Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Svarstyklės padeda išvengti Kalėdų kilogramų 

2018 gruodžio 23 d. 12:00
Žmonės nori išbandyti nedidelį apribojimą, tuo pat metu mėgaudamiesi šventiniu laikotarpiu.
Žmonės nori išbandyti nedidelį apribojimą, tuo pat metu mėgaudamiesi šventiniu laikotarpiu.
hormonesinharmony.co.uk nuotrauka

Reguliariai namie sverdamiesi ir laikydamiesi paprasčiausių patarimų, žmonės neturėtų sukaupti papildomų kilogramų per šventes. Apie naujausią tyrimą rašo „BBC News“.

Birmingamo ir Lafboro universiteto tyrėjai suskirstė 272 savanorius į dvi grupes. „Intervencinės“ grupės tiriamieji reguliariai svėrėsi. Jiems taip pat buvo pateikta informacija, kiek reikėtų sportuoti, kad sudegintų Kalėdų vaišių kalorijas. Galiausiai jie svėrė 0,49 kg mažiau nei „palyginamoji“ grupė. Šios grupės tiriamieji nestebėjo savo svorio. Jiems tik buvo duotas sveikos gyvensenos informacinis lapelis, kuriame nebuvo mitybos patarimų.

Kasmet po kilogramą

Mokslininkų teigimu, žurnale BMJ paskelbtas „Žiemos svorio stebėsenos tyrimas“ yra pirmasis, kurio tikslas – užkirsti kelią sezoniniam svorio augimui. Tyrimui vadovavęs dr. Francesas Masonas iš Birmingamo universiteto Taikomųjų sveikatos tyrimų instituto sakė, kad vengimas priaugti svorio per šventinį laikotarpį galėtų padėti ilgalaikėje kovoje su nutukimu.

Dažniausiai svoris padidėja Kalėdų laikotarpiu ir to prieaugio niekada nepavyksta visiškai atsikratyti.

„Žmonės vidutiniškai priauga po kilogramą kasmet. Dažniausiai svoris padidėja Kalėdų laikotarpiu ir to prieaugio niekada nepavyksta visiškai atsikratyti. Tai gali būti veiksnys, lemiantis nutukimo epidemiją“, – įspėjo dr. F. Masonas.

Sudeginant kalorijas

Bandymas buvo atliktas 2016 ir 2017 metais lapkričio ir gruodžio mėnesiais šešių – aštuonių savaičių laikotarpiu. Tolesni matavimai buvo atlikti kitų metų sausio ir vasario mėnesiais.

„Intervencinė“ grupė buvo paprašyta įrašyti savo svorį į registracijos kortelę. Tiriamiesiems taip pat buvo pateikta 10 patarimų, kaip reguliuoti svorį, ir sąrašas, kiek fizinės veiklos reikės norint sudeginti populiarių kalėdinių valgių ir gėrimų kalorijas. Mėsos pyragas gali pasirodyti ne toks gundantis, kai žinai, jog reikės bėgioti 21 minutę, kad sudegintum vidutiniškai 245 kalorijas, gautas iš jo.

Šventinis pyragas gali pasirodyti ne toks gundantis, kai žinai, jog reikės bėgioti 21 minutę, kad sudegintum vidutiniškai 245 kalorijas, gautas iš jo.businesswire.com nuotrauka
Šventinis pyragas gali pasirodyti ne toks gundantis, kai žinai, jog reikės bėgioti 21 minutę, kad sudegintum vidutiniškai 245 kalorijas, gautas iš jo.businesswire.com nuotrauka

Dešimt patarimų

Abiem grupėms taip pat buvo pateikta patarimų, kaip reguliuoti svorį:

1. Laikykitės įprasto režimo – pasistenkite valgyti kiekvieną dieną maždaug tuo pačiu laiku.

2. Jei galite, rinkitės mažesnio riebumo maisto produktus, pavyzdžiui, pieno gaminius, salotų padažus.

3. Kasdien nužingsniuokite bent po 10 tūkst. žingsnių.

4. Rinkitės sveikus užkandžius – šviežius vaisius arba mažai kalorijų turinčius jogurtus.

5. Skaitykite etiketes, kiek riebalų ir cukraus yra maisto produktuose.

6. Būkite atsargūs dėl porcijų – neprisikraukite į lėkštę daug maisto, išskyrus daržovių.

7. Neužsisėdėkite – kas valandą 10 minučių pakilkite nuo kėdės ar sofos.

8. Rinkitės gerti vandenį arba gėrimus be cukraus. Ribokite vaisių sultis. Alkoholis turi daug kalorijų, taigi rekomenduojama moterims riboti iki vienos taurės per dieną, vyrams – iki dviejų.

9. Lėčiau valgykite. Nevalgykite eidami ar žiūrėdami televizorių.

10. Nepamirškite per dieną suvalgyti mažiausiai penkias porcijas vaisių ir daržovių.

Pyragas gali pasirodyti ne toks gundantis, kai žinai, jog reikės bėgioti 21 minutę, kad sudegintum vidutiniškai 245 kalorijas, gautas iš jo.smarterchange.co.uk nuotrauka
Pyragas gali pasirodyti ne toks gundantis, kai žinai, jog reikės bėgioti 21 minutę, kad sudegintum vidutiniškai 245 kalorijas, gautas iš jo.smarterchange.co.uk nuotrauka

Nedidelis apribojimas

Tyrėjai negalėjo nustatyti, kas būtent lėmė, kad tiriamieji numetė svorio, nors 85 proc. tų, kuriems tai pavyko padaryti, du kartus per savaitę svėrėsi. Prieita prie išvados, kad „intervencinė“ grupė labiau sugebėjo reguliuoti savo valgymą ir gėrimą. Jie taip pat buvo šiek tiek mažiau linkę vartoti alkoholį.

Bet argi Kalėdos nėra tas laikas, kai galime piktnaudžiauti? Dr. F. Masonas sakė, kad neturėjo sunkumų samdydamas bandymams savanorius. Tai rodo, kad žmonės nori išbandyti nedidelį apribojimą, tuo pat metu mėgaudamiesi šventiniu laikotarpiu.

Tyrėjų tikinimu, reikia tik nedidelių pokyčių. Pavyzdžiui, vietoj penkių kiaulienos suktinukų suvalgyti vieną ar du. Arba nepamiršti išeiti iš namų pasivaikščioti. Tyrimai rodo, kad žmonės neįvertina kalorijų ir pervertina jų išeikvojimą.

Todėl tiksli savikontrolė yra veiksminga svorio reguliavimo strategija. Tai taip pat gali paaiškinti fizinės parengties ir mitybos stebėsenos mobiliųjų programų populiarumą. Tyrimų bendrovės „Statista“ duomenimis, pasaulinė mobiliųjų fizinės parengties programų rinka išaugo nuo 1,8 mlrd. JAV dolerių 2016 metais iki 2,2 mlrd. JAV dolerių šiemet.

Pasaulinės draudimo įmonės „Vitality“ tyrėjai taip pat neseniai nustatė, jog siūlant klientams išmaniuosius laikrodžius mažiausia kaina, kad jie įsitrauktų į fizinės parengties režimą, taip pat pasiekta gerų rezultatų – kur kas reguliariau pradėta mankštintis.

Parengė Milda KNIEŽAITĖ

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika