Internete plintantys patarimai – laužti iš piršto
Gy­ve­na­me to­kiu me­tu, kai dau­ge­liui žmo­nių in­ter­ne­te pla­ti­na­ma in­for­ma­ci­ja tam­pa pa­grin­di­niu ži­nių šal­ti­niu. De­ja, at­skir­ti pe­lus nuo grū­dų su­ge­ba ne­dau­ge­lis. Pa­sta­ruo­ju me­tu so­cia­li­niuo­se tink­luo­se pla­ti­na­mas pa­ta­ri­mas, kaip ne­va leng­vai per ke­lias mi­nu­tes ga­li­ma iš­trauk­ti ban­ko­ma­to „pra­ry­tą“ kor­te­lę. Ta­čiau ban­kų at­sto­vai aiš­ki­na, jog tai vi­siš­kas mi­tas.

„Kad ištrauktumėte banko kortelę, kurią prarijo bankomatas, reikia nuo 3 iki 5 minučių laikyti nuspaudus mygtuką „Atšaukimas“. Net jei jums pradėjo tirpti ranka ir atrodo, kad šis sumanymas neturi prasmės, jokiu būdu neatleiskite mygtuko! Po kurio laiko bankomatas pasiūlys jums atsisakyti operacijos. Nepaleisdami mygtuko „Atšaukimas“ paspauskite ekraną arba tam skirtą mygtuką „Taip“ ir jūs iškart atgausite kortelę“, – toks receptas plinta interneto platybėse.

Pasiteiravome bankų atstovų, ar tikrai toks metodas gali padėti. Tačiau, pasirodo, kad ir kokius mygtukus kiek laiko bemaigytum, kortelės pats neiškrapštysi.

SEB banko Baltijos šalių mokėjimo kortelių skyriaus vadovas Romas Čereška patikino, kad bent jau SEB banko bankomatuose tokie atvejai negalimi. Pasak jo, nereikėtų nerimauti, kad bankomate įstrigusi kortelė gali patekti kitam klientui į rankas.

„Bankomato negrąžinta kortelė pasilieka bankomate ir yra sunaikinama“, – minėjo R. Čereška.

„Swedbanko“ Komunikacijos srities vadovė Judita Martyšė taip pat informavo, kad 3–5 minutes palaikius nuspaustą mygtuką „Atšaukti“ kortelės klientai neatgaus, nes tokios funkcijos bankomate tiesiog nėra.

Pasiteiravus, dėl kokių priežasčių bankomatai „praryja“ korteles, SEB atstovas paaiškino, kad šitaip dažniausiai nutinka, kai klientas bando pasinaudoti kortele, kuri jau buvo užblokuota.

„Taip gali nutikti, kai, pavyzdžiui, klientas pameta kortelę ir paskambinęs į banką ją užblokuoja, o po to, netikėtai jai atsiradus, pabando kortele pasinaudoti bankomate. Tai ir yra dažniausiai pasitaikanti priežastis, kodėl bankomatas negrąžina kortelės“, – pasakojo R. Čereška.

Pasak jo, kortelė bus įtraukta atgal į bankomatą ir tuo atveju, jei klientas pamirš ją pasiimti.

„Kartais taip nutinka, kai asmuo skuba, tuo pačiu metu kalba telefonu ar jį kas nors užkalbina. Per tam tikrą laiką nepaimta kortelė yra automatiškai įtraukiama atgal į bankomatą. Jei taip nutiko, patariame tuojau pat paskambinti į banką ir užblokuoti kortelę“, – patarė SEB banko atstovas.

Jo žiniomis, atvejai, kai dėl techninių trikdžių bankomatas negrąžina kortelės, yra reti ir pavieniai.

„Jei taip nutiko, nauja kortelė yra pagaminama nemokamai“, – minėjo R. Čereška.

J. Martyšė pasakojo, kad kortelės bankomate gali būti sulaikytos ir tuo atveju, jei asmuo bando pasinaudoti pavogta kortele arba kortelė turi defektą. Gali nutikti ir taip, kad kortelių skaitytuvas turi techninę problemą.