 2021 metais baterijų komplekso kaina pasieks 90 JAV dolerių už kWh, o 2023 metais – 60 JAV dolerių už kWh. Tai reiškia, kad elektromobiliai taps dar konkurencingesni ir gerokai lengviau įperkami.