Ketinama vis daugiau pirkti internetu
Pirk­da­mi in­ter­ne­tu ša­lies gy­ven­to­jai da­bar per mė­ne­sį iš­lei­džia 70 eu­rų, bet at­ei­ty­je jie pa­si­ruo­šę iš­leis­ti dvi­gu­bai dau­giau. Di­des­nė da­lis in­ter­ne­tu ap­si­per­kan­čių žmo­nių per at­ei­nan­čius dve­jus me­tus pla­nuo­ja smar­kiai pa­di­din­ti tam ski­ria­mų lė­šų su­mą.

Kone kas ketvirtas apklaustas gyventojas (22 proc.) ateityje pirkiniams internetu ketina išleisti 50 proc. ir daugiau pinigų. Dar 37 proc. nurodė, kad jų išlaidos e. parduotuvėse padidės maždaug trečdaliu. Tai atskleidė „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas

„Šiuo metu vienas internetu apsiperkantis asmuo per mėnesį pirkiniams išleidžia vidutiniškai 70 eurų. Kaip rodo apklausa, žmonės pasitiki prekyba internetu ir mato jos pranašumus, nes artimiausioje ateityje planuoja pastebimai padidinti savo išlaidas. Tai turėtų paskatinti tolesnį spartų internetinės prekybos augimą. Prekybininkams reikėtų vis daugiau dėmesio skirti šiai sričiai ir užtikrinti kuo sklandesnį bei paprastesnį apsipirkimo internetu procesą“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.

Visuomenės nuomonės tyrimas patvirtina tendenciją, kad didžiausias prekybos internetu augimo potencialas jaučiamas jaunų didmiesčių gyventojų grupėje. Apklausos duomenimis, išlaidas pirkiniams internetu per artimiausius dvejus metus labiausiai nusiteikę padidinti 18–35 metų respondentai. Beveik 70 proc. šios grupės atstovų tikino planuojantys išleisti jiems daugiau. Apsipirkdami internetu dažniau ketina didinti sumas ir didžiųjų šalies miestų gyventojai.

Tiesa, 38 proc. internetu apsiperkančių apklausos dalyvių nurodė, kad jų išlaidos nesikeis, o keli procentai teigė, jog prekėms e. parduotuvėse per artimiausius dvejus metus turėtų išleisti mažiau. Nuomonės, kad išlaidos interneto pirkiniams liks stabilios, dažniau laikėsi 46–55 metų ir didžiausių pajamų grupės respondentai.

„Kaip atskleidė apklausa, lietuviai daugiausia dėmesio skiria prekių kainai ir jų logistikai. Pirkti internetu didžiąją dalį žmonių (76 proc.) paskatintų mažesnės negu kitose prekybos vietose kainos. Antras pagal populiarumą veiksnys, kurį įvardijo per 70 proc. apklausos dalyvių, – tai nemokamas prekių pristatymas“, − tyrimo detales komentuoja ekspertas.

Galimybė nemokamai grąžinti netinkančias prekes dažniau paskatintų pirkti internetu daugiau kaip 40 proc. respondentų. Tačiau tam, kad pirkiniai gali būti pristatomi tą pačią dieną, apklausos dalyviai kol kas neteikia daug reikšmės. Dėl to tik 28 proc. jų aktyviau pirktų internetu.

Reprezentatyvią šalies gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Ji 2018 metų kovą internetu apklausė 1007 respondentus nuo 18 iki 75 metų.