Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
GIMTASIS KRAŠTAS

Lyduvėnų geležinkelio tiltas ruošiamas lankytojams 

2019 balandžio 7 d. 11:20
Lyduvėnų tiltas
Lyduvėnų tiltas
LŽ archyvo nuotrauka

„Lietuvos geležinkeliai“ drauge su Valstybinės saugomų teritorijų tarnyba (VSTT) puoselėjama idėja griežtai saugomą Lyduvėnų geležinkelio tilto paversti lankytojams nesunkiai prieinama apžvalgos vieta stumiasi į priekį.

Prieš bemaž porą metų iškeltas siekis lankytojams atverti šimtametį Raseinių rajone esantį Lyduvėnų geležinkelio tiltą skinasi kelią. Planuojama, kad grožėtis Lyduvėnų apylinkėmis nuo šio tilto bus galima jau kitų metų rugsėjį.

Tiltas taps apžvalgų vieta

Dubysos regioninio parko, kurio teritorijoje yra kultūros paveldo objektas Lyduvėnų tiltas, direktorius Vygantas Kilčiauskas „Lietuvos žinioms“ teigė, jog Valstybinė saugomų teritorija tarnyba (VSTT), anksčiau svarsčiusi galimybę Lyduvėnuose už ES struktūrinių fondų lėšas statyti apžvalgos bokštą, iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų išgirdusi, kad lankytojų poreikiams galima pritaikyti ir aukščiausią Baltijos šalyse Lyduvėnų tiltą, šiuo metu gyvena šia idėja. „Su „Lietuvos geležinkeliais“ sutarta taip, kad jie pasirūpina visais tilto pritaikymo lankytojų poreikiams darbais, o VSTT rūpinasi šių darbų finansavimu iš ES struktūrinių fondų lėšų“, – teigė regioninio parko vadovas.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento Infrastruktūros projektų vadovas Gintaras Liubinas pabrėžė, jog 2017-ųjų vasarą pakvietusi lankytojus pasivaikščioti po Lyduvėnų tiltą ir sulaukusi itin gausaus jų skaičiaus, o drauge gavusi VSTT pasiūlymą šį tiltą paversti apžvalgų vieta, bendrovė suskubo organizuoti vidinį prevencijos auditą ir aiškintis tilto pritaikymo visuomenės poreikiams galimybes. Atlikus šį auditą, buvo skelbtas Lyduvėnų geležinkelio tilto pritaikymo lankytojams projektavimo konkursas. „Paskelbtas konkursas iš pradžių nesudomino rinkos dalyvių, todėl konkursas buvo pratęstas. Konkursą pratęsus, buvo gauta keletas pasiūlymų, tad jie kaip tik šiuo metu ir svarstomi“, – teigė G. Liubinas. Pasak jo, išrinktas nugalėtojas darys techninį tilto pritaikymo lankytojams projektą, kurį turint bus skelbiamas konkursas statybos darbams. G. Liubino teigimu, lankytojus ant Lyduvėnų tilto planuojama pakviesti kitų metų rugsėjo mėnesį.

Hindenburgo tiltas

Kaip skelbia Dubysos regioninio parko surinkta istorinė medžiaga, Lyduvėnų geležinkelio tilto gyvavimo pradžia – 1916-ieji. Tiesa, tuomet vykstant Pirmajam pasauliniam karui, per Dubysos slėnį Vokietijos kariuomenės reikmėms buvo pastatytas medinis tiltas. Prižiūrimi vokiečių, medinį tiltą statė 2800 rusų belaisvių bei 2600 vietos gyventojų lietuvių. Tilto statyboms sunaudota 7000 kubinių metrų medienos, kirsti aplinkiniai miškai. Medinis tiltas pastatytas per pusmetį ir pavadintas Vokietijos kariuomenės feldmaršalo Paulio fon Hindenburgo vardu. Šio tilto statyba Vokietijai kainavo pusantro milijono markių.

Rašoma, jog ėmus šiuo tiltu važinėti traukiniams, suabejota jo saugumu, tad netrukus už 20 metrų nuo medinio tilto ant gelžbetonio atramų pradėtas statyti kitas, plieninis tiltas, pavadintas tuo pačiu P. fon Hindenburgo vardu. Šiuo tiltu traukiniai pradėjo važinėti 1918 metų gegužę ir važinėjo iki 1944 metų liepos, kai jau Antrojo pasaulinio karo metu vokiečių kariuomenė šį tiltą susprogdino. Tuomet Lietuvą užėmusi sovietų kariuomenė suskubo traukinių eismui toje pat vietoje vėl pastatyti laikiną medinį tiltą. Tilto statyboms reikalinga mediena buvo gaminama pjaunant Šiluvos pušyną. Lietuvoje įsitvirtinę sovietai 1948-aisiais nutarė per Dubysos slėnį atstatyti buvusį gelžbetoninį tiltą, kurį tuomet atstatinėjo jau vokiečių belaisviai.

Aukščiausia apžvalgos vieta

Sovietų atstatytas tiltas buvo to paties 42 metrų aukščio kaip ir statytas vokiečių, bet už buvusį 570 metrų tiltą ilgesnis 29 metrais, jis yra 599 metrų ilgio. Lyduvėnų tilto statybos baigtos 1951 metais, o jo atstatymas kainavo 60 milijonų tuometinių sovietinių rublių. Atstačius tiltą, 40 metų šiuo tiltu važinėjo ir keleiviniai, ir krovininiai traukiniai, o štai 1992 metais keleivinių traukinių eismas nutrūko, buvo uždaryta, o vėliau ir nugriauta Lyduvėnų traukinių stotis. 2005-aisiais tiltas remontuotas, sutvirtintos jo konstrukcijos.

2017-ųjų vasarą aplankyti Lyduvėnų tilto ir pereiti juo ekskursantus pakvietusi AB „Lietuvos geležinkeliai“ buvo sulaukusi didžiulio entuziastų susidomėjimo, tilto trauka ir žmonių noras vaikštant po jį apžvelgti Lyduvėnų apylinkes paskatino „Lietuvos geležinkelius“ drauge su VSTT imtis darbų, kad tiltas taptų prieinamas lankytojams ir tarnautų kaip aukščiausia apžvalgos aikštelė Lietuvoje.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika