Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
GIMTASIS KRAŠTAS

Per šventes po Klaipėdą siūlo važinėti nemokamai 

2019 sausio 23 d. 06:00
Klaipėdoje nemokamai vežti keleivius siūloma ir Vasario 16-ąją, ir Kovo 11-ąją.
Klaipėdoje nemokamai vežti keleivius siūloma ir Vasario 16-ąją, ir Kovo 11-ąją.
Deniso Nikitenkos nuotrauka

Kadenciją baigianti uostamiesčio valdžia užsimojo skirti arti 230 tūkst. eurų, kad šiemet per įvairias šventes ir renginius žmonės viešuoju transportu galėtų naudotis nemokamai.

Esą taip būtų skatinama važiuoti miesto autobusais, prisidedama prie Klaipėdos oro taršos mažinimo, nes sumažėtų automobilių spūstys. Šis pasiūlymas dar svarstomas Klaipėdos miesto tarybos komitetuose, bet jau sulaukė prieštaringų vertinimų. Paaiškėjo, kad šimtai tūkstančių eurų būtų imami iš sumokėtos rinkliavos už automobilių statymą.

„Tos pajamos turi būti skiriamos ne nemokamam keleivių pavėžėjimui per šventes, o naujoms automobilių aikštelėms įrengti, senoms sutvarkyti. Jei jau norime vežti nemokamai, kalbėkime tik apie tuos renginius, kuriuose išties būna sausakimša žmonių“, – „Lietuvos žinioms“ tvirtino Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos narys Vygantas Vareikis.

Datų raizgalynė

Sausio 31 dieną Klaipėdos miesto taryboje neabejotinai užvirs diskusijos dėl prašomų skirti 227,8 tūkst. eurų keleiviams nemokamai vežti viešuoju transportu. Parengtame tarybos sprendimo projekte vardijama, kokiomis dienomis visi žmonės miesto ribose kursuojančiais autobusais galėtų naudotis už dyką. Siūlomos šešios datos: Lietuvos valstybės atkūrimo diena (Vasario 16-oji), Klaipėdos šviesų festivalis (vasario 15–16 dienomis), Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena (Kovo 11-oji), Mindaugo karūnavimo diena (liepos 6-oji), taip pat – Jūros šventė (liepos 26–28 dienomis) ir Diena be automobilio (rugsėjo 20-oji). Norima leisti nemokamai autobusais keliauti Lietuvos vaikų ir jaunimo dainų šventės „Mes Lietuvos vaikai“ (birželio 14–16 dienomis) bei Tarptautinio nematerialiojo paveldo festivalio „Lauksnos“ (liepos 11–14 dienomis) dalyviams.

Klaipėdos valdžia nori skirti 227,8 tūkst. eurų, kad miestiečiai ir svečiai šiemet per šešias šventes galėtų nemokamai naudotis miesto autobusais. / Deniso Nikitenkos nuotrauka
Klaipėdos valdžia nori skirti 227,8 tūkst. eurų, kad miestiečiai ir svečiai šiemet per šešias šventes galėtų nemokamai naudotis miesto autobusais. / Deniso Nikitenkos nuotrauka

Įdomu tai, kad iš pradžių planuota už dyką žmones vežti tik iki savivaldos ir tiesioginių mero rinkimų pabaigos – pirmą Naujųjų metų dieną, Vasario 16-ąją, per Šviesų festivalį ir Kovo 11-ąją. Šias datas savo įsakymu turėjo patvirtinti savivaldybės administracijos direktorius, tačiau buvo priimtas politinis sprendimas tokią galimybę suteikti miesto tarybai.

Teigiama, jog nemokamo pavėžėjimo viešuoju transportu tikslas – sudaryti geresnes sąlygas Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams dalyvauti šventėse (tiek valstybinėse, tiek miesto) ar renginiuose, naudotis viešuoju transportu ir taip „didinti pilietiškumą“ bei mažinti uostamiestyje automobilių srautus ir oro taršą. Klausimą svarstęs miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komitetas nusprendė pasiūlyti iš sąrašo išbraukti Mindaugo karūnavimo dieną, nes ji uostamiestyje nėra masiškai švenčiama, tad spūsčių nesusidaro. Be to, esą nustatyta karūnavimo data yra dirbtina.

Beje, Klaipėdos miesto politikai, kaip prognozuojama, siūlys įvairių variantų: kai kurias datas iš sąrašo išbraukti, o kitas – galbūt įrašyti. Pavyzdžiui, neaišku, kodėl nemokamu transportu klaipėdiečiai negalės naudotis per vienas svarbiausių istorinių datų: sausio 15-ąją, kai minima Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos diena, ir rugpjūčio 1-ąją, kai švenčiamas Klaipėdos miesto gimtadienis.

