Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
ĮDOMYBĖS

Ar didieji laivai turi raktelius? Kaip užvedami jų varikliai? 

2018 gruodžio 23 d. 11:02
Didieji laivai užsiveda naudodami suspaustą orą. 
Didieji laivai užsiveda naudodami suspaustą orą. 
Wikimedia Commons nuotrauka

Įsėdate į savo automobilį, paspaudžiate mygtuką ar pasukate raktelius ir jau galite važiuoti – variklis užsiveda per akimirką. Tačiau didieji laivai turi milžiniškus variklius, kuriuos užvesti ne taip jau paprasta. Kiek laiko tai užtrunka? Ar kapitono tiltelyje yra rakteliai?

Kapitonai laivo raktelių neturi, nes jų tiesiog nėra. Jei patektumėte į tokį laivą ir žinotumėte, ką darote, per kelias valandas ir jūs galėtumėte užvesti šio laivo variklį ir, galbūt, išplaukti. Aišku, vienam žmogui valdyti didelį laivą yra praktiškai neįmanoma, o ir apsaugos priemonės užkerta kelią tokiems nusikaltimams. Tačiau kaip tie varikliai užkuriami?

Jūsų automobilio variklį pasuka starteris – elektros variklis, kuris leidžia pradėti įprastą keturtakčio variklio ciklą. Cilindruose susidaro reikiamas slėgis, pradedamas degalų ir oro tiekimas, vienokiu ar kitokiu būdu įvyksta degimas ir variklis ima suktis savarankiškai. Tačiau jūsų variklis yra visai nedidelis.

„Wärtsilä-Sulzer RTA96-C“ – tai suomiškas dvitaktis dyzelinis variklis, skirtas didiesiems konteineriniams laivams. Didžiausia šio variklio versija turi 14 cilindrų, tačiau ir 6 cilindrų versijos nėra mažos. Kiekvieno cilindro darbinis tūris – 1810 litrų. Taip, tai – vieno cilindro darbinis tūris. Galingiausia versija išvysto daugiau nei 80 tūkstančių kilovatų. Tikriausiai net nereikia sakyti, kad tokių variklių starteriais užvesti praktiškai neįmanoma.

Tokie jūriniai varikliai užvedami suspaustu oru. Įprastai naudojamos dvi atskiros sistemos – viena atidaro vožtuvus, kita – išjudina cilindrus. Suspaustas oras tarsi įsuka variklį, kad jame susidarytų degimui tinkamas slėgis. Tuomet į jį tiekiamas mazutas, dyzelinas ar kitos rūšies kuras. Procedūra gali būti greita, jei prie variklio suksis daugiau žmonių ir jis bus paruoštas iš anksto, bet gali trukti ir maždaug valandą.

Tačiau tai nėra labai ilgas laikas. Senieji garlaiviai tikrai nenoriai leisdavosi į kelionę – kelionės pradžiai buvo ruošiamasi apie 24 valandas, jei prieš tai sistema būdavo šalta.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika