Baltijos šalyse populiariausi tarpautiniai prekės ženklai
Į mėgs­ta­miau­sių pre­kės ženk­lų de­šim­tu­ką tri­jo­se Bal­ti­jos ša­ly­se pa­ten­ka tarp­tau­ti­niai pre­kės ženk­lai, to­kie kaip „You­Tu­be“, „Goog­le“ ir „Swed­bank“. Vie­ti­niai pre­kės ženk­lai daž­niau­siai ne­pri­lygs­ta fa­vo­ri­tams, an­tai Lat­vi­jos de­šim­tu­ke nė­ra nė vie­no vie­ti­nio pre­kės ženk­lo.

Šiuo atžvilgiu Estija yra išimtis. Mėgstamiausias estų prekės ženklas yra saldainių bendrovė „Kalev“, į Estijos dešimtuką taip pat pateko tokie vietiniai prekės ženklai kaip nacionalinis transliuotojas ERR, mažmeninės prekybos tinklas „Selver“ ir kt.

Lietuvoje ketvirtoje vietoje rikiuojasi lietuviško kapitalo mažmeninės prekybos bendrovės „Maxima“ – vienintelis į dešimtuką patekęs vietinis prekės ženklas.

Viršūnėje – technologijų milžinai

Globalių technologijų milžinų – „Facebook“, „YouTube“ ir „Google“ – prekės ženklų populiarumas trijose Baltijos šalyse gerokai skiriasi.

„Facebook“ Lietuvoje – populiariausias prekės ženklas, Estijoje jis tik dešimtoje vietoje, o Latvijoje net nepatenka į dešimtuką.

„Google“ penktoje vietoje tiek Lietuvoje, tiek Estijoje ir užima trečią vietą Latvijoje; „YouTube“ – trečias Lietuvoje, antras Estijoje ir septintas Latvijoje.

„Alphabet“ kompanijai priklausantys „Google“ ir „YouTube“ prekės ženklai yra itin mėgstami visose Baltijos šalyse (lietuviai taip pat labai mėgsta ir „Gmail“ prekės ženklą), o „Facebook“ sulaukia nevienareikšmiškų vertinimų.

Tyrimą Baltijos šalyse atliko „Kantar Emor“ ir „Kantar TNS“ tyrimų agentūros, priklausančios „Kantar“ grupei. „Nuo šio dešimtmečio pradžios vietiniams prekėms ženklams su tarptautiniais prekės ženklais konkuruoti darėsi vis sunkiau. Tokioje konkurencinėje aplinkoje sėkmingai veikia tik estų rinkodaros ekspertai“, – teigia „Kantar Emor“ tyrimų ekspertas Aivaras Voogas.

Lietuvoje – „Lidl“ proveržis

Pastaruosius ketverius metus Lietuvoje mėgstamiausio prekės ženklo titulą visada turėjo arba „Google“, arba „Facebook“. Šiuo metu Lietuvoje taip pat greitai auga ir kitų technologijų bei medijų prekės ženklų populiarumas. Palyginti greitai rinkoje iškilo Vokietijos mažų kainų prekybos tinklo „Lidl“ prekės ženklas – pernai, praleidęs rinkoje metus, jis užėmė septintą vietą, o šiemet pakilo į antrąją. Į Latvijos ir Estijos rinkas „Lidl“ prekės ženklas dar neįžengė.

Latvijoje jau ketvirtus metus karaliauja „Swedbank“. Tačiau praeityje antrą ar trečią vietą reguliariai užimdavęs prekės ženklas „Laima“ šiemet net nepateko į dešimtuką. Latvijos dešimtuką sudaro dagiausia technologijų prekės ženklai, nuo „Samsung“ iki „Apple“ ar „Audi“.

Prekės ženklų populiarumo tyrimas buvo vykdomas šių metų balandį. Tyrimo metu apklausti 15–74 metų Estijos, Latvijos ir Lietuvos gyventojai. Apklaustųjų skaičius nustatytas atsižvelgiant į trijų valstybių gyventojų skaičiaus skirtumus, tačiau kiekvienoje šalyje apklausta mažiausiai tūkstantis respondentų. Į apklausą įtraukta daugiau kaip 150 prekės ženklų.

„Lietuvos žinių“ inf.

Mėgstamiausių prekės ženklų dešimtukas

Nr.EstijaLatvijaLietuva
1KalevSwedbankFacebook
2YouTubeSamsungLidl
3ERRGoogleYouTube
4SelverNikeMaxima
5GoogleMaximaGoogle
6SwedbankAppleSamsung
7FarmiYouTubeApple
8TeliaNesteSwedbank
9MaximaAudiGmail
10FacebookTele2Telia

Šaltinis: „Kantar Emor“ prekės ženklų reitingas, 2018 metai