Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
RINKIMŲ MARATONAS

Merų viliotinis rinkėjams: kas originalesnis? 

2019 sausio 22 d. 15:32
Neįprasta, šokiruojanti politikų reklama skirta ne rinkėjus įtikinti balsuoti, o atkreipti į save dėmesį.
Neįprasta, šokiruojanti politikų reklama skirta ne rinkėjus įtikinti balsuoti, o atkreipti į save dėmesį.
Šarūno Mičiulio fotomontažas

Artėjant savivaldos rinkimams būsimieji kandidatai į merus vis aktyviau medžioja rinkėjų simpatijas. Žinia, kad šiandien vien nuotrauka ant kalendoriaus ar plakatu gatvėje nieko nenustebinsi. Reikia sunkesnės technikos: mažų mažiausiai būtina tapti visų kaimynu, įsigyti medžioklinį katiną arba pasiskelbti išminčiumi, galinčiu išspręsti apskritai visas šios žemės problemas.

A. Zuokas – visų kaimynas

Kol konservatorių kandidatas į Vilniaus merus Dainius Kreivys skaičiuoja sostinės oro taršos matuoklius ir slapčia svajoja apie tramvajų, jo oponentai rinkėjus vilioja kur kas išradingesniais būdais.

Ketvirtosios Vilniaus mero kadencijos siekiantis Artūras Zuokas vietoje lankstinukų ir video ataskaitų rinkimams pasirinko kitokį reklamavimosi būdą. Jis vadinasi – „Aš – jūsų kaimynas“. Vykdydamas šią akciją A. Zuokas iki rinkimų ketina nuomotis skirtingose Vilniaus miesto vietose butus ir „tête-à-tête bendrauti su rinkėjais.

Mūsų sąrašo numeris – 19! (1+9=10:1+0=1). Vienetas – esybės, visko pradžios, ėjimo į priekį, augimo ir gerovės simbolis.

Pavyzdžiui, sausio 17 d. A. Zuokas apsigyveno Šeškinės rajone. Asmeninėje „Facebook“ paskyroje tuoj pat pasidalinta informacija būsimiems kaimynams: „Prašom užeiti į svečius Gelvonų g. 4–48 šį vakarą arba rytoj vakare tarp 19.00 ir 21.00 pakalbėti apie gyvenimą Šeškinėje. #KaimynasZuokas.“

A. Zuoko rinkiminė taktika - tapti visų vilniečių kaimynu./ Facebook nuotrauka
A. Zuoko rinkiminė taktika - tapti visų vilniečių kaimynu./ Facebook nuotrauka

Kandidatas A. Zuokas rajonų gyventojus kviečia ne tik užsukti į svečius, bet ir kartu rytais pabėgioti. Tiesa, pasiūlymas kartu pasportuoti ne visada galioja. Šeškinės gyventojas Adomas bandė derintis su kandidatu dėl rytinio pabėgiojimo laiko. Buvo su A. Zuoku kone rankoms sukirtę, kad abu susitiks prie A. Zuoko namo Gelvonų gatvėje 6.40 val. ryto. Adomas susiruošė laiku, tačiau eidamas pakeliui gavo kandidato žinutę: „Labas rytas, Adomai. Labai atsiprašau – šį rytą ilgiau miegu. Bus dar progų pabėgioti kartu. Artūras“.

V. Uspaskichas – gyvenimo „koučeris“

Kitas kandidatas į Vilniaus merus Viktoras Uspaskichas, tikinantis, kad jis bus geriausias Vilniaus miesto meras, po butus nevaikšto ir rinkėjams rankų nespaudžia. Jis kiekvieną penktadienį asmeninėje „Facebook“ paskyroje rengia tiesiogines transliacijas, kurių metu atsako į rinkėjų klausimus. Į apskritai visus klausimus, kurie tik gali šauti į galvą:

„ Nuo aktualijų iki asmenybės ir lyderystės ugdymo. Biznio, sveikatos ir mitybos pamokos. Santykiai tarp vyrų ir moterų. Santykiai su kolegomis ir psichologinė pagalba“, – rašo V. Uspaskichas, atskleisdamas iki tol plačiai visuomenei nežinomas jo begalinės kompetencijos ribas.

V. Uspaskichas rengia pokalbių laidas visomis gyvenimo temomis./ Facebook nuotrauka
V. Uspaskichas rengia pokalbių laidas visomis gyvenimo temomis./ Facebook nuotrauka

Vis dėlto V. Uspaskichas išlieka ištikimas sau. Dauguma sostinės stotelių puošia jo ir jo kompanijos plakatais, kuriuose puikuojasi šūkis – „Atsakau už savo žodžius!“ – labai primenantis iš rusiško banditiško pasaulio atėjusį žargono posakį „Za bazar atvičiaju!“

Kovai prieš brolį pasitelkė katiną

Pagėgių meru siekiantis tapti Kęstas Komskis rinkėjų palankumą stengiasi privilioti kitais būdais. Iki šiol politikai, norėdami pademonstruosi esantys arčiau paprastų žmonių, fotografuodavosi su mažais vaikais ar meiliai besišypsančiais senjorais. K. Komskis išplatino plakatą su piktu pūkuotu katinu.

„Sugrįžau dirbti Pagėgių krašto žmonių gerovei! Drąsiai pelės bėginėja, kai namie katės nėra“, – rašoma K. Komskio rinkiminiame plakate.

K. Komskio rinkiminis plakatas./ Facebook nuotrauka
K. Komskio rinkiminis plakatas./ Facebook nuotrauka

Ant K. Komskio rankų tupintis katinas nusiteikęs taip pat rimtai, kaip ir kandidatas. Pūkuotas kailis nemaskuoja nei arogancijos, nei paniekos, nei rimto nusiteikimo medžioklei. Įdomu tai, kad šiuo metu Pagėgių savivaldybei vadovauja K. Komskio brolis Virginijus.

LŽ pirmena, kad K. Komskis dėl balsų pirkimo buvo išbrauktas iš Seimo sudėties. Kandidatas yra sustabdęs savo narystę partijoje „Tvarka ir teisingumas“.

Sėkmę atneš skaičiai ar daina?

Į mero postą Klaipėdoje kandidatuojantis Kazys Paulikas rinkėjų nevilioja – jis kliaunasi numerologijos galia.

„Mūsų sąrašo numeris – 19! (1+9=10:1+0=1). Vienetas – esybės, visko pradžios, ėjimo į priekį, augimo ir gerovės simbolis. Egzistencinis skaitmuo, apeliuojantis į žmonių sąmoningumą“, – savo įsitikinimais su rinkėjais dalinasi K. Paulikas.

Tiesa, tarp K. Pauliko rinkiminę kampaniją stebinčių gyventojų pasitaikė kur kas šmaikštesnių asmenų, prijaučiančių numerologijai. Štai taip atrodo vienas komentarų: „19x19+305 (savivaldos rinkimų data – kovo 5 d.)=666“.

Į rinkimus einantis dabartinis Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas irgi ėmėsi savo pamėgtos veiklos. Neseniai su kitu kandidatu, bet ne į merus, o į Lietuvos prezidentus – Gitanu Nausėda įrašė L. Armstrongo dainą „What a Wonderful World“.

Viešųjų ryšių ekspertas: „Po mėnesio linksmybių bus daugiau“

Pati A. Zuoko idėja yra gera ir jau tūkstančius kartų patikrinta visame pasaulyje. Dauguma kandidatų stengiasi rinkiminės agitacijos metu paspausti kuo daugiau rankų būsimiems rinkėjams. Pavyzdžiui, per Škotijos referendumo kampanija Alexas Salmondas kasdien po 15 val. praleisdavo važinėdamas po susitikimus ir energingai spausdamas visiems atėjusiems rankas. Rankų paspaudimu kliovėsi ir buvęs JAV prezidentas Barackas Obama. Statistika rodo, kad paspaustų rankų skaičius tiesiogiai proporcingas palankių balsų skaičiui rinkimų dieną.

Prasidėjus socialinių tinklų erai šią priemonę dažnai papildo „selfiai“, ko nevengia daryti dauguma politikų.

Viešųjų ryšių ekspertas Arijus Katauskas tikina, kad, kaip banaliai beskambėtų, pati efektyviausia rinkimų taktika ir yra tiesioginiai susitikimai su žmonėmis.

„Kad ir kokia būtų stipri tradicinė žiniasklaida, kad ir kokia stipri būtų socialinė media, tiesioginis kontaktas per amžių amžius bus vienas iš kertinių dalykų politikoje ir ne tik, nes tai leidžia pajusti atgalinį ryšį, susirinkti duomenis, pakankamai daug informacijos, kuri vėliau padėtų geriau komunikuoti per kitas priemones. Tiesiogiai transliuojamos video konferencijos tokios grąžos neduoda. Tą praėjusių rinkimų metu aktyviausiai darė Gabrielius Landsbergis, tačiau tai tik iš dalies atstoja tiesioginį bendravimą. Tas tiesioginis kontaktas, pokalbis, rankos paspaudimas yra visai kitokio lygio komunikacija. „

Viešųjų ryšių eksperto nuomone, šokiruojanti, netikėta politinė reklama paprastai naudinga tuo atveju, kai siekiama apskritai į save atkreipti dėmesį. Čia tikslinė grupė – elektorato dalis, kuri apie kandidatą nieko nežino arba juo nesidomi. Šiomis priemonėmis atkreipiamas visuomenės dėmesys, net ir nesibaiminant pasirodyti juokingu.

Pasak A. Katausko, tokių nuotaikingų politinių reklamų po mėnesio, su oficialios rinkiminės kampanijos pradžia, turėtume sulaukti kur kas daugiau.

Merų rinkimų pirmasis turas Lietuvoje įvyks kovo 3 d.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika