„Kantar TNS“ tyrimas: Žilvinas Šilėnas – didžiausias komunikatorius
Ban­kų ir pre­ky­bos tink­lų nuo­mo­nės ly­de­riai ma­ži­na ap­su­kas, tuo tar­pu te­le­ko­mu­ni­ka­ci­jos ir drau­di­kai spur­tuo­ja. Per­nai ko­mu­ni­ka­ci­ją taip pat ženk­liai su­ak­ty­vi­no vers­lo aso­cia­ci­jos ir Lie­tu­vos ban­kas. O į ly­de­rio vie­tą pir­mą­syk ty­ri­mo is­to­ri­jo­je iš­si­ver­žė ne ban­ki­nin­kys­tės at­sto­vas – Lie­tu­vos lais­vo­sios rin­kos ins­ti­tu­to pre­zi­den­tas Žil­vi­nas Ši­lė­nas, ro­do me­ti­nis „Kan­tar TNS“ nuo­mo­nės ly­de­rių ty­ri­mas.

Bankai su 6672 citatomis ir prekybos tinklai (3005 citatos) vis dar gerokai atitrūkę nuo draudimo sektoriaus (1956) ir telekomunikacijų (1508). Kita vertus, atotrūkis mažėja dėl pastarųjų komunikacijos spurto: telekomunikacijos sektoriaus atstovų citatų 2017 metais padaugėjo 44 proc., draudikų – beveik trečdaliu (31 proc.), tuo tarpu bankininkų ir prekybos tinklų atstovų citatų sumažėjo atitinkamai 9 ir 5 procentais.

TOP20 nuomonės lyderių sąraše be bankininkystės ir prekybos tinklų atstovų – daugiau nei pusė citatų (52,5 proc. arba 4844 citatų) tenka kitų sričių ekspertams – LLRI, LB, LPK, LPĮA, LVK ir kitiems. Bankininkystės kalbėtojai TOP20 atsiriekė apie 39 proc. visų citatų, prekybos tinklų atstovai – apie 8 proc., o aktyviai komunikuojančio telekomunikacijos sektoriaus atstovai į nuomonės lyderių dvidešimtuką kol kas nepatenka. (Žr. prisegtą lentelę Nuomonės lyderių TOP20).

„Lygindami pastaruosius dvejus metus, pastebime, kad kompanijų top sąraše rokiruotės nežymios ir matome tas pačias bendroves – „Swedbank“, „Maxima“, SEB, „Danske Bank“, IKI. O pagal atskirus atstovus pokyčių daugiau: pvz., Ž. Šilėnas per praėjusius metus pakilo trimis pozicijomis ir atsidūrė pirmoje vietoje, turėdamas dešimtadalį visų TOP20 citatų. Jam užleido vietą ilgą laiką ten buvęs vienvaldžiu komentavimo lyderiu „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Komunikaciją gerokai suaktyvino Lietuvos bankas, Vitą Vasiliauską kilsteldamas per keturias pozicijas aukštyn, į trečiąją vietą sąraše. Gitanas Nausėda, SEB atstovas, penktadaliu sumažinęs savo citatų, smuktelėjo dviem pozicijomis žemyn ir atsidūrė ketvirtoje vietoje“, – reputacijos advokatų lentelės pokyčius komentavo Linas Spėčius, tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas.

Vertinant reputacijos advokatų TOP20 pagal pasiektus kontaktus – pirmoje sąrašo vietoje vėlgi matome Ž. Šilėną, LLRI su 63,8 mln. kontaktų. Nuo jo kiek atsilieka – N. Mačiulis, „Swedbank“ (61,3 mln.), trečioje vietoje – G. Nausėda, SEB (46,4 mln. kontaktų). Toliau rikiuojasi B. Čaikauskaitė iš IKI, T. Povilauskas iš SEB ir V. Vasiliauskas iš LB (apie 40 mln. kontaktų).

„Pasiektų kontaktų įvertinimas mums rodo ne tik kiek kartų žiniasklaidoje kalbėtojai buvo cituoti – bet įvertina ir nuomonės lyderių matomumą ir pasiekiamas auditorijas. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, V. Vasiliauskas pernai buvo cituotas dažniau, bet buvo pastebimas mažiau negu, tarkime, G. Nausėda“, – skirtumus komentavo „Kantar TNS“ ekspertas.

Vertinant nuomonės lyderius pagal vienos citatos pasiektą kontaktų vidurkį, efektyviausiai komunikavo B. Čaikauskaitė iš IKI ir L. Vilimas, LPĮA – po 87,2 tūkst. kontaktų. Trečias eilėje D. Arlauskas, LVDK su 86,7 tūkst. kontaktų.

Augino nuomonės lyderystę ir per asmenines paskyras

Penki iš TOP20 sąraše esančių aukštose pozicijose nuomonės lyderių – Ž. Šilėnas, G. Nausėda, N. Mačiulis, Ž. Mauricas ir R. Grajauskas – aktyviai komunikavo ir asmeninėse „Facebook“ paskyrose socialiniais, ekonominiais ar politiniais klausimais. Itin aktyvus čia buvo Ž. Šilėnas – 227 įrašai per metus, G. Nausėda – 95.

Pernai pastebima ir didėjanti kalbėtojų koncentracija – nors bendras citatų skaičius nežymiai ūgtelėjo, cituotų atstovų skaičius sumenko vidutiniškai 6 proc. Labiausiai cituotų atstovų kiekį mažino telekomunikacijų (11 proc.), bankininkystės (8 proc.) ir draudimo sektoriai (3 proc.). Mažmeninės prekybos atstovų šiek tiek padaugėjo (2 proc.).

Cituojamų bankininkystės atstovų skaičius mažėja jau kelerius metus iš eilės – skaičiuojant nuo 2011 m. jų sumažėjo 45 proc. Kituose analizuotuose sektoriuose per ilgametę stebėseną tokių ženklių pokyčių nėra.

Kitą savaitę „Kantar TNS“ paskelbs nuomonės lyderių žinomumo ir vertinimo tyrimo rezultatus.