Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
GYNYBA

Šis tas, ko apie lėktuvnešius tikriausiai nežinojote 

2019 balandžio 14 d. 06:00
Viename „Nimitz“ klasės lėktuvnešyje tarnauja apie 6 tūkstančiai žmonių. 
Viename „Nimitz“ klasės lėktuvnešyje tarnauja apie 6 tūkstančiai žmonių. 
Scanpix nuotrauka

Įgula apie 6 tūkstančiai žmonių, yra parduotuvės, poilsio zonos su koplytėlėmis ir net sporto salės: štai kaip atrodo iš vidaus.

Lėktuvnešiai yra gana dideli. Štai „Nimitz“ klasės lėktuvnešis yra beveik 333 metrų ilgio. Tačiau jie nėra nei tokie dideli, nei tokie erdvūs kaip kruiziniai laivai, o žmonių gabenasi panašų skaičių. Taigi, nieko nenustebins faktas, kad įgulos nariai turi įsitaisyti triaukštėse lovose kambariuose, kuriuose miega daugybė tarnybos draugų. Asmeniniai daiktai gali būti laikomi rakinamose metalinėse spintelėse.

Viršutiniai lėktuvnešio deniai yra skirti lėktuvams. Čia yra angaras, o viršuje – skrydžių valdymo įranga, orlaivių stovėjimo vietos ir, žinoma, pakilimo-tūpimo takai. Tai reiškia, kad gyvenamosios patalpos yra įrengtos gana žemai. Tie, kurie dirba virtuvėse, biuruose, operacijų valdymo patalpose saulės gali nepamatyti net kelias dienas. Maitinimas, beje, yra labai sudėtinga užduotis.

Lėktuvnešiai turi dideles virtuves ir daug atsargų, kurios yra vis papildomos lėktuvais. Įdomu tai, kad valgyklos yra išdailintos taip, kad primintų greito maisto restoranus – sienos yra apkabinėtos vėliavėlėmis ir neoniniais reklaminiais ženklais. Žinoma, jei lėktuvnešio įgulos narys nori kokio nors saldumyno, kurio virtuvė nepasiūlė, jis jį gali nusipirkti parduotuvėje.

Taip, „Nimitz“ klasės lėktuvnešiai turi parduotuves. Jos nėra didelės, todėl žmonių skaičius viduje visada yra ribojamas – jei nori įeiti, turi palaukti, kol kas nors išeis. Viduje galima rasti įvairių saldumynų, rimtesnio maisto, higienos reikmenų ir kitų prekių.

Lėktuvnešiai taip pat turi poilsio zonas su koplytėlėmis tiems, kurie nori pasimelsti. Sunegalavusiems padeda gydytojai ir odontologai, o tie, kurie nesusitvarko su savo plaukais, gali kreiptis į kirpėją. Lėktuvnešyje taip pat yra ir sporto salės. Ir visa tai tikrai padeda kovoti su nuoboduliu, kuris neišvengiamai aplanko ilgų kelionių metu.

Tiesa, padeda ir šeimos narių siunčiami laiškai. Kiekvienas lėktuvnešis turi savo adresą, o laiško siuntimas iš JAV teritorijos į JAV lėktuvnešį kainuoja tiek pat, kiek į kitą valstiją. Įspūdingiausia tai, kad laiškai lėktuvnešius pasiekia per maždaug 10–15 dienų, jei tik tai leidžia orai. Paskutine pašto ir atsargų kelionės dalimi dažniausiai pasirūpina „Grumman C-2 Greyhound“ lėktuvai, naudojami nuo 1966 metų. Beje, taip lėktuvnešius pasiekia ir internetu pirkti daiktai.

Žinoma, lėktuvnešiuose vis tiek karaliauja disciplina ir tvarka. Kiekvienas įgulos narys turi savo darbą ir pareigas, kurias privalo atlikti. Tačiau turi ir šiek tiek laisvo laiko, kuris greitai virstų nuoboduliu, jei ne šiokios tokios atsipalaidavimo priemonės.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika