Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Verslas, kurio dalimi galite tapti ir Jūs 

2017 gegužės 22 d. 06:48
 „Editos kastingo“ nuotrauka

Visai nesvarbu, kas esate, kokio amžiaus, ką mėgstate, kaip atrodote ar ką gyvenime veikiate – Jūs visi šios dienos projekto #AUGULIETUVOJE herojams esate reikalingi! Skamba kaip reklama? Tuo geriau – juk didžioji dalis „Editos kastingo“ atrastų žmonių ir išvydo save įvairiausiose reklamose, kai kam pavyko tapti net kino filmų dalimi. „Ir tokiose įvairių žmonių tipažų paieškose bei atradimuose gyvenu jau 17 metų“, – šypteli Edita Kabaraitė, vienos didžiausių kastingo agentūrų įkūrėjų Lietuvoje.

Paieškos vyksta net bažnyčioje

Visa kelionė link atrankos lyderių prasidėjo 2000 metais, kai nešina Lietuvos muzikos ir teatro akademijos režisierės diplomu Edita pradėjo ieškoti savo vietos po saule. Yra specialybių, kur diplomas – gera pradžia darbo paieškose, tačiau kūrybininkai žino – sienos gali būti diplomais nutapetuotos, tačiau savo potencialą ir galimybes įrodyti gali tik juodu darbu.

Dažniausiai viskas prasideda ties pasiuntinuko role „nunešk, atnešk, surask, paduok“. „Pradžia buvo paprasta – įvairių filmavimų aikštelėje dirbau asistente, kuri dirba visus darbus. Po truputėlį, kai jau supranti sistemą ir pelnai kolegų pasitikėjimą, tau patiki rimtesnius darbus. Taip pradėjau dirbti kastingo režisiere, o netrukus tapo aišku, kad reikia turėti savo įmonę su duomenų baze ir kad viena nespėju apsidirbti“, – kelią link nuosavo verslo prisimena E.Kabaraitė.

„Editos kastingo“ įmonė gimė 2003 metais. Galima drąsiai sakyti, kad jaunoji verslininkė atsidūrė tinkamu laiku, tinkamoje vietoje, nes tuomet reklamos rinka augo kaip ant mielių ir naujų veidų poreikis augo ne dienomis, bet valandomis.

Šiandien naujų veidų paieškas palengvina socialiniai tinklai bei išmaniosios technologijos, o prieš 14 metų šis darbas priminė labiau medžioklę, kai įdomesnės išvaizdos asmenys buvo „gaudomi“ gatvėje, autobuse, parduotuvėje, net bažnyčioje.

„Pirmieji į mūsų duombazę pateko aktoriai. Reikėjo visus susikviesti, užsipildyti anketas, nusifotografuoti, paaiškinti, ką mes čia ketiname daryti. Vėliau sekė sunkesnioji dalis – įtikinti tiesiog skersgatvyje sutiktą įdomios išvaizdos žmogų, kad jis taptų mūsų verslo dalimi. Kartais ilgai tekdavo aiškinti, ko iš jo norime ir kodėl jis turėtų nusifotografuoti, pasakyti tam tikrus savo duomenis“, – pasakoja E. Kabaraitė.

Turbūt Edita su savo bendraminčiais turėjo puikius įtikinėjimo įgūdžius, nes sutinkančių tapti potencialiais reklamų ar filmų aktoriais atsirado vis daugiau ir daugiau.

Neilgai trukus „Editos kastingas“ atvėrė ir savo namų duris, kur žmonės patys pradėjo eiti. Įmonės direktorė Vadonė Ovadneviene skaičiuoja, kad dabar jų klientai sau tinkamą tipažą gali rinktis iš daugiau nei 20 000 žmonių.

Edita Kabaraitė / Asmeninio archyvo nuotrauka
Edita Kabaraitė / Asmeninio archyvo nuotrauka

„Mūsų duombazė nuolat ir sparčiai pildosi, o atranka ir aktorių pasirinkimas tapo preciziškesnis. Jei veiklos pradžioje ramiai laukdavome pasirinkimo pasiūlę 5 kandidatus, dabar gali prireikti net 50 ir daugiau veidų, kad klientas išsirinktų vieną“, – kastingo užkulisius praskleidžia Valdonė.

Reklama – turbūt vienintelis įrankis, kurio pagalba gali prisistatyti kiekvienas verslininkas bei pristatyti savo produktą ar paslaugą. Ankščiau užtekdavo ir „reklaminių“ draugų paporinimų iš lūpų į lūpas, o šiais laikais be didesnių ar mažesnių investicijų į savireklamą toli nenuvažiuosi.

„Reklaminis veidas“ – tik mažytis visos kampanijos sraigtelis, tačiau išties svarbus. Kad tų sraigtelių nepritrūktų ir stengiasi „Editos kastingo“ komanda, neslepianti, jog ir jų darbe egzistuoja mados. „Kai pradėjom dirbti – didžiausias poreikis buvo gražių verslininko tipo žmonių. Vėliau labai reikėjo įdomios išvaizdos žmonių – su tatuiruotėmis, dredais, barzdom… Šiandien reikia ir verslininkų, ir personažų, ir šiuolaikinių „vikingų“. Jei šiandien madingi „hipsteriai“ ir barzdoti vyrai, tai mes irgi tai jaučiame“, – sako V. Ovadneviene.

Koks permainingas mados vėjas bepapūstų rytojaus dieną, Vilniuje įsikūrusios įmonės komanda neslepia: jiems naujų tipažų paieškos – dar vienas iššūkis. Iššūkis, kurio įgyvendinimui gali būti skirtos vos kelios valandos.

„Yra buvę ir taip, kad per valandą reikia atrinkti, susitarti ir atgabenti į filmavimo aikštelę 20 žmonių masinėms scenoms. Mobilizuojame visas savo pajėgas ir pavyksta. Patys kartais stebimės, kiek neįmanomų dalykų tapo įmanomais. Čia tikrai galioja taisyklė, vienas lauke ne karys“, – pasakoja „Editos kastingo“ komanda, jau spėjusi padirbti su visomis Lietuvoje veikiančiomis reklamos kūrėjų agentūromis. Vilniečių sąskaitoje keli tūkstančiai reklaminių projektų, kelios dešimtys filmų ir televizijos projektų.

Kastingo agentūros duombazėje atsidūrę asmenys gali tikėtis save išvysti ne tik Lietuvos rinkai skirtuose projektuose. Tautiečiams jau yra tekę vaidinti Latvijoje, Rusijoje, Čekijoje, Estijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Kazachstane, Vokietijoje. „Esam dirbę prie labai didelių tarptautinių projektų, kurie buvo filmuojami Lietuvoje, taip pat televizinių projektų, kurie Lietuvoje net nerodyti...“, – pasakoja E. Kabaraitė, kurios įkurtos įmonės apyvarta per metus siekia 300 tūkstančių eurų.

Iš filmo "Emilija" filmavimo aikštelės / "Editos kastingas" nuotrauka
Iš filmo "Emilija" filmavimo aikštelės / "Editos kastingas" nuotrauka

Besifilmuojanys ar besifotografuojantys reklamose asmenys taip pat uždirba – net ir nedidelis pašmėžavimas masinėje scenoje piniginę papildyti gali maždaug dvidešimčia eurų. Žinoma, būna atvejų, kai aktoriai sutinka filmuotis „iš idėjos“. Dažniausiai tokiomis idėjomis aktorius užkrečia lietuvių režisieriai, kuriantys istorinius filmus.

„Negaliu išskirti vieno projekto, nes kiekvienas yra savaip įdomus ir kiekviename projekte yra nauji iššūkiai. Paskutiniai projektai – filmas „Emilija“, kai rinkome žmones masinėms scenoms Kaune ir jie sutiko filmuotis neatlygintinai. Tai buvo neįkainojama dovana visai filavimo grupei, Lietuvai ir visų mūsų laisvei. Dar nepasirodęs filmas „Tarp pilkų debesų“ pasakoja tremties istoriją. Reikėjo surasti daug garbaus amžiaus žmonių, tarp jų buvo ir tokių, kurie patys buvo išvežti į Sibirą, todėl filmavimo aikštelėje dar kartą išgyveno tremties siaubą: žmones grūdo į vagonus, išrengė nuogai ir „maudė“ šaltu vandeniu“, – pasakoja Valdonė.

Tenka dirbti ir psichologais

Valdonė Ovadneviene / Asmeninio archyvo nuotrauka
Valdonė Ovadneviene / Asmeninio archyvo nuotrauka

Surasti tinkamą žmogų kadrui – tai tik įdomios kelionės link galutinio tikslo pradžia. Pašnekovės pasakoja, jog dažnai joms pačioms tenka dirbti ir psichologėmis, kurios padeda aplinkiniams susidėlioti visus taškus „ant i“ ir visai nesvarbu, kurioje barikadų pusėje yra tas, kurį reikia įtikinti. „Būdavo taip, kad užsakovas užsispyrusiai nori tam tikro žmogaus, o tu jauti arba žinai, kad nesuvaidins… Tai sėdi ir ilgai aiškini, kodėl šitas sprendimas nepasiteisins. Kartais tenka užsakovų ar režisierių prašyti į aktorių pažiūrėti kitu kampu (tuo kuriuo jį matome mes). Žmones labai keičia apranga, makiažas, aplinka. Būna, kad treninguotą vyruką aprengi kostiumu ir nors ką tik niekas nenorėjo į jį net žiurėti, jis tuoj vaidins prašmatnų verslininką. Būna, kad darome bandomuosius filmavimus ar fotografavimus „švarioje“, gerai apšviestoje studijoje, o užsakovus sužavi skubiai telefonu nufilmuotas gatvėje sustabdytas praeivis“, – pasakoja Edita.

Norite ir Jūs tapti šio nuolat besikeičiančio verslo dalimi? Pirmyn! O jeigu turite augintinių ar vaikų, tai į kastingo agentūrą atsiveskite ir juos – gal ir jiems šis susitikimas bus lemtingas. Moterys pasakoja, kad gyvūnai kartais būna net geresniais aktoriais nei žmonės.

„Jiems dažniausiai užtenka vieno dublio ir jie nepervaidina“, – šypteli Edita. Nuoširdumu paperka ir mažieji aktoriai, kurie tokį darbą priima kaip nuotykį. „Vaikai yra nuostabūs ir kiekvienas iš jų unikalus. Sunkiausia, turbūt, buvo rasti vaiką vienam filmui, kuriame paauglys turėjo vaidinti žudiką. Tai didelė atsakomybė, kuria daliniesi su tėvais, nes tik jie gali nuspręsti, ar jų vaikas gali tai suvaidinti ir suvokti tai kaip vaidybą. Ačiū visiems drąsiems tėvams, kurie supranta, kad vaiko vaidyba filme yra ir tėvų laisvės bei atsakomybės už savo vaiką išraiška“, – sako E. Kabaraitė kiekvienam žengiančiam verslo link patarianti „daryti tai, kas tau patinka ir tada niekada nereikės dirbti“.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika