Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
TRASA

Siekiama prikelti legendinį maršrutą Nemunu 

2019 gegužės 7 d. 11:50
Antras mėginimas buvo po penkerių metų - „Aistė“ purslus Nemune kėlė 2010 metais, tačiau taip ir liko vieno sezono projektu.
Antras mėginimas buvo po penkerių metų - „Aistė“ purslus Nemune kėlė 2010 metais, tačiau taip ir liko vieno sezono projektu.
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Po devynerių metų pertraukos šią vasarą gali būti atnaujintas istorinis, nostalgija paženklintas vandens maršrutas Nemuno upe bei Kuršių mariomis Kaunas-Nida. Verslininkai užsimojo plukdyti žmones legendine „Raketa“, kuri pasiekia net 38 mazgų (70 km/h) greitį.

Ypatingos konstrukcijos, specialias mentes („sparnus“) turintis, gamintas iš diuraliuminio ir plaukti Nemunu bei sekliomis mariomis pritaikytas greitaeigis laivas „Aistė“ Nidą iš laikinosios sostinės pasiektų greičiau, nei autobusas: per 3,3 valandos.

„Keturi verslininkai kauniečiai įsigijome tris greitaeigius laivus: „Raketos“ tipo „Aistę“ ir „Liną“ bei „Polesės“ tipo „Kristę“. Dabar daugiausia vilčių dedame ir dirbame su „Aiste“, kuri pagaminta dar 1963 metais. Šis laivas labiau primena orlaivį: salone – lėktuvo sėdynės, korpusas sutvirtintas kniedėmis, specialaus metalo, o vairas – kaip sovietiniame naikintuve „Mig“. Lietuvoje yra vos keli upeiviai, galintys valdyti tokią vandens transporto priemonę“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo vienas laivų savininkų, verslininkas Andrius Butkus.

Anot jo, buvo susisiekta su visais trimis šios „Raketos“ kapitonais. Vienas jų – jau pensinio amžiaus, o kiti du vėl sės prie legendinio laivo šturvalo. „Mūsų tikslas ir siekiamybė – pradėti plukdyti žmones iš Kauno į Nidą ir atgal jau šį birželį. „Raketai“ atliktas kapitalinis remontas, bet dar vis randame, ką pataisyti. Tokio tipo laivas turi būti nepriekaištingai paruoštas. Jame – 58 sėdimosios vietos, bus galima gabenti apie 15 dviračių. „Raketa“ plaukiotų iki spalio mėnesio. Jei projektas pasiteisins, kitais metais vėl atnaujinsime maršrutą su galbūt visais trimis laivais“, – teigė kaunietis.

Svarstoma, kad dar šiais metais galėtų pradėti plaukioti ir 1983 metais gaminta „Kristė“: jos maršrutas driektųsi Kuršmarėmis iš Klaipėdos į Nidą ir atgal.

Verslininkai jau buvo susitikę su Neringos ir Kauno merais, kurie pažadėjo finansinę paramą. Eksploatuoti „Raketas“ – itin brangu: pavyzdžiui, Ukrainoje, Kryme pagaminta „Aistė“ per 240 km trunkančią kelionę iš Kauno į Nidą sunaudoja net 1000–1300 litrų dyzelino.

Jau šią vasarą žmonės galbūt vėl galės Nidą ar Kauną pasiekti Nemunu, plaukioti legendine „Raketa“, kurios konstrukcija labiau primena lėktuvą.

Kaip „Lietuvos žinioms“ teigė Neringos meras Darius Jasaitis, šios savivaldybės taryba tikrai svarstys klausimą dėl paramos skyrimo verslininkams. „Visada skatiname alternatyvius kelionių į Kuršių neriją būdus, paliekant mašinas kitame krante. Senoji „Raketa“ – tikra legenda, ja plaukiojo daugybė žmonių, šis laivas – vienintelis iš „Raketų“ klasės, kuris pagamintas specialiai seklioms Kuršių marioms. Plaukiant ant specialių menčių, vadinamųjų „sparnų“, laivo grimzlė tesiekia 1,1 metro. Gali būti, kad merija dotuos maršrutą. Taip daro, pavyzdžiui, Klaipėdos rajono savivaldybė, kuri finansiškai remia vandens maršrutą Dreverna-Juodkrantė“, – „Lietuvos žinioms“ sakė D. Jasaitis.

„Aistė“ gali išvystyti maksimalų 38 mazgų (70 km/h) greitį, tačiau kruizinis greitis bus 60 km/h. Palyginti: greičiausiu laikomas Klaipėdos uosto kateris „Žaibas“ išvysto 74 km/h greitį. A. Butkus informavo, kad kelionė „Aiste“ (tiesa, šis pavadinimas gali būti pakeistas) į vieną pusę vienam asmeniui galėtų kainuoti 49 eurus. Nepigiai bilietai šiuo laivu atsiėjo ir prieš 9 metus: tada už bilietą teko pakloti 99 litus.

„Raketomis“ vadinama keleivinių upių laivų su povandeniniais „sparnais“ serija. Juos nuo 1957 metų gamino apie du dešimtmečius. Tokie ypatingi laivai itin populiarios buvo sovietmečiu – iki 1990 m. sezono metu iš Kauno į Kuršių marias per dieną plaukdavo net trys „Raketos“. 1995 metais reguliarūs maršrutai buvo nutraukti ir šie greitaeigiai laivai apleido vidaus vandenis.

Pirmieji bandymai gaivinti romantika kvepiančias keliones sužibo 2005 metais. Nuo supjaustymo išgelbėjęs „Raketas“, vienas verslininkas laivais „Aistė“ ir „Kristė“ ėmė plukdyti keleivius iš Kauno į Nidą. Antras mėginimas buvo po penkerių metų – „Aistė“ purslus Nemune kėlė 2010 metais, tačiau taip ir liko vieno sezono projektu.

Visos pastangos nepriklausomoje Lietuvoje organizuoti „Raketų“ keliones Nemunu į Nidą iš esmės žlugdavo dėl valstybės ir savivaldybių paramos trūkumo – institucijos žadėdavo, bet pažadų netesėdavo. „Tikimės, kad šįkart projektas pavyks, nes gavome tiek Kauno, tiek Neringos merijų žodinius pritarimus skirti paramą. Ateityje norime plukdyti žmones Nemunu ir iš Kauno į Druskininkus „Raketa“, kurios vardas – „Lina“. Ją dar reikia tinkamai paruošti. Ar idėjos pasiteisins, parodys laikas, tačiau viliamės, kad žmonės tikrai susidomės legendiniais maršrutais. Ypač – kelione į Nidą. Plaukiant Nemunu atsiveria fantastiški vaizdai, patiriami neišdildomi pojūčiai. Laivai bus įrengti komfortiškai, šiuolaikiškai“, – teigė A. Butkus.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika