Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Skaitmeninis amžius vizitinių kortelių nenugali 

2019 sausio 8 d. 08:02
LŽ nuotr. 

Nors socialiniai tinklai keičia požiūrį į apsikeitimą kontaktais, vizitinės kortelės iš verslo pasaulio dar nenyksta. Stambios tarptautinės kompanijos Lietuvoje net pernelyg neeksperimentuoja su kortelių dizainu – dominuoja tradicinis pateikimas. Šventiniu laikotarpiu vizitinių kortelių užsakymų skaičius ūgteli – jos išlieka patrauklia priemone apsimainyti kontaktais per šiuo laikotarpiu užderėjusius renginius.

Šiandien apsimainyti kontaktais gali būti paprasčiau tiesiog į telefoną įsivedus mobilųjį telefono numerį ar telefonu iš karto išsiuntus laišką į e. pašto dėžutę – tokiu būdu potencialus klientas ar partneris, grįžęs į biurą, dar ir