Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
KULTŪRA IR ŽMONĖS

Dairantis naujų baleto žvaigždžių 

2013 birželio 5 d. 07:52
Nuotaikingai ir artistiškai šoko diplomantė E.Mečėjutė ir jos partneriai K.Šemetas ir A.Kunavičius.
Nuotaikingai ir artistiškai šoko diplomantė E.Mečėjutė ir jos partneriai K.Šemetas ir A.Kunavičius.
Loretos Zinkevičienės nuotraukos

Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus auklėtinių koncertas, vykęs sostinės Šokio teatre, pristatė naujausią šokėjų kartą, taip pat sudarė progą pasirodyti kitiems moksleiviams, perprantantiems savo kūrybinę tapatybę.

Nepretenzinga, šilta ir draugiška koncerto atmosfera - tinkamas fonas diplomančių Eglės Mečėjutės, Emilės Kuklytės, Vestos Gineitytės, Neringos Česaitytės, Brigitos Misiūtės ir Ugnės Milerytės išleistuvėms. Jaunąsias šokėjas specialybės mokė pedagogė Audronė Domeikienė. Visos absolventės pasirodė po išradingai Marinos Levickienės pastatytos kompozicijos "Intermezzo ir žaidimai", kurią šoko mokytojos Gražinos Dautartienės auklėtinės penktokės - pasipuošusios koncertiniais būsimų savo variacijų drabužiais jos buvo garsiai pristatytos ir sutiktos plojimais.

Variacijomis iš klasikinių baletų išsiskyrė absolventė N.Česaitytė.
Variacijomis iš klasikinių baletų išsiskyrė absolventė N.Česaitytė.

Gražus, bet negailestingas

Klasikinis baletas - gražus, bet negailestingas menas. Jis gimsta tik laimingai sutapus Gamtos dovanoms, paties žmogaus subrandintai motyvacijai, darbštumui ar netgi fanatizmo savybėms bei sunkiai nusakomam talento blyksniui.

Variacijomis iš klasikinių baletų tarp prisistačiusių absolvenčių stiliaus jausmu, šokio technikos ir estetikos tolygumu išsiskyrė N.Česaitytė. Jos šokis organiškas, nuoseklus - nuo pirmųjų taktų iki grakščių, skoningų reveransų. Jos amplua įvairovę atskleidė ir savarankiškai sukomponuota kompozicija "Tango", į kurią šokėja įtraukė sudėtingų judesių kombinacijų. Geras N.Česaitytės klasikinio šokio technikos lygis buvo atskleistas ir per paskutinį koncerto epizodą - duete iš baleto "Paryžiaus liepsna", jį atliko su vienuoliktoku Aisčiu Kavaliausku (mokytojas Aleksandras Semionovas). Džiugino šokėjos muzikalumas, ištvermė, gana raiškiai perteiktos smulkios šokio detalės bei nuotaika.

Koncerto programoje įvairias savo šokio savybes turėjo galimybę atskleisti ir kitos diplomantės. E.Mečėjutė nuotaikingai ir artistiškai šoko Pas de trois iš Josefo Bayerio baleto "Lėlių fėja"; jos partneriai dvyliktokai Karolis Šemetas ir Arnas Kunavičius lengvais, aukštais šuoliais ir vaidyba sukūrė nedrąsiai dėl Lėlės dėmesio konkuruojančių Pjero duetą. E.Mečėjutė temperamentingai pašoko ir Baskų šokį iš baleto ""Paryžiaus liepsna" (kartu su dvyliktokais Rūta Kurtinaityte, K.Šemetu ir Jeronimu Krivicku). Kaip charakterinės šokėjos neblogai atsiskleidė E.Kuklytė (Mersedes šokis iš "Don Kichoto"), o ypač U.Milerytė. Ji gana temperamentingai įsijautė į Čigonės dramą iš to paties baleto (šoko su Tomu Kratovskiu, Jonu Lauciumi ir J.Krivicku). U.Milerytė, N.Česaitytė ir B.Misiūtė su baleto artistais Vladimiru Latišonoku, Ernestu Barčaičiu ir Voicechu Žuromsku atliko kompoziciją "Across the Universe", kurią sukūrė Petras Skirmantas. Dangaus šviesulių fone (beje, vaizdo projekcijomis šiame koncerte nepiktnaudžiauta, bet šiam epizodui toks papildinys tiko) trys poros santūriais, aiškiais, neoklasikiniais judesiais kūrė ramią, nostalgišką nuotaiką, atskleidžiančią pasikartojančių būsenų ritmą.

Įdomu sekti aukštesniųjų klasių kūrybą - jau anksčiau buvo progų įsidėmėti dvyliktokų K.Šemeto, A.Kunavičiaus, J.Krivicko pavardes (jų mokytojas - P.Skirmantas). J.Krivickas per šį koncertą dar šoko P.Skirmanto sukurtą kompoziciją "Queen's Romanesca" - išraiškingai, plastiškai, gana organiškai jungdamas judesius, taip pat atliko variaciją iš Ludwigo Minkaus "Pachitos".

Du sudėtingus klasikinio repertuaro kūrinius - Odilijos ir Esmeraldos variacijas - šoko dvyliktos klasės mokinė Valentina di Iulio (mokytojos Neli Beredina ir Beatričė Tomaševičienė). Gražių linijų ir gerų fizinių duomenų šokėja raiškiai ir gana tvirtai perteikė choreografines klasikinių šedevrų formas.

Iš anksčiau įsidėmėti

Malonių akimirkų suteikė vienuoliktą klasę baigę E.Šeškutė ir J.Laucius.
Malonių akimirkų suteikė vienuoliktą klasę baigę E.Šeškutė ir J.Laucius.

Malonių akimirkų suteikė iš ankstesnių koncertų pažįstama pora - vienuoliktą klasę baigę Eimantė Šeškutė ir J.Laucius (mokytojai Gražina Dautartienė, Beatričė Tomaševičienė ir Aleksandras Semionovas). Abu moksleiviai prieš koncertą buvo apdovanoti, ir tuos apdovanojimus pateisino atlikdami Mėlynojo Paukščio ir Princesės Florinos duetą iš "Miegančiosios gražuolės". Jų šokis atkreipė dėmesį muzikalumu, apgalvotomis plastinėmis detalėmis. Elegantiškas, grakščias E.Šeškutės rankų, pėdų linijas papildė jausmingos veido išraiškos, o J.Lauciaus šokis, anksčiau atrodęs kietokas, dabar įgavo plastiškumo, bet neprarado ir santūraus rimtumo. Šių šokėjų temperamentas atsiskleidė Valentinos Tarasovos sukurtame ekspresyviame "Sirtakyje", kurį jie atliko su kitais trimis 11 ir 12 klasių moksleiviais. Dvyliktokė Karolina Matačinaitė (mokytojos N.Beredina ir B.Tomaševičienė) atliko variaciją iš baleto "Don Kichotas" pirmojo veiksmo.

Nemažai įvairių klasikinių variacijų parodė vidurinių klasių moksleiviai. Jau anksčiau įsiminusi devintokė Samanta Lachinaitė (mokytoja B.Tomaševičienė) šį kartą šoko variacijas iš "Korsaro" ir "Talismano". Jos bendramokslė Julija Stankevičiūtė stropiai sušoko variaciją iš "Tuščio atsargumo", nuotaikingai perteikė dinamišką Giedrės Zaščižinskaitės kompozicijos "Laimė" choreografiją. Tos pačios klasės mokinė Taida Gorodeckytė atliko Švelnumo fėjos šokį iš "Miegančiosios gražuolės", o visos devintokės antrojoje dalyje dar parodė čigonaičių šokį iš baleto "Esmeralda".

Vienuoliktokė Audronė Dirsytė sušoko valstiečių šokio variaciją iš "Žizel", o jos bendraklasė Vasara Visockaitė - variaciją iš "Pachitos" (abi šokėjas moko G.Dautartienė ir B.Tomaševičienė). Naujų šokio fragmentų pateikė mokytojos Loretos Bartusevičiūtės-Noreikienės auklėtinės: gana temperamentingai aštuntokės Monika Idaitė, Marina Filipova ir Dominyka Vosyliūtė sušoko baleto "Gajanė" fragmentą, sukurtą Ninos Anisimovos, o D.Vosyliūtė - ir variaciją iš baleto "Don Kichotas" antrojo veiksmo; devintokė Darija Seiliukaitė atliko variaciją iš Nikolajaus Čerepnino "Armidės paviljono". Aštuntokė Evelina Ragaitė sušoko jau prieš keletą metų savo mokytojos sukurtą kompoziciją "Feniksas".

Sudėtingą repertuarą rinkosi mokytojo Danieliaus Kiršio mokiniai - "Don Kichoto" variaciją šoko devintokas Šarūnas Janušis, o T.Kratovskis atliko variaciją iš "Pachitos".

Pats kuria choreografiją

Daug aplodismentų sulaukė šeštokas Edvinas Jakonis - šis jaunas šokėjas jau prieš kurį laiką įsiminė savo kūrybiškumu ir santūriu artistiškumu: jis pats kuria choreografiją, dalyvavo kalėdiniame spektaklyje-koncerte "Stebuklingas mygtukas". Žiūrėdamas, kaip jis šoka, nejučia prisimeni XIX amžiaus pabaigos afišose neretai minimus mažuosius šokėjus vunderkindus arba vadinamąsias baby ballerinas - tada dvylikametes Iriną Baronovą ir Tamarą Tumanovą bei keturiolikmetę Tatjaną Riabušinską iš trupės "Ballet Russe de Monte Carlo". Jos stebino Europą XX amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje. Suprantama, jaunajam šokėjui dar reikia labai daug dirbti, bet jo ryžtas ir sąmoningas požiūris į šokį teikia daug vilčių. Šį kartą šis mokytojos Marijos Kiršienės auklėtinis atliko variaciją iš "Arlekinados", taip pat buvo solistas Donato Bakėjaus sukurtoje kompozicijoje "Gyvenimo mokykla". Tai naujas kūrinys, o jais Baleto skyriaus pedagogai auklėtinius ir žiūrovus pradžiugina beveik kasmet.

Iš anksčiau nematytų choreografinių epizodų įsiminė mokytojos Jolantos Liaugminienės "Mergaitė ir lėlės" ir Giedrės Zaščižinskaitės "Iš Ten į Čia" (šoko septintokės), Živilės Baikštytės "Pavasario sonata" (šoko šeštokės), Linos Puodžiukaitės "Temstant" (šoko aštuntokės).

Dviejų dalių šokio kaleidoskopas neprailgo - įdomu, kokias pajėgas mūsų profesionaliojo baleto scenai rengia vienintelė baleto artisto specialybės mokanti mokykla Lietuvoje. Baletas kartais pavadinamas konservatyviausiu teatro žanru, tačiau dabartiniame pakrikusių formų, prasmių ir vertybių pasaulyje jau pusantro šimto metų nesikeičiančios šokio formos, tapusios kultūros paveldo objektu, sukuria pastovumo, aiškumo ir stabilumo iliuziją.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika