Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ĮDOMYBĖS

Kodėl Japonijoje vyrai nėra laukiami kai kuriuose metro vagonuose? 

2019 kovo 16 d. 18:30
Tyrimai rodo, kad 28-70 % japonių traukiniuose yra patyrusios seksualinį priekabiavimą. 
Tyrimai rodo, kad 28-70 % japonių traukiniuose yra patyrusios seksualinį priekabiavimą. 
Scanpix nuotrauka

Jei kada nors lankysitės Japonijoje, tikriausiai pastebėsite, kad didmiesčiuose kai kuriuose metro vagonuose vyrai nėra laukiami. Nors jus gali papiktinti toks vyrų ir moterų atskyrimas, tam yra labai rimta priežastis.

Japonija turi labai išsivysčiusios šalies įvaizdį. Tačiau tai taip pat yra valstybė, kurioje seksualinis priekabiavimas yra labai paplitęs. Manoma, kad dauguma moterų yra patyrusios priekabiavimą viešoje vietoje. Metro, pasirodo, tam puikiai tinka. Perpildytuose vagonuose iškrypėliai į darbą paleidžia rankas. Kadangi keleiviai būna labai susigrūdę, jiems pakanka minimaliai pasukti delnus, kad nederamai paliestų nepažįstamas moteris.

Būna ir blogiau. Pastebima, kad dažnėja atvejų, kuomet moterys yra filmuojamos. Iškrypėliai kameras kiša po sijonais, kurie tarp jaunų merginų yra labai populiarūs. Tai, kad metro moterims nėra saugi vieta, žinoma jau seniai. Nuo 2000 metų Tokijuje specialiai žymimi tik moterims skirti vagonai. Su laiku ši praktika paplito ir po kitus miestus.

Kartais moterims skirti vagonai yra nuolatiniai, o kartais jie naudojami tik piko valandomis. Akivaizdu, kad tai gerina saugumą, tačiau reakcijų būta įvairių. Moterys džiaugiasi galėdamos nesibaiminti iškrypėlių rankų, o kai kurie vyrai teigia, kad bendroje minioje sumažėjęs moterų skaičius jiems leidžia išvengti neteisingo apkaltinimo. Kita vertus, moterų vagonais naudojasi mažiau žmonių, todėl kituose vagonuose spūstys yra didesnės.

Tyrimai rodo, kad 28–70 % japonių traukiniuose yra patyrusios seksualinį priekabiavimą. Pagal šį rodiklį su Japonija mažai kas gali lygintis. Ir tai – ne žodžiai, o rankos ir kameros. Už tokį elgesį iškrypėliai gali būti nubausti 500 dolerių bauda, o už pakartotinius nusižengimus – iki 7 metų laisvės atėmimo bausme. Tačiau dažniausiai niekas nesiskundžia arba iškrypėliai nėra pagaunami. Taip yra dėl to, kad vagonai yra sausakimši ir pagauti nedorėlį už rankos nėra taip lengva.

Tiesa, teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad vagonai moterims (ar net atskiri autobusai) buvo pristatyti ir Indijoje, Meksikoje, Brazilijoje, Malaizijoje, Egipte, Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir dar keliose šalyse. Tačiau Japonijos atvejis tikriausiai stebina labiausiai dėl labai teigiamo šalies įvaizdžio. Kita vertus, pagal lyčių lygybės rodiklius Japonija tikrai neblizga ir tokia apsauga yra reikalinga.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika