Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
GYNYBA

B-2 yra įspūdingas sunkusis strateginis bombonešis, bet kokiais patogumais gali naudotis jo įgula? 

2019 balandžio 9 d. 14:25
Wikipedija.org nuotrauka

„Northrop Grumman B-2 Spirit“ yra išties įspūdingas sunkusis strateginis bombonešis. Pakilęs dar 1989 metais tarnybą jis pradėjo tik 1997-aisiais. Šio orlaivio sparnų ilgis – 52,4 m, o paties bombonešio ilgis – 21 metras. Be papildomų degalų B-2 gali nuskristi daugiau nei 11 tūkstančių kilometrų. Taigi, tokios kelionės užtrunka, tai kokiais patogumais gali pasinaudoti įgula?

Jau rašėme apie rusiško naikintuvo-bombonešio „Suchoj Su-34“ patogumus ar kuo gali pasidžiaugti F-16 naikintuvo pilotas. Tačiau B-2 įgula keliauja kur kas patogiau. Aišku, iš dalies dėl to, kad tai – sunkusis strateginis bombonešis, o ne naikintuvas-bombonešis.

B-1B, kitas strateginis bombonešis, turi keturių žmonių įgulą, o B-52 reikia net 5 žmonių. Kiek žmonių sudaro B-2 įgulą? Ogi du – vienas pilotas ir vienas misijos vadas. Aišku, abu yra apmokyti valdyti vieną pažangiausių visų laikų karinių orlaivių. Toks nedidelis įgulos narių skaičius yra nulemtas aukšto automatizacijos laipsnio – šis bombonešis iš esmės skrenda pats. Dar daugiau – net ir tie du įgulos nariai jam nėra reikalingi.

Kol vienas B-2 įgulos narys valdo (ar prižiūri) lėktuvą, kitas gali nueiti pasinaudoti tualetu. Toks yra ir „Su-34“ orlaivyje, kaip ir virtuvėlė. Tiesa, „Su-34“ virtuvėlė yra labiau pritaikyta lengviems užkandžiams, o štai B-2 įgula gali paruošti ir rimtesnį karštą patiekalą.

B-2 kūrimas buvo labai ilgas procesas, kurio metu buvo atliktas ne vienas išsamus tyrimas. Buvo tiriamas ir žmogaus poilsis, energingumas ir kaip tiksliai pavargęs pilotas gali vykdyti misijas. Tikriausiai nieko nestebina faktas, kad pavargęs žmogus nėra pats tinkamiausias tokio tipo orlaiviams valdyti. Suprastėja reakcijos laikas, tikslumas, padidėja klaidų ar net nelaimės rizika. Taigi, poilsis labai svarbus, todėl vienas B-2 įgulos narys gali pamiegoti sulankstomoje lovoje – tai yra patogumas, kuriuo daugelis panašų vaidmenį atliekančių bombonešių pilotų negali pasidžiaugti.

Savaime aišku, B-2 taip pat turi kontroliuojamą vidaus temperatūrą ir šiek tiek vietos. Tiesa, reikalui esant būtų galima greitai modifikuoti kabiną, kad joje tilptų ir trečias įgulos narys. Bet kam viso to reikia?

B-2 pasiekia kiek didesnį nei tūkstančio kilometrų per valandą greitį, o degalų pakanka daugiau nei 11 tūkstančių kilometrų. Vienas degalų papildymas ore ir jau kalbame apie beveik 20 tūkstančių kilometrų. Tiek reikėtų norint nusigauti giliai virš priešiškos šalies teritorijos, kur būtų galima išmesti bombų krovinį. Tai – valandų valandos ore, kurios reikalauja maksimalaus susikaupimo. Todėl tokie poreikiai kaip maistas, miegas ir gamtiniai reikalai privalo būti patenkinti.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika