„Volkswagen“ vadovai nusprendė: metas sugrįžti prie dyzelinių automobilių
Su­nku tuo pa­ti­kė­ti, bet „Volks­wa­gen“ kom­pa­ni­jai ne­už­te­ko ir tų mil­ži­niš­kų skan­da­lų, ku­riuos jie su­kė­lė per pa­sta­ruo­sius me­tus. Jie nu­spren­dė ir to­liau lik­ti prie dy­ze­li­nių au­to­mo­bi­lių.

Jau atrodė, kad „švaraus dyzelino“ sukčiavimo skandalas, kai buvo klastojami taršos išmetimo rodikliai, bus pakankamas smūgis šiai kompanijai ir ji pagaliau susimąstys apie kitą savo ateities perspektyvą. Bet to neužteko.

Pasaulio šalys ir miestai, tarp kurių yra ir Vokietija bei Prancūzija, ketina apskritai uždrausti dyzelinius automobilius, „Volkswagen“ kompanijos vadovams, atrodo, nėra rimta priežastis keisti savo strategiją.

Net ir vėliau sekęs skandalas, kai paaiškėjo, kad „Volkswagen“, drauge su „Daimler“ ir „BMW“, savo išmetamųjų dujų tyrimuose naudojo beždžiones, o vėliau paaiškėjo, kad ir žmones, nebuvo tas kertinis akmuo, kuris kompanijai būtų aiškus ženklas, kad jie kažką daro ne taip.

Pagaliau ir tas faktas, kad artimiausioje ateityje didžiausios pasaulio šalys ir miestai, tarp kurių yra ir Vokietija bei Prancūzija, ketina apskritai uždrausti dyzelinius automobilius, „Volkswagen“ kompanijos vadovams, atrodo, nėra rimta priežastis keisti savo strategiją.

Ne, ponas M. Müller‘is, „Volkswagen“ direktorius, mano, kad viskas yra susiję su Europos Sąjungos nustatytomis išmetamųjų teršalų normomis. Jie reikalauja mažesnio išmetamo anglies dioksido kiekio, o dyzeliniai varikliai išskiria apie 30 % mažiau anglies dioksido nei benzininis variklis, taigi „natürlich, wir müssen Diesel-Autos fabrizieren“ („žinoma, kad turime gaminti dyzelinius automobilius“ aut. pats.).

Panašu, kad pono Müller‘io nejaudina, tas faktas, kad dyzeliniai varikliai didina azoto oksidų ir smulkiųjų kietųjų dalelių taršą, ypač miestuose. O dėl augančio šių teršalų kiekio, daugėja ir žmonių, kuriems sukeliamos kvėpavimo ir plaučių ligos. Būtent dėl šių priežasčių, per didžiuosius pasaulio miestus ir nusirito dyzelinių automobilių draudimo banga. Jam atrodo, kad vienintelis būdas „Volkswagen“ kompanijai išlikti automobilių versle, yra gaminti dyzelinius automobilius, kurie atitiktų ES standartus.

„Kai žinote, kad dyzelinas yra aplinkai draugiškas, tiesiog nėra priežasčių jo nepirkti“, – teigė Müller‘is per Ženevos automobilių parodoje vykusią parodą. „Artimiausiu metu dyzelinas išgyvens atgimimą, nes žmonės, kurie važinėjo su dyzeliniais automobiliais supras, kad tai buvo patogios vairavimo koncepcijos automobiliai. Kai tik įrodysime, kad dyzelinas taip pat yra ekologiškas, nebeliks jokios priežasties nepirkti dyzelinių automobilių“.

Panašu, kad „Volkswagen“ kompanija neįsivaizduoja savo ateities be dyzelino. Tačiau M. Müller‘is daro tą pačią klaido, kaip ir jo pirmtakai – mano, kad dyzelinis variklis gali būti pagamintas taip, kad atitiktų išmetamų teršalų normas. Nejau ponas M. Müller‘is pamiršo, kad sausio mėn. Vokietijos priežiūros tarnybos liepė „Audi“ kompanijai iš rinkos atšaukti kiekvieną automobilį, kuris buvo pagamintas su „V-6“ dyzeliniu varikliu, „Volkswagen“ pagamintu varikliu – tuo pačiu, kuris turėjo atitikti naujausią „Euro 6“ standartą, bet neatitiko?

Galima drąsiai teigti, kad „Volkswagen“ kompanijai reikia ne „švaresnio“ dyzelino, o visiškai naujo požiūrio ir vadybos. Deja, bet kompanija su tokiu požiūriu rizikuoja, jau gana artimoje ateityje, likti automobilių pramonės užribyje. Daugelis didžiųjų automobilių kompanijų vis intensyviau orientuoja savo resursus į elektromobilių sektorių ir, prisitaikydami prie besikeičiančio vartotojų požiūrio ir atsiradusio naujo valstybių reguliavimo, atsisako dyzelinių automobilių.

Toje pačioje Ženevos automobilių parodoje automobilių kompanija „Toyota“ paskelbė, kad dar iki šių metų pabaigos, Europos rinkoje bus sustabdyta lengvųjų automobilių su dyzeliniais varikliais gamyba. Tad lieka atviras klausimas: ką tokio žino „Toyota“, ko niekaip nesupranta „Volkswagen“?