Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ŠEIMA IR SVEIKATA

Ar pusryčiauti visuomet gerai 

2019 vasario 8 d. 10:30
Pusryčiai yra svarbūs dėl gaunamų maisto medžiagų.
Pusryčiai yra svarbūs dėl gaunamų maisto medžiagų.
pinterest.com nuotrauka

Pusryčiai gali būti svarbiausias dienos valgis, bet jie nepadės numesti svorio. Kaip rodo ankstesnių tyrimų apžvalga, tie asmenys, kurie valgė pusryčius, kasdien suvartojo 260 kalorijų daugiau ir priaugo vienu svaru, beveik puse kilogramo, daugiau nei tie, kurie nepusryčiavo.

Tačiau ekspertai teigia, kad sveiki pusryčiai gali būti puikus kalcio ir skaidulų šaltinis. Taip pat įrodyta, kad jie gerina koncentraciją ir dėmesį, ypač vaikams.

Kaip rašo „BBC News“, pusryčiai suteikia energijos, sulaiko nuo užkandžiavimo vėlesniu laiku ir aprūpina svarbiausiomis maisto medžiagomis, – taip mums buvo sakoma. Gera pusryčių, kaip visos dienos mitybos pagrindo, reputacija kilo iš stebimųjų tyrimų, atskleidusių teigiamas sąsajas tarp pusryčiavimo ir sveiko svorio.

Tačiau naujasis Australijos mokslininkų tyrimas, paskelbtas leidinyje BMJ, pateikė mažai tokių įrodymų. Buvo apžvelgta 13 atskirų tyrimų, skirtų pusryčiavimo, svorio pokyčių ir suvartotos energijos sąsajoms. Nustatyta, kad pusryčiaujantys asmenys suvartojo iš viso daugiau kalorijų, o nepusryčiaujantys neturėjo didesnio apetito popiet.

Mokslininkų teigimu, reikia atsargiai rekomenduoti svorį metantiems suaugusiems asmenims valgyti pusryčius, nes jie gali turėti priešingą poveikį.

Mokslininkų teigimu, reikia atsargiai rekomenduoti svorį metantiems suaugusiems asmenims valgyti pusryčius, nes jie gali turėti priešingą poveikį. Tačiau mokslininkai taip pat pridūrė, kad jų tyrimas turėjo trūkumų.

Tyrimų dalyviai buvo stebimi tik trumpais laikotarpiais – nuo dviejų iki 16 savaičių – ir suvartojamų kalorijų skirtumas tarp pusryčiaujančių ir nepusryčiaujančių asmenų buvo mažas. Mokslininkai padarė išvadą, kad ilgalaikiam pusryčiavimo ar nepusryčiavimo poveikiui nustatyti reikia daugiau tyrimų.

Dietologijos ekspertas prof. Kevinas Whelanas iš Londono karališkojo koledžo sakė, kad nereikėtų pernelyg smarkiai akcentuoti suvartotų kalorijų kaip svarbiausio dalyko iš ryto. Naujasis tyrimas nenustatė, kad pusryčiai yra blogai sveikatai. Jie yra svarbūs dėl gaunamų maisto medžiagų. Pavyzdžiui, grūdai ir pienas yra naudingi dėl kalcio ir skaidulų. Tačiau BMJ paskelbtas tyrimas neatsižvelgė į šį pusryčių aspektą.

„Mes nekalbame apie tokius pusryčius, kurie yra nutukimo priežastis“, – pabrėžė prof. K. Whelanas.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika