Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
GYNYBA

Kodėl Antrojo pasaulinio karo laivų deniai buvo dengti medinėmis lentomis? 

wikimedia.org nuotrauka

Lentos dengė visų laivynų laivų denius – nesvarbu, ar laivas plaukiojo su Kinijos, JAV, Japonijos ar Vokietijos vėliava, jo denis vis tiek buvo dengtas lentomis. Nemanykite, kad tokia buvo laivo konstrukcija – tos lentos buvo tiesiog suguldytos ant tikrojo plieninio denio. Tai kam jų reikėjo?

Iš tiesų, atsakymas yra labai paprastas – šlapias plienas yra slidus. Laivo korpusas privalo būti sandarus. Taigi, vanduo nuo denio nenubėga taip greitai, kaip norėtųsi. Laivą plakančios bangos ir lietus sušlapina denį ir jis tampa labai slidžiu, o kariams juo reikia bėgioti. Tam, kad kariai negriuvinėtų, o vykdytų tiesiogines savo užduotis, deniai būdavo dengiami mediena.

Įdomu tai, kad mediena taip pat veikė kaip izoliacinė medžiaga, neleidžianti plieninei konstrukcijai per daug įkaisti. Tai pravertė plaukiojant tropiniuose kraštuose. Įprastai tam buvo naudojama tikmedžio mediena, nes ji yra labai tvirta, atspari puvimui ir pakankamai nebrangi. Tikmedžio mediena laivų pramonėje naudojama jau kelis šimtus metų.

Medines lentas pakeisti taip pat yra lengviau nei suremontuoti pažeistą plieninį denį. Žinoma, kalbame ne apie priešų atakų paliktas žaizdas, o apie smulkesnius pažeidimus, likusius po laivo remonto, krovinių perkėlimo ar kitų darbų. Po lentomis visuomet būdavo tikrasis denis – storas sandarus plieno sluoksnis.

Taigi, kariai negriuvinėdavo paslydę ant karšto plieno, tačiau kodėl dabar medinių dangų kariniams laivams nebereikia? Šiais laikais naudojamos kitos dangos, kurios sumažina pargriuvimo tikimybę. Jos yra neslidžios – šiurkštus paviršius primena riedlentės dangą ar švitrinį popierių. Aišku, pačios šiurkščiausios dangos yra naudojamos ant lėktuvnešių denių. Šiuolaikiniai laivai taip pat yra geriau izoliuoti ir atsparūs karščiui. Galiausiai, ir technologijos pasikeitė taip, kad bėgiojimo deniais šiais laikais yra mažiau, ypač mūšių metu.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika