Elektrinių lėktuvų ateitis artėja
Vi­si ma­žo nuo­to­lio skry­džiai Nor­ve­gi­jo­je iki 2040 me­tų tu­rė­tų bū­ti vyk­do­mi vien elek­tra va­ro­mais lėk­tu­vais.

Valstybinė Norvegijos oro uostų operatorė „Avinor“ „siekia tapti pirmoji pasaulyje“, perėjusi prie elektrinio oro transporto. „Manome, kad visus skrydžius iki 1,5 val. galima vykdyti tik elektra varomais orlaiviais“, – sakė „Avinor“ vadovas Dagas Falkas-Petersenas. Tai būtų visi vidaus erdvės skrydžiai, taip pat ir skrydžiai į šalia esančių Skandinavijos šalių sostines.

Netrukus „Avinor“ ketina skelbti konkursą dėl vieno komercinio maršruto bandymo nuo 2025 metų. Keleiviai bus skraidinami nedideliu 19 vietų elektriniu lėktuvu.

Norvegija yra didžiausia Vakarų Europoje naftos ir dujų gamintoja. Tačiau, kad ir kaip paradoksalu, šalis taip pat yra viena iš lyderių elektrinio transporto srityje. Norvegijos keliais važinėja daugiau elektromobilių, pagal jų rinkos dalį, nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Pernai elektromobiliai arba hibridiniai automobiliai sudarė daugiau nei pusę visų registruotų naujų automobilių.

„Kai mes pasieksime savo tikslą, oro transportas klimatui nebebus problema. Tai bus sprendimas“, – teigė D. Falkas-Petersenas.

Oficiali statistika rodo, kad vidaus erdvės skrydžius vykdančiam oro transportui tenka 2,4 proc. Norvegijoje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Šis rodiklis daugiau nei padvigubėja, jei įtraukiami ir tarptautiniai skrydžiai.

Tikimasi, kad elektriniai lėktuvai mažiausiai perpus sumažins keliamo triukšmo lygį ir priežiūros sąnaudas. Tačiau prieš tai teks naudotis tarpinėmis technologijomis – biodegalais bei hibridiniais degalų ir elektros sprendimais.

Elektrinių lėktuvų galimybes šiuo metu bando ir aviacijos milžinės „Boeing“ bei „Airbus“.