Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Tiesia kelią elektromobiliui 

2017 balandžio 22 d. 12:00
Rokas Danusevičius vos prieš keletą mėnesių grįžo gyventi į Lietuvą po daugiau nei dešimties metų, praleistų mokantis ir dirbant Suomijoje, Amerikoje ir Danijoje.
Rokas Danusevičius vos prieš keletą mėnesių grįžo gyventi į Lietuvą po daugiau nei dešimties metų, praleistų mokantis ir dirbant Suomijoje, Amerikoje ir Danijoje.
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Grupė entuziastų tiki, jog netolimoje ateityje daugelis vairuotojų pasirinks gamtą tausojančius elektromobilius, tad jau dabar ėmė rūpintis, kad šiai transporto priemonei būtų plėtojama infrastruktūra. Sostinės kūrybinėse dirbtuvėse „Hacker Games Pro“, kurias organizavo technologijų parkas „Vilnius Tech Park“, Rokas Danusevičius su bendraminčiais pristatė aktualią verslo idėją – programėlę „Powah“, skirtą elektromobilių savininkams.

Pats idėjos autorius, 35 metų R. Danusevičius vairuoja elektromobilį, tad puikiai žino ne tik šios transporto priemonės privalumus, bet ir problemas, kurias patiria vairuotojai. „Lietuvoje registruota apie tūkstantis elektromobilių, o viešai prieinamų jų įkrovimo stotelių Vilniuje – vos keletas. Be to, pasirinkęs vieną iš viešų stotelių vairuotojas negali būti tikras, kad atvažiavus ji bus laisva.

Daugėjant šalyje tokių automobilių, plėsis įkrovimo stotelių infrastruktūra, tad bus reikalingas jų paieškos įrankis. Mūsų kuriama programėlė „Powah“ leis ne tik matyti visas viešai prieinamas stoteles, bet ir užsisakyti įkrovimo laiką, o ateityje – mokėti už įkrovimą. Šiuo įrankiu taip pat galės naudotis ir asmenys, turintys asmenines stoteles ir norintys jas nuomoti kitiems vairuotojams“, – apie bendraminčių komandos kuriamą ateities įrankį pasakojo R. Danusevičius.

Iš krepšinio pasaulio

Rokas vos prieš keletą mėnesių grįžo gyventi į Lietuvą po daugiau nei dešimties metų, praleistų mokantis ir dirbant Suomijoje, Amerikoje ir Danijoje. Daugiau nei dviejų metrų ūgio vyras – buvęs Lietuvos jaunimo krepšinio rinktinės iki aštuoniolikos metų narys, pastaruoju metu į krepšinio aikštelę išbėga savo malonumui, sportuoja su bičiuliais Sostinės lygoje.

„Kadangi likimas apdovanojo aukštu ūgiu, krepšinį žaidžiau nuo paauglystės. Tai suteikė progą pasivažinėti po užsienio šalis, o tai anuomet mano bendraamžiams dar nebuvo labai prieinama. Į užsienį ištrūkdavo tik sportininkai arba, tarkime, „Ąžuoliuko“ choristai, todėl mums, jauniems, buvo labai įdomu aplankyti Italiją, Prancūziją ir kitas šalis, kur žaisdavo Lietuvos jaunimo krepšinio rinktinė“, – prisiminė Rokas.

Tiesia kelią elektromobiliui

Siekti profesionalios krepšininko karjeros R. Danusevičius neplanavo, tačiau krepšinis jam buvo puiki priemonė įgyvendinti siekį mokytis užsienyje.

Baigęs mokyklą porą metų studijavo Lietuvoje verslo vadybą, tada pagal mainų programą išvyko mokytis į Suomiją, kur liko baigti bakalauro studijų. Baigęs mokslus porą metų dirbo pagal specialybę tarptautinėje kompanijoje Suomijoje, o vėliau nutarė įgyvendinti seną svajonę pagyventi ir padirbėti Amerikoje. Metus šioje šalyje dirbo ir keliavo.

„Esu tvirtai įsitikinęs, kad jauniems žmonėms labai reikia įgyti patirties užsienyje, pamatyti kitokio gyvenimo, praplėsti akiratį. Patarčiau visiems jaunuoliams tiesiog susikrauti lagaminus ir bent metams kur nors išvažiuoti, išlipti iš savo akvariumo, kuriame gyvename“, – šypsojosi Rokas. Jo teigimu, metai, praleisti svajonių šalimi laikytoje Amerikoje, labai pakeitė romantišką, vaikystėje susikurtą šios šalies įvaizdį. Tad JAV Rokas ilgiau neužtruko.

Pritaikyti patirtį Lietuvoje

Grįžęs į Europą gyventi ir dirbti pasirinko Daniją, ten praleido aštuonerius metus. Ši šalis, pasak R. Danusevičiaus, labai įdomi, žmonės malonūs, dirbti ir daryti karjerą galimybių tikrai daug. Paradoksas, tačiau tiek metų dirbdamas Danijoje tarptautinėse bendrovėse lietuvis taip ir neišmoko danų kalbos. „Nesistengiau, nes solidžiose tarptautinėse kompanijose, kuriose dirbau, egzistuoja mums keista taisyklė: net iš danų reikalaujama tarpusavyje kalbėtis angliškai.

Paisant verslo logikos, tai turi prasmę – kai šalia esantys darbuotojai nesupranta, apie ką kalba kolegos, jie negali įsiterpti su naudingu pasiūlymu, patarimu ar tiesiog pareikšti kitokią nuomonę aptariamu klausimu. Kai visi kalba viena kalba, idėjomis, mintimis ir sumanymais keičiamasi kur kas efektyviau“, – apie danų požiūrį kalbėjo Rokas.

Vienuolika metų praleidęs užsienyje R. Danusevičius susimąstė, kuo norėtų užsiimti toliau. Suprato, kad dirbti samdomo darbo nebenori, ir nutarė naują gyvenimo etapą kurti Lietuvoje. Tai dabar ir daro.

Kai bičiulis pakvietė dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse „Hacker Games Pro“, Rokas iš karto sutiko pristatyti elektromobilių infrastruktūros programėlės idėją. „Kadangi vairuoju elektromobilį, turiu įvairių minčių, kaip patobulinti jų priežiūrą. Žinau, kad vienas to nepadarysiu, todėl reikia ieškoti bendraminčių, išteklių, būdų išspręsti esamas problemas.

Labai smagu, kad turėjome galimybę tapti matomi, suvienyti savo protus ir imtis veiklos. Jau radome labai įdomių sprendimų, viliamės, kad ilgainiui šis projektas gali įgyti didelį komercinį potencialą“, – sakė idėjos autorius. Jis nusiteikęs į komandą mielai priimti idėjų turinčių naujų bendraminčių ar žmonių, tiesiog galinčių suteikti kokią nors pagalbą kuriant šį ateities produktą.

Elektromobilio magija

Grįžęs į Lietuvą Rokas pats susidūrė su sunkumais dėl elektromobilių įkrovimo infrastruktūros. Į jos kūrimą verslininkams neapsimoka investuoti nemenkų sumų, nes mūsų šalyje tokių automobilių nedaug. Tačiau ateityje, R. Danusevičiaus įsitikinimu, jie tikrai išstums benzinu ar dyzelinu varomas transporto priemones.

Pašnekovas elektra varomais automobiliais pradėjo domėtis prieš dešimtmetį, kai serijinių modelių dar nebuvo. „Pamačiau dokumentinį filmą „Kas nužudė elektromobilį“ (Who Killed the Electric Car), jis atvėrė man akis ir paskatino domėtis šia tema. Šį filmą siūlyčiau pažiūrėti visiems, kas domisi elektromobiliais“, – sakė Rokas.

Pats idėjos autorius, 35 metų R. Danusevičius vairuoja elektromobilį, tad puikiai žino ne tik šios transporto priemonės privalumus, bet ir problemas, kurias patiria vairuotojai.

Važinėdamas tokiu automobiliu Rokas kaskart pasidžiaugia, kad jo transporto priemonė vairuojant nekelia jokios vibracijos, nepučia išmetamųjų dūmų, ją prižiūrėti kur kas paprasčiau – nereikia keisti tepalų, piltis degalų, mašinai įkrauti reikalinga elektra kainuoja centus, o kai kuriose įkrovimo stotelėse net nemokama. Tačiau yra ir minusų: įkrauti elektrinį automobilį užtrunka apie pusvalandį, o iki įkrovimo stotelės dar reikia nuvažiuoti.

„Pirkdamas automobilį žmogus nori būti mobilus ir juo važiuoti bet kur ir kada panorėjęs. Šiuo požiūriu elektromobilis vairuotoją kiek apriboja, nes turi gerai suplanuoti – kur ir kaip važiuosi, ar bus kur įsikrauti ir kiek laiko tai užtruks. Iš pirmo žvilgsnio lyg ir romantiška – neterši gamtos, saugai planetą.

Be to, automobilį labai smagu vairuoti: jis labai greitai įgauna pagreitį, galia kitokia nei vidaus degimo variklio, jis neturi pavarų dėžės, todėl greitėjimas kitoks, netrūkčiojantis, salone visiškai tylu, nes neskleidžia jokio garso. Blogoji ypatybė yra ta, kad kol kas elektromobiliai labai brangūs, tad atsiperka tik per gana ilgą laiką. Dėl infrastruktūros stygiaus juo naudotis keblu. Man visą laiką kirbėjo mintis, kaip elektromobilio vairuotojo gyvenimą padaryti patogesnį. Nuo to viskas ir prasidėjo“, – prisipažino pašnekovas.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika