Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŽMONĖS

Ekologišką verslą įkvėpė motinystė 

2016 spalio 28 d. 06:00
Ana Gezer su vyru Alpaslanu Gezeru, dukrele Mila Ayšesu ir sūneliu Canu Nilu rudenėjančiame Vilniuje.
Ana Gezer su vyru Alpaslanu Gezeru, dukrele Mila Ayšesu ir sūneliu Canu Nilu rudenėjančiame Vilniuje.
Alinos Ožič nuotrauka

Vilnietė Ana Gezer visada sportavo ir sveikai gyveno, tačiau laukdamasi pirmagimio dar rimčiau susimąstė, kokį maistą valgo. Juk tai, ką deda į burną, gauna ir kūdikis. Motinystė padėjo apsispręsti ir dėl šeimos verslo.

Vilniaus universiteto (VU) absolventė, verslo ekonomikos ir vadybos magistrė A. Gezer su vyru elektros inžinieriumi Alpaslanu Gezeru prieš ketverius metus Lietuvoje įkūrė ekologiškų produktų įmonę „Alpana“. Tiek metų ir jų dukrelei Milai Ayšesu. Sūnus Canas Nilas – metų ir keturių mėnesių.

Anksčiau šeima gyveno Lietuvoje, Rusijoje ir Turkijoje – ten, kur užsakymų turėjo A. Gezero įmonė. Tolesnę savo ateitį verslininkai sieja su Lietuva. Iš Stambulo kilęs A. Gezeras Vilniaus universitete lanko lietuvių kalbos kursus, kad geriau išmoktų lietuviškai.

Alpaslanas ir Ana

„Susipažinome per darbą, – pasakojo trisdešimtmetė Ana. – Vienoje bendrovėje, prekiaujančioje elektros medžiagomis, nuo pirmo kurso dirbau produktų vadove. 2008 metais Alpaslano įmonė laimėjo elektros instaliavimo darbų viename Vilniaus prekybos centre konkursą. Būsimam vyrui pardaviau kabelių. Mus siejo darbo reikalai, tačiau po metų toks bendravimas išaugo į meilę.“

Dar metus A. Gezeras dirbo Vilniuje. Kitas objektas jau buvo Maskvoje, vėliau – Stambule. Jauna pora nuo pat pradžių svarstė, ką galėtų veikti kartu, norėjo kurti šeimos verslą, net įmonės pavadinimą jau buvo sugalvojusi. Jis sudarytas iš abiejų vardų: „Alpana“ – Alpas ir Ana.

„Visada norėjau tokio verslo, kuris būtų naudingas ir kitiems, skleistų gerą žinią, kad pati jo idėja būtų vertinga, – tvirtino verslo ekonomikos ir vadybos magistrė. – Kai universitete klausdavo, ką darysime baigę studijas, visada turėdavau socialiai pagrįsto, visuomenei naudingo verslo viziją.“

Tačiau laukdamasi pirmo kūdikio Ana galutinai suprato, kokio konkrečiai verslo norėtų imtis. Motinystė padėjo apsispręsti.

„Nors visada sportavau ir sveikai gyvenau, abu su vyru labai atsakingai žiūrėjome, kuo maitinamės, bet tik laukdamasi kūdikio taip rimtai dėl to susimąsčiau. Negaliu bet ko valgyti, nes tai, ką dedu į burną, gauna ir vaikas“, – kalbėjo Ana.

Ateities maistas

Šeimos dažnai būdavo klausiama, kodėl ji neveža iš Turkijos įvairių gėrybių, džiovintų vaisių ar riešutų. Tačiau pradėjo nuo didžiausios ekologiškų produktų parodos Vokietijoje, kartą per metus rengiamos Niurnbergo mieste.

„Ten ir įsigilinau į ekologijos temą. Anksčiau ekologija man asocijavosi tik su globalia nauda, negalėjau jos susieti su savo organizmu. Kodėl, pavyzdžiui, turėčiau pirkti ekologišką maistą, nors jis yra brangesnis negu įprastas? Parodoje labai aiškiai supratau, kuo ekologiškas maistas skiriasi ir kodėl norėčiau dirbti būtent šioje srityje. Manyčiau, jis iš esmės yra ateities maistas, tad reikia šviesti žmones“, – aiškino Ana.

Ekologiškų produktų įmonės „Alpana“ klientai taip pat kartais klausia, ar sertifikatai ką nors reiškia, o gal jie tiesiog nusiperkami. Žmonės nežino, kokia rimta ir vientisa yra ekologiško maisto sertifikavimo sistema, atsekanti produkto kokybę, pasak A. Gezer, nuo grūdų iki galutinio vartotojo.

Oranžiniai abrikosai

„Alpanos“ įmonė ekologiškų produktų prekybą pradėjo nuo džiovintų vaisių. Prekybos centruose siūlomai produkcijai alternatyvos tuo metu Lietuvoje nelabai ir buvo.

„Tos atviros savitarnos dėžės, pripiltos razinų, riešutų ir oranžinės spalvos abrikosų, tiesiog gąsdino. Džiovintų vaisių kokybė labai prasta. Natūraliai džiovinti abrikosai negali būti oranžinės spalvos, – piktinosi Ana. – Turkijoje važinėjome po laukus, fabrikus ir žiūrėjome, kaip džiovinami, pavyzdžiui, abrikosai ar figos. Saulėje džiovinti abrikosai yra rudi, nes dėl vykstančios oksidacijos vaisiai patamsėja. Kai norima išsaugoti spalvą, abrikosai apipurškiami sieros dioksido dujomis. Tai daroma džiovinant beveik visus neekologiškus vaisius.“

Ekologiškiems produktams keliami labai griežti reikalavimai. Pirmiausia pats medis, tarkime, abrikosų, turi būti užaugęs iš ekologiškos, ne genetiškai modifikuotos sėklos. Jis negali būti purškiamas chemikalais nuo vabzdžių ir kenkėjų. Išdžiovinti vaisiai dažniausiai apie 10 parų laikomi iki 40 laipsnių šalčio kameroje, kad neliktų jokių kenkėjų. Fabrikai, kaip yra Turkijoje, gali būti padalyti į dvi dalis: ekologiškos ir neekologiškos gamybos, nes kiekvienu etapu procesai skirtingi. Pigu ir lengva apipurškus dujomis gauti neekologiškų vaisių. Ekologiškiems produktams paruošti reikia daug laiko ir tausojančių metodų.

Sveikos dovanos

„Alpana“ atsiveža ekologiško maisto iš įvairių šalių. Visi produktai kruopščiai atrenkami ir rūpestingai sufasuojami. Vilniuje įsikūrusios ir visoje Lietuvoje internetu prekiaujančios įmonės asortimentas dabar įvairus: džiovinti vaisiai, riešutai, sėklos, kruopos. Yra ir vaikų linija – ekologiškų tyrelių, makaronų, taip pat alternatyvių saldumynų, pavyzdžiui, ekologiškų guminukų. Jie iš tikrųjų tokie – pagaminti iš natūralių ekologiškų vaisių sulčių, sustandinti pektinu, o ne želatina, todėl tinkami ir veganams.

Dar yra dovanų linija. Ana neabejoja, kad jos taip pat turėtų būti sveikos. Ekologiškus produktus, supakuotus į trijų dalių dėžutę, gali išsirinkti pats pirkėjas iš beveik 30 rūšių riešutų ir džiovintų vaisių. Tokias dėžutes kaip verslo dovanas prieš šventes mėgsta užsisakyti ir įmonės. Vaikų taip pat laukia specialios dovanos – džiovintų vaisių ir guminukų mišinių maišeliai.

„Parodose ir kituose renginiuose matau, kaip keičiasi žmonių požiūris į mitybą, sveikus, ekologiškus produktus, – sakė A. Gezer. – Pavyzdžiui, per „Atsakingos tėvystės“ konferenciją niekam nebereikėjo aiškinti, kas yra ekologiškas maistas, kaip vyksta jo sertifikavimas. Ekologiškų produktų ženklas iš karto atpažįstamas. Tėvai, ypač mamos, labai domisi tokiu maistu ir stengiasi kuo sveikiau maitinti vaikus.“

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"