Kinai pajuto pirmąsias įvestos socialinio reitingo sistemos pasekmes
Di­džio­sios Ki­ni­jos Di­dy­sis bro­lis vei­kia jau dau­giau nei me­tus. Ko­kie re­zul­ta­tai?

Naujos ir prieštaringai vertinamos Kinijos socialinės sistemos kritikai tvirtina, kad joje ignoruojamos asmeninės žmonių gyvenimo ypatybės ir sukelia rimtas problemas tokiuose „nepatikimųjų“ sąrašuose. Taikant šią sistemą, pažeidžiamos bazinės pilietinės teisės. Tuo tarpu sistemos apologetai, šalininkai regi ją kaip valstybės pastangų palaikyti paklusnius gyventojus. Kaip bebūtų, bandymas motyvuoti žmones elgtis pavyzdingai jau duoda pirmuosius vaisius – gerus arba blogus.

Remiantis Nacionalinio patikimumo informacijos centro ataskaita, pernai ~17,46 mln. žmonių nebuvo parduoti lėktuvo bilietai, o 5,47 mln. – traukinio. Kai kam dėl „nepatikimo elgesio“ buvo neleista apsidrausti premium klasės draudimu, valdyti kilnojamą ir nekilnojamą turtą.

Neliko nepastebėti ir juridiniai asmenys. >5,39 mln. Kinijos įmonių dėl „abejotino elgesio“ kyla problemų prekiauti vertybinių popierių biržose, dalyvauti žemės pirkimo aukcionuose, projektų konkursuose ir naudotis kitomis paslaugomis.

Antra vertus, dėl tokio griežtos valstybė pozicijos pernai 3,51 mln. žmonių padengė savo skolas ir sumokėjo baudas. Tuo pat metu kreditavimo įstaigos surinko 14,21 mln. faktų apie privačius asmenis ir įmones – nuo skolos nemokėjimo ir vietų užsisakymo traukiniuose iki nederamo elgesio ligoninėse ir vartotojų apgaudinėjimo klaidinančiomis reklamomis.