Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ĮDOMYBĖS

Parodė kitą monarchės Elžbietos I veidą 

2018 lapkričio 26 d. 15:46
Kitą Elžbietos veidą parodęs britų menininkas Matas Collishaw nuvainikavo kruopščiai sukurtą karališkąjį įvaizdį.
Kitą Elžbietos veidą parodęs britų menininkas Matas Collishaw nuvainikavo kruopščiai sukurtą karališkąjį įvaizdį.

Britų monarchų sąraše Elžbieta I viena ryškesnių personų, kultinė asmenybė. Ugniniai plaukai, tyra veido oda, charakteringa apranga – šis įvaizdis darė jos portretą nesunkiai atpažįstamu. Tačiau kitą Elžbietos veidą parodęs britų menininkas Matas Collishaw šį kruopščiai sukurtą karališkąjį įvaizdį nuvainikavo.

Londono muziejuje „Queen’s House“ eksponuojama M. Collishaw natūralistiškai sumodeliuota karalienės veido kaukė „The Mask of Youth“ – sujudino visą pasaulio kultūros bendruomenę ir iššaukė daug diskusijų.

Elžbieta I buvo penktoji ir paskutinė valdovė, priklausiusi Tiudorų dinastijai, kuri aiškiai suprato, kaip svarbu visuomenėje formuoti savo „teisingą“ įvaizdį. Ji ypač kontroliavo tai, kaip bus pristatyta oficialiuose portretuose. Žvilgsnis akmeninis, nepasiekiamas, apdarai – prašmatnūs. Todėl Elžbietos I portretus priimta vadinti ikonomis.

Du karalienės veidai

Britų menininkas M. Collishaw sukūrė meninę instaliaciją, kuri projektuoja alternatyvų Elžbietos atvaizdą vėlesniais jos karaliavimo metais. Būtent taip, menininko manymu, iš tikrųjų atrodė karalienė. Sensaciją sukėlusi kaukė pagaminta naudojant moderniausias technologijas.

Meninė instaliacija patalpinta priešais vieną žymiausių Anglijos karalienės Elžbietos I istorinių portretų („Armados portreto“), kuris laikomas geriausiu Anglijos Renesanso kūriniu.

Karalienės portretą nutapė dailininkas George Gower, sužlugusiai Ispanijos armados invazijai į Angliją 1588 metų vasarą įamžinti.

Elžbieta I pavaizduota su iškilmingais drabužiais ir visomis valdžios regalijomis: karūna, skeptru ir ant Žemės rutulio uždėta ranka.

Iš tiesų yra žinoma, kad raupais persirgusi monarchė po peruku slėpė nuplikusią galvą ir gausiai pudravo veidą.

Skulptorius atvaizdavo karalienę nieko nedailindamas, pabrėždamas moters amžių: Elžbieta I be peruko, tamsios akys šiek tiek išblukusios, oda – raukšlėta, randuota.

M. Collishaw savo kūriniu norėjo mesti iššūkį „valdžios kaukei“, – rašoma interneto portale „W Magazine“. Skulptorius atvaizdavo karalienę nieko nedailindamas, pabrėždamas moters amžių: Elžbieta I be peruko, tamsios akys šiek tiek išblukusios, oda – raukšlėta, randuota. Tačiau didžiausią įspūdį palieka akys. Karalienės žvilgsnis kupinas baimės ir nesaugumo. Užkietėjusios išraiškos, išdidumo – nė kvapo. Negana to, robotizuotas monarchės veidas tai praveria, tai užčiaupia burną, – tarsi bandytų kalbėti, tačiau balso negirdėti. Toks autoriaus sumanymas – jis norėjo pabrėžti Elžbietos I bevališkumą.

Karalienės veidas atkurtas pagal istorinių tyrimų ir aprašymų duomenis. M. Collishaw bendradarbiavo su Holivudo kompiuterinės animacijos dizaineriais – portretus ir skulptūras nuskenavo 3D skaitytuvu.

Atspindys veidrodyje

Ši meninė M. Collishaw instaliacija pristato alternatyvų žvilgsnį į Elžbietą I, kaip moterį, kuri prarado savo individualumą dėl aukšto titulo. M. Collishaw „The Mask of Youth“ patalpinta priešais garsųjį Elžbietos I portretą, – tarsi veidrodis, kur ji mato save, visus savo trūkumus ir žmogiškąsias silpnybes.

Penkiasdešimt dvejų menininkas pripažįsta, – monarchei išties nebuvo paprasta. Jai tekęs sunkus vaidmuo: patriarchalinėje visuomenėje būti moterimi – vadove. Padėtis, anot skulptoriaus, – nepavydėtina. Juk karalienė vienu metu privalėjo atlikti du prieštaringus vaidmenis: tyros, tikslo siekiančios moters ir drąsaus, nepaklusnaus, įžūlaus valdovo.

Parodė kitą monarchės Elžbietos I veidą

Faktiškai, jos išvaizda buvo laikoma monarchijos ir pačios valstybės tęsiniu, todėl ji ir buvo ta drobė, ant kurios buvo vaizduojami galios simboliai.

Šiuolaikinio meno atstovas M. Collishaw ragino žiūrovus dar kartą žvilgterėti į šią kultinę karalienę, ištyrinėti kitą jos veidą. Tai, anot jo, pažeidžiamos moters veidas – pavojingame pasaulyje, kuriame gali išgyventi tik išlaikydamas idealų vizualinį atvaizdą.

Mato Collishaw meninė instaliacija „The Mask of Youth“ Londono muziejuje „The Queen’s House“ bus eksponuojama iki 2019-ųjų vasario 3 d.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika