Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas

Bičių smegenys gali dirbtinį intelektą išmokyti naujų triukų

2018 birželio 13 d. 17:09
Bitės supranta, kad nulis yra mažiau, nei vienas. /
pixabay.com nuotrauka

Žmonės nėra vieninteliai sutvėrimai, galintys suvokti tokias abstrakčias matematines idėjas, kaip nulis. Kartu su keliais kitais gyvūnais bitės supranta, kad nulis yra mažiau nei vienas. Tai atskleidė visiškai naujas tyrimas, rašo livescience.com.

„Nulio“ idėją supranta delfinai, afrikinės pilkosios papūgos ir žmogbeždžionės. Mokslininkus nustebino tai, kad šį konceptą taip pat supranta ir bitės, turint omenyje tai, kad vabzdžių smegenys yra itin mažos, teigiama Melburne esančio RMIT universiteto pranešime.

Bitės turi mažiau nei milijoną neuronų, tuo tarpu žmonės – 86 milijardus. Įdomu yra tai, kad jos suvokia tai, ko pilnai suprasti negali ikidarželinio amžiaus žmonės.

Mokslininkai paruošdavo po dvi korteles, turinčias įvairių simbolių – tokių, kaip trikampiai ar apskritimai – rinkinį. Jie išmokė bičių grupę skristi link tos kortelės, ant kurios pavaizduota mažiau simbolių.

Jau išmokytoms bitėms buvo rodoma kortelė su simboliais ir tuščia kortelė. Be jokio išankstinio treniravimosi bitės dažniausiai skrisdavo prie tuščios kortelės, tokiu būdu parodydamos, kad „nulis“ yra mažiau, nei kiti skaičiai.

Nors bitės dažniau skrisdavo prie tuščios kortelės, nei prie tos, ant kurios buvo simbolių, joms skirti korteles tapo lengviau augant simbolių kiekiui. Jos daug dažniau skrisdavo prie tuščios kortelės, kai ant kitos kortelės buvo keturi simboliai, nei kad vienas.

Galbūt tie atradimai leis geriau suprasti tai, kaip veikia smegenų mechanizmas ir kas leidžia suvokti „nieko“ idėją pranešime teigė RMIT universiteto mokslininkas ir vyriausias studijos autorius Adrianas Dyeris. Tai galėtų savo ruožtu padėti vystant šį konceptą suprantantį dirbtinį intelektą.

„Jei bitės, turėdamos tokias menkas smegenis, suvokia, kas yra nulis, tai leidžia manyti, kad egzistuoja paprastų, efektyvių būdų, leidžiančių išmokyti dirbtinį intelektą naujų triukų“, – mokslininkas teigė pranešime.

DALINTIS