5 laiko planavimo klaidos, kainuojančios produktyvumą
Dau­ge­lis mū­sų ži­no, kad ga­lė­tu­me efek­ty­viau val­dy­ti sa­vo lai­ką. Ta­čiau kaip tai pa­da­ry­ti? Ge­rai val­dy­da­mi sa­vo lai­ką, dir­ba­me daug pro­duk­ty­viau, o mū­sų stre­so ly­gis su­ma­žė­ja. Ga­li­me skir­ti lai­ko įdo­miems da­ly­kams ir bū­ti tie­siog lai­min­ges­ni!

Profesionali koučerė, psichologė ir laiko planavimo ekspertė, kovo 30 d. vyksiančios pokyčių konferencijos moterims „Išdrįsk pradėti. Žingsniu toliau“ pranešėja Milda Sabienė dalijasi 5 pagrindinėmis laiko planavimo klaidomis ir būdais jų išvengti.

1. Aiškaus TIKSLO neturėjimas. Ar žinote kur norite atsidurti po 6 mėnesių? Po metų, o gal po 10 metų? Jei ne, tai pats laikas išsikelti asmeninius tikslus!

Norėdami efektyviai planuoti savo veiklą, pirmiausia aiškiai turite žinoti, ką norite pasiekti. Aiškus tikslo turėjimas padeda labai aiškiai suvokti prioritetus ir priimti reikiamus sprendimus. Sėkmingi žmonės visada žino, kokio rezultato jie nori.

Dauguma žmonių mėgina padidinti savo produktyvumą neturėdami aiškaus tikslo. Taip jie beveik neturi galimybių sukurti norimą rezultatą, nes jie nežino kokio rezultato jie nori. Aiškaus tikslo turėjimas padeda identifikuoti visus ir viską, kas nepadės Jums jo pasiekti.

2. PRIORITETŲ neturėjimas. Dauguma žmonių nepripažįsta užduočių ir tikslų prioriteto svarbos, tokiu būdu pradėdami savo darbus nuo lengvesnių ir mažiau svarbių veiklų.

Prioritetų nustatymas yra raktas į produktyvų darbą. Analizuokite savo užduotis, išsigryninkite užduočių prioritetus pagal savo tikslus ir laikykitės jų. Pamatysite, kaip smarkiai padidės našumas.

3. Prioritetų suteikimas SKUBIEMS, tačiau ne SVARBIEMS darbams. Labai lengva pasiklysti siekiant savo tikslų, kai pradedama reaguoti į skubius darbus. Tuomet patiriamas ne tik spaudimas dėl laiko stokos, tačiau ir spaudimas iš aplinkos. Kai dirbate vedami skubos jausmo, Jūs leidžiate, kad Jūsų laikas būtų kontroliuojams kitų žmonių naudai.

Prioritetų suteikimas skubiems darbams nėra efektyvus Jūsų laiko planavimas. Tokiu atveju Jūs turite įvertinti, kiek tas darbas yra svarbus Jūsų tikslams pasiekti.

Dažnai mes pasinaudojame skubiais darbais kaip atsiprašymu nuo darbų, kurie iš tiesų yra svarbūs, tačiau sudėtingesni. Tada mes galime lengvai save apgauti, kad skubūs darbai yra svarbesni. Siekdami to išvengti Jūs turite aiškiai žinoti ir matyti savo tikslus. Ir prieš kiekvieną užduotį labai sąžiningai savęs paklausti: „Kiek šis darbas priartins mane prie mano tikslo?“

4. „MULTITASKING‘AS“. Norėdami parodyti savo kompetencijas arba „efektyviai“ išnaudoti laiką dauguma žmonių papuola į „multitasking‘o“ (daugybės darbų darymu vienu metu) spąstus. Teoriškai tai įmanoma, tačiau praktiškai darbui atlikti reikia 20–40 proc. daugiau laiko ir atsiranda didesnė klaidų tikimybė. Nes vienu metu atliekant kelis darbus neįmanoma sutelkti vienodo dėmesio visoms atliekamoms užduotims. Todėl kelių užduočių darymas vienu metu trunka ilgiau ir reikalauja daugiau išteklių nei tų pačių užduočių darymas paeiliui, dėmesį sutelkus vienai užduočiai.

5. DISTRAKCIJOS – dėmesio blaškytojai. Ar žinote, kad per parą prarandate net dvi valandas savo brangaus laiko, kai nukreipiate dėmesį į distraktorius? Pagalvokite, kiek galėtumėte padaryti, jei turėtumėte net dvi papildomas valandas?!

Nors įvairūs ryšių kanalai ir socialinės žiniasklaidos platformos leidžia mums lengviau bendrauti, jie taip pat yra pagrindinė blaškymo priežastis, kurią patiriame ir asmeniniame gyvenime, ir versle.

Nesvarbu, ar tai telefonas skamba, ar pranešimai, kuriuos nuolat gaunate iš pokalbių bei socialinių tinklų – jie nutraukia mūsų darbo eigą ir sutrikdo mūsų kūrybinį procesą. Išjunkite visus pranešimus ir pokalbius, tvarkaraščio laiką be pertraukų, valandą arba dvi, ir kiek įmanoma mažiau laiko švaistykite dalykams, kurie neturi daug įtakos Jūsų darbui.