Ribos sunkiasvorį transportą Pilies tiltu
Jau ar­ti­miau­siu me­tu daug sve­rian­tys vil­ki­kai su prie­ka­bo­mis per Pi­lies til­tą ne­pra­va­žiuos. Ket­vir­ta­die­nį Klai­pė­dos sa­vi­val­dy­bės Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­ja pri­ėmė spren­di­mą šio­je vie­to­je ri­bo­ti su­nkias­vo­rio trans­por­to eis­mą.

Siūlymas neleisti Pilies tiltu važiuoti vilkikams su priekabomis nuskambėjo prieš keletą mėnesių. Tačiau tąkart, neišklausius visų pusių nuomonės, tokiam pasiūlymui pritarta nebuvo.

Pasiūlymą inicijavęs miesto vicemeras Artūras Šulcas sausį teigė, kad toje vietoje sunkiasvorio transporto daugėja ir dieną, ir naktį, tad gyventojai jaučia vis didesnę vibraciją ir taršą.

Vakarų laivų gamyklos atstovas Egidijus Pocevičius tokiam sprendimui pritarti nebuvo linkęs. Jo manymu, nepakanka argumentų, kodėl sunkusis transportas negali važiuoti Pilies tiltu.

Ketvirtadienį vykusiame Saugaus eismo komisijos posėdyje draudimui paprieštaravo ir Lietuvos karinės jūrų pajėgos. Jų atstovai priminė, kad Kruizinių laivų terminale yra karo, paieškos ir gelbėjimo laivai, tad sunkiasvorio transporto draudimas Pilies tiltu sukeltų problemų.

Visgi miesto vicemeras A. Šulcas kariškius skubėjo raminti, teigdamas, kad jų transporto priemonėms važiuoti tiltu draudžiama nebus.

„Europos Sąjungos rekomendacijos mažinti greitį miestuose iki 30 km/val. ar nukreipti sunkųjį transportą nuo miesto centro ar senamiesčio moksliškai yra pagrįstos. Kalbame ne tik apie saugumą, bet ir apie oro taršą. Pagrindimas yra“, – sakė A. Šulcas.

Saugaus eismo komisijos posėdyje buvo pateikta Klaipėdos keleivinio transporto (KKT) vienos dienos analizė, kurioje suskaičiuota, kad nuo 7 val. iki 19 val. Pilies tiltu pravažiavo 186 krovininės transporto priemonės.

Pasak KKT direktoriaus Gintaro Neniškio, Pilies tiltu būtų galima riboti ne visas sunkiasvores transporto priemones.

„Kalbame apie didžiausius krovininius automobilius, kurie sveria daugiau nei 30 tonų. Nemanau, kad kariškiai tokių transporto priemonių turi“, – sakė G. Neniškis.

Kelių policijos atstovas pridėjo, kad Savivaldybei reikia apsispręsti tik dėl konkretaus svorio ribojimo ir pasirinkti reikiamus kelio ženklus.

Šįkart vykusiame posėdyje verslo atstovų nebuvo. Tačiau, kaip teigė Saugaus eismo komisijos pirmininkas Olegas Mariničius, su verslu apie siūlymą drausti sunkiasvoriam transportui važiuoti Pilies tiltu buvo kalbėta.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas O. Mariničius pavedė Miesto ūkio departamentui suderinti svorio rodiklius su suinteresuotomis pusėmis ir atlikti ženklinimą. Tokiam sprendimui Saugaus eismo komisijos nariai pritarė vienbalsiai.