VšĮ Klaipėdos keleivinio transporto direktorius Gintaras Neniškis „Lietuvos žinioms“ pabrėžė, kad iki šiol keleiviai viešuoju transportu Klaipėdoje buvo vežami už dyką tik vieną kartą – pernai per Jūros šventę. „Tai vyko tris dienas. Idėja organizuoti nemokamą pavėžėjimą viešuoju transportu per šventes perimta iš Vilniaus, Kauno. Ten pirmiausia buvo rengiamos tokios akcijos. O kai žmonės nemokamai važinėjo Jūros šventės dienomis, pamatėme didelį efektą. Viešuoju transportu išties naudojosi labai daug keleivių, visi norintieji net netilpo į autobusus“, – pasakojo G. Neniškis.

Siūlomos šešios datos: Lietuvos valstybės atkūrimo diena (Vasario 16-oji), Klaipėdos šviesų festivalis (vasario 15–16 dienomis), Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena (Kovo 11-oji), Mindaugo karūnavimo diena (liepos 6-oji), taip pat – Jūros šventė (liepos 26–28 dienomis) ir Diena be automobilio (rugsėjo 20-oji).

Vardijo tikslus

Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas „Lietuvos žinias“ tikino, esą sprendimas skirti nemenką sumą pinigų tikrai nesusijęs su noru išlaidauti. „Per masines šventes į Klaipėdą suplūsta daugybė žmonių iš aplinkinių rajonų, iš visos Lietuvos ir iš užsienio. Siekiame skatinti naudotis autobusais, o ne nuosavomis mašinomis. Nenorime pratinti važinėti nemokamai, bet stengiamės parodyti, koks patogus, saugus ir efektyvus yra mūsų viešasis transportas. Tai – savita jo propaganda. Ką jau kalbėti apie tai, kad didžiųjų švenčių dienomis viešuoju transportu keliauti daug patogiau nei automobiliais, kurie formuoja spūstis, kelia grėsmę pėstiesiems“, – dėstė V. Grubliauskas, sieksiantis ir trečios mero kadencijos. Anot miesto vadovo, klausimas, per kokias šventes vežti žmones nemokamai, tebėra atviras, dėl jo tikrai bus diskutuojama.

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas pritarė merui, kad tokiomis akcijomis tesiekiama propaguoti keliones viešuoju transportu. „Pernai Klaipėdoje leistinos oro taršos normos buvo viršytos dvigubai. Pasirinkimas iškeisti automobilį į autobusą leidžia mažinti oro taršą. Kita vertus, galimybė nemokamai važiuoti per šventes paskatins žmones sėsti į autobusus ir įsitikinti, kad jie – komfortiški, saugūs. VšĮ Klaipėdos keleivinio transporto tomis dienomis patirti nuostoliai būtų kompensuojami lėšomis, surinktomis už automobilių statymą. Jos ir turi būti naudojamos ne naujoms mašinų stovėjimo vietoms įrengti, o pėsčiųjų patogumui“, – „Lietuvos žinioms“ sakė politikas.

Įžvelgė neracionalumą

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos narys, Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas, buvęs uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius „Lietuvos žinioms“ prisipažino manantis, jog nemokamam pavėžėjimui numatoma pinigų suma iš tiesų yra per didelė. „227 tūkst. eurų – labai daug. Nesame tokie turtingi, kad galėtume tam skirti tiek lėšų, nes miesto biudžetas tikrai ne perteklinis. Juk yra daugybė kitų sričių, kurioms reikia pinigų. Tai ir socialinė, sveikatos apsaugos, kultūros, švietimo bei kitos sritys. Mano nuomone, organizuoti nemokamą viešąjį transportą galima, tačiau jokiu būdu ne per tas šventes, kuriose nebūna kritinės masės žmonių. Pavyzdžiui, Klaipėda tikrai nėra sausakimša per Vasario 16-ąją, Kovo 11-ąją, Liepos 6-ąją“, – vardijo jis.

Dėl Šviesų festivalio ir Jūros šventės R. Taraškevičiui kyla mažiau klausimų. „Tomis dienomis į Klaipėdą suvažiuoja pusė Lietuvos. Taigi, manau, būtina gerokai pakoreguoti tą sąrašą, tada ir lėšų reikės mažiau“, – svarstė buvęs uostamiesčio meras.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika