3 auksiniai patarimai, kaip sėkmingai tinklaveikti
Įvai­raus ti­po ren­gi­niai yra vers­lo kas­die­ny­bė, o kar­tu su jais ir vie­na iš ren­gi­nio da­lių – tink­la­vei­ka, ge­riau ži­no­ma ne­twor­king­’o pa­va­di­ni­mu. Kai ku­riuo­se ren­gi­niuo­se ši da­lis bū­na ofi­cia­li, ki­tuo­se – ne­for­ma­li, tre­ti – tik tam ir skir­ti. Vi­sų juo­se da­ly­vau­jan­čių tiks­las – už­megz­ti nau­din­gų pa­žin­čių. Ta­čiau ti­kra­sis re­zul­ta­tas pa­si­ma­to daug vė­liau, kai ren­gi­nio švie­sos jau se­niai už­ge­su­sios, tei­gia­ma pra­ne­ši­me spau­dai. Kaip iš ren­gi­nio iš­si­neš­ti daug dau­giau nei šūs­nį vi­zi­ti­nių kor­te­lių?

„Šiais laikais pats žodis networking įgavęs kiek kitokią prasmę – tam retai organizuojami atskiri formalūs renginiai, „networkinti“ galima tiek su kitais verslininkais, potencialiais partneriais, tiek su klientais ar net kolegomis ir tai daroma beveik nuolatos, kai tik atsiranda galimybė, – įžvalgomis dalijasi tarptautinių santykių ekspertė Anna Pavlovska. – Naujos pažintys ir, svarbiausia, naujų ryšių palaikymas yra labai svarbu. Kuo daugiau ryšių turėsi, tuo didesnė tavo veiklos sėkmės tikimybė. Galbūt šiuo momentu užmegzta pažintis nėra naudinga, bet niekada nežinai, gal ji tokia bus po poros metų. O gal ji tiesiog bus geras postūmis kažko imtis, atvers naujas galimybes.“

Per tą trumpą laiką turite spėti papasakoti ne tik apie savo atstovaujamą įmonę, bet ir išklausyti pašnekovą, bent trumpai aptarti bendradarbiavimo galimybes.

Edukaciniame projekte „Verslas iš arti“ ekspertė dalijasi patarimais, kurie padės ne tik tinkamai pasiruošti „networking’ui“, bet ir iš jo pasiimti kaip galima daugiau naudos.

1. Pasiruošimas.

Pats svarbiausias dalykas, nuo kurio turėtų prasidėti pasiruošimas, yra aiškaus tikslo išsikėlimas. Ko norite pasiekti? Susirasti verslo partnerį, susitikti su 15 naujų potencialių klientų, patraukti konkrečios įmonės X dėmesį? Žinant tikslą bus lengviau nuspręsti, kaip jo pasieksite – kiek turėsite susitikimų, su kuo, ką juose kalbėsite. Kalbai reikėtų skirti didesnį dėmesį. Būtų gerai, kad ji nevyktų ekspromtu – tuomet dažnai pasimiršta svarbios detalės. Parepetuokite ar bent jau mintyse apgalvokite savo kalbą, ką turite papasakoti apie savo įmonę, save, ko norėtumėte paklausti savo pašnekovo.

Jeigu renginys didelis, paprastai sudaromos duomenų bazės, kuriose visi dalyviai palieka savo vizitines korteles ar kontaktus. Tai daroma tam, kad dar prieš renginį būtų galima susidaryti susitikimų grafiką.

Susitikimus reikėtų planuoti kas pusvalandį. Nusimatykite protingą laiko tarpą tarp vieno ir kito susitikimo – galbūt reikės paėjėti iš vienos salės į kitą, padaryti svarbų skambutį ar pan. Geriau iš anksto apsidrausti nei priversti pašnekovą laukti. Tokiu atveju per dieną galima turėti ir 20 susitikimų. Tačiau gerai pagalvokite, ar tikrai jų tiek reikia? Galbūt geriau kokybė nei kiekybė? Išlaikyti produktyvumą per tiek susitikimų sudėtinga užduotis net ir profesionalui. Produktyviausias ir efektyviausiais variantas – 10 susitikimų.

Įprastai vieno susitikimo trukmė – apie 30 min. Per tą trumpą laiką turite spėti papasakoti ne tik apie savo atstovaujamą įmonę, bet ir išklausyti pašnekovą, bent trumpai aptarti bendradarbiavimo galimybes.

2. Renginio metu.

Kai kuriems, dar neturintiems daug tokių renginių patirties, gali būti sudėtinga prieiti prie nepažįstamo žmogaus – kaip pradėti pokalbį? Visas dvejones ir baimes palikite už durų į renginį. Tokiuose renginiuose visi suinteresuoti tuo pačiu – užmegzti naują pažintį, tad galite būti ramus – priėjus jums tikrai niekas nugaros neatsuks. Pokalbį galite pradėti bendrais klausimais – kaip šis renginys ar aptariant tų dienų aktualijas, rinkos naujienas. Jeigu esate drąsus, galimas ir kitas variantas – pokalbį galite pradėti tiesiai šviesiai einant prie reikalo „Mes dar nesusipažinome, aš atstovauju tą ir tą, galbūt galime būti vienas kitam naudingi“. Antrasis variantas šiais laikais net priimtinesnis, nes perdėtas dirbtinumas ir malonumas nėra vertinama žmogaus savybė.

Jūs čia atėjote nepardavinėti, todėl stenkitės apie viską (net ir savo įmonę bei paslaugas) kalbėti objektyviai.

Jau užmezgę pokalbį nepamirškite kelių svarbių dalykų. Visų pirma, bendraukite nuoširdžiai ir šiltai. Taip ne tik bus maloniau bendrauti, bet ir jus lengviau įsimins. Antra – nepamirškite, kad svarbūs ne tik jūsų interesai – pasidomėkite pašnekovu, o pasakodamas apie save ar savo įmonę kalbėkite iš tos pusės, kuo galėtumėte būti naudingas savo pašnekovui. Jūs čia atėjote nepardavinėti, todėl stenkitės apie viską (net ir savo įmonę bei paslaugas) kalbėti objektyviai. Taip pat stebėkite savo pašnekovą, ar jis lygiai toks pat atviras su jumis, ar yra susidomėjęs. Labai didelė tikimybė, jeigu pavyko užmegzti šiltą santykį kaip asmenybėms, jums pakeliui ir verslo reikaluose.

3. Antras dublis arba po renginio.

„Networking“ neatsitiktinai į lietuvių kalbą verčiamas sudurtiniu žodžiu tinklaVEIKA. Antrasis žodis tiesiogiai reiškia veiksmą – neužtenka tik renginio metu susirinkti kontaktus, reikia kažką su jais ir veikti. Taigi, po renginio visiems naujiems užmegztiems kontaktams išsiųskite el. Laiškus. Tai rekomenduojama padaryti per 72 val., kad jūsų paveikslas pašnekovo atminty dar nebūtų išgaravęs. Laiško turinys – tiesiog malonus padėkojimas už skirtą laiką, malonią pažintį. Jeigu tokio laiško sulaukėte pats, taip pat maloniai atsakykite. Pirmuoju laišku nepatariama aptarinėti jokių verslo reikalų. Net jeigu pažintis labai svarbi, neskubėkite skambinti, skambutį reikėtų susiderinti iš anksto. Parėjus dar kažkuriam laikui, arba atsižvelgiant į pašnekovo atsakymą, turėtų vystytis dialogas. Yra ne viena sėkmės istorija, kai taip užmegztos pažintys išauga į sėkmingus verslo ar darbo santykius, o kartais – ir į tikras draugystes, tad įdėti pastangų visada verta.

Pabaigai A. Pavlovska pabrėžia, kad sėkmę lydi ne tik taisyklių žinojimas, bet ir jų taikymas. Taikykite jas kasdien – tiek bendraudami su partneriais, tiek įmonės viduje su darbuotojais.