Baiminosi alkoholio, dabar – vaistinių ir vaistų reklamos draudimo
Šie­met vi­siš­kai užd­rau­dus al­ko­ho­lio rek­la­mą, pa­ste­bi­mai iš­au­go ne­al­ko­ho­li­nių gė­ri­mų rek­la­ma. Dau­giau­siai al­ko­ho­lį rek­la­ma­vę lau­ko sten­dai, in­ter­ne­to sve­tai­nių rek­lam­juos­tės ar žur­na­lai šie­met vis daž­niau de­mons­tra­vo vi­su­rei­gius, čiu­ži­nius, mais­to pro­duk­tus ar vais­tus, ro­do ty­ri­mų bend­ro­vės „Kan­tar TNS“ duo­me­nys.

„2017 metais alkoholio reklamos gross išlaidos (neskaičiuojant nuolaidų – BNS) žiniasklaidoje sudarė 3 proc., tikėtina, tiek šiais metais prarado reklamos rinka. Bendrą metinį rezultatą šiemet gali pagerinti rudenį laukiamas politinės reklamos augimas, turėtų atsigauti lauko ir spaudos reklama“, – BNS sakė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

„Jei draudimai paliestų vaistinių ir vaistų reklamos kategorijas bendrai, žiniasklaida netektų maždaug 13,5 proc. reklamai išleidžiamų biudžetų.“

Jos teigimu, pernai daugiausiai alkoholio buvo reklamuojama lauko stenduose, kur jis buvo antras pagal išlaidų dydį ir sudarė 11,3 proc. šios reklamos pajamų. Alkoholio sektoriaus išlaidos interneto reklamjuosčių reklamai sudarė 8,3 proc., reklamai žurnaluose – 7,1 proc., vidaus televizijos reklamos – 4,7 proc., televizijoje 2,3 proc., kituose žiniasklaidos kanaluose po dalį procento.

„Šiais metais kaip alternatyva alkoholio reklamai 8 kartus išaugo nealkoholinių alkoholio produktų reklamos išlaidos žiniasklaidoje, tačiau tai sudarė vos 0,5 proc. visos reklamos rinkos. Stebint praėjusių metų tendencijas, nealkoholinių alkoholio produktų reklamos apimtys vasaros metų turėtų dar labiau išaugti“, – sakė G. Juronienė.

„Kantar TNS“ duomenimis, šiemet per penkis mėnesius, palyginti su pernai sausiu-geguže, lauko reklamoje labiausiai išaugo socialinės reklamos, čiužinių ir visureigių reklama, internete didėjo maisto produktų, mažmeninės prekybos ir pramonės įmonių reklama, žurnaluose – optikos parduotuvių, vaistų nuo kosulio ir gerklės ligų bei visureigių reklama.

Perspėja dėl vaistinių reklamos

Šiemet penktadalį visos reklamos rinkos sudarė trys kategorijos – parduotuvių tinklai (11 proc. rinkos, 83 proc. metinis augimas), prekybos centrai (5,2 proc. ir 26,5 proc.) ir vaistinės (4,9 proc. ir 36,5 proc.).

„Jei įsigaliotų šiuo metu svarstomas vaistinių reklamos draudimas, reklamos rinka prarastų apie 5 proc. išlaidų, tiek per penkis mėnesius sudarė vaistinių reklama žiniasklaidos kanaluose. Vaistų reklama šiemet sudarė 8,6 proc. reklamos rinkos, tai reiškia, kad jei draudimai paliestų vaistinių ir vaistų reklamos kategorijas bendrai, žiniasklaida netektų maždaug 13,5 proc. reklamai išleidžiamų biudžetų“, – sako G. Juronienė.

„Kantar TNS“ duomenimis, vaistinių reklama šiuo metu sudaro 5,3 proc. interneto reklamjuosčių, 5,1 proc. televizijos, 4,5 proc. žurnalų, 4,2 radijo, po 2 proc. lauko statinės, kino ir laikraščių, 1,2 proc. vidaus televizijos reklamos biudžetų.

Visiškas alkoholio reklamos draudimas įsigaliojo nuo šių metų sausio. Šiuo metu Seime diskutuojame ir dėl vaistinių bei vaistų reklamos apribojimų.