„Juodojo penktadienio“ skaičiai: pirkėjai internete ieškojo brangesnių pirkinių
Lie­tu­vos gy­ven­to­jai, kaip ir kai­my­nai Lat­vi­jo­je ir Es­ti­jo­je, ne­at­sis­py­rė pra­ėju­sią sa­vai­tę vy­ku­sioms „Juo­do­jo penk­ta­die­nio“ (angl. Black Fri­day) par­da­vi­mų ak­ci­joms ir pla­čiau at­vė­rė pi­ni­gi­nes, ypač pir­ku­sie­ji in­ter­ne­tu.

Kaip rodo „Swedbank“ atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis duomenys, lietuviai, latviai ir estai praėjusią savaitę pirkiniams kortele išleido arti 200 mln. eurų, arba 12,5 proc. daugiau nei ankstesnę savaitę.

„Galime drąsiai konstatuoti faktą, kad „Juodojo penktadienio“ prekybinės tradicijos vis labiau įsitvirtina Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Itin ryškiai ši prekybos šventė atsispindi Latvijos statistikoje – čia praėjusią savaitę atsiskaitymų kortelėmis apimtys ir vertė didėjo apie 40 procentų. Lietuvoje ir Estijoje augimas buvo nuosaikesnis, tačiau gyventojai rinkosi pirkti brangesnes prekes“, – pranešime spaudai sakė Pavelo Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.

„Swedbank“ duomenimis, Lietuvoje praėjusią savaitę gyventojai kortelėmis įvairių pirkinių įsigijo už 64 mln. eurų. Tai yra 5 proc. daugiau, palyginus su savaite prieš „Juodąjį penktadienį“. Išlaidų suma interneto parduotuvėse išaugo dar reikšmingiau – 9 proc. iki 8,5 mln. eurų.

Pasak pranešimo, vertinant pirkimus internete tik kredito kortelėmis, kuriomis lietuviai dažniausiai atsiskaito užsienio elektroninėse parduotuvėse, gyventojų išlaidos „Juodojo penktadienio“ savaitę augo net 21 procentu.

„Swedbank“ atstovas taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad praėjusią savaitę net penktadaliu išaugo ir gyventojų skiriama vidutinė suma pirkiniams internete. Ji pasiekė 27 eurus, ir tai yra 50 proc. daugiau nei vidutiniškai gyventojai išleido įprastose parduotuvėse.

„Ši statistika liudija, kad gyventojai buvo linkę naudotis interneto parduotuvių siūlytomis „Juodojo penktadienio“ akcijomis brangesniems pirkiniams įsigyti. Tai buvo būdinga ne tik Lietuvos pirkėjams, bet ir kaimyninių šalių gyventojams. Apskritai, didžiausiose e. prekybos rinkose JAV ir Didžiojoje Britanijoje ryški tendencija, kad šio prekybos savaitgalio metu pirkėjai vis dažniau nuolaidų ir akcijų dairosi internete“, – pastebėjo P. Ladziato.

Daugybėje Vakarų šalių „Juodasis penktadienis“ yra vertinamas kaip viena svarbiausių prekybinių švenčių, su kuria prasideda Kalėdinių dovanų pirkimo maratonas. Ekonomistai ir rinkos analitikai fiksuoja tos dienos gyventojų apsipirkimo rezultatus, ir iš jų sprendžia apie šalies ekonomikos tendencijas ir gyventojų nusiteikimą vartoti.