L. Andrikienė: priimant Mobilumo paketą, EP turėtų neskubėti
Eu­ro­par­la­men­ta­rė Lai­ma And­ri­kie­nė tei­gia, kad Lie­tu­vos ve­žė­jus gąs­di­nan­tį Mo­bi­lu­mo pa­ke­tą ban­do­ma pri­im­ti itin po­li­ti­zuo­to­je ap­lin­ko­je. Pa­sak jos, pa­ke­tas tu­rė­tų bū­ti su­ba­lan­suo­tas eko­no­mi­niu, so­cia­li­niu ir tei­si­niu po­žiū­riu.

„Pirminiai Mobilumo paketo tikslai yra geri. Tuo pat metu manau, kad jie turėtų būti grindžiami įrodymais. Reikėtų įvertinti šių siūlymų įtaką vairuotojams, verslams, vartotojams ir ES valstybėms“, – trečiadienį Strasbūre surengtoje spaudos konferencijoje sakė L. Andrikienė.

„Mes, kaip Parlamentas, turėtume ieškoti subalansuoto sprendimo, kuris būtų gerai subalansuotas tiek ekonominiu, tiek socialiniu, tiek teisiniu požiūriu“, – teigė europarlamentarė.

Pasak L. Andrikienės, Europos Parlamentas turėtų atsisakyti skubotų sprendimų.

„Mes bandome priimti šį paketą itin politizuotoje aplinkoje. Atsižvelgiant į laiką – liko mažiau nei du mėnesiai iki Europos Parlamento rinkimų – ir atmosferą, kurioje vyko šiandienos plenarinis posėdis, yra akivaizdu, kad turėtume atsisakyti paskutinės minutės sprendimų“, – teigė L. Andrikienė.

Anot EP narės, siūlymas, dėl kurio diskutuojama, nėra kompromisinis.

„1,6 tūkst. paketo pataisų kalba pačios už save. Nėra jokio sutarimo dėl šio paketo“, – teigė ji.

Trečiadienį paskelbta, kad Mobilumo paketas yra grąžinamas EP Transporto komitetui. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad tai yra gera žinia, tačiau, jo žodžiais, „tik vienas mūšių ilgame kare“.

Anot R. Masiulio, Mobilumo paketas, toks koks yra siūlomas dabar, turėtų negrįžtamos žalos Lietuvos vežėjams ir valstybės ekonomikai – kalbama apie 6 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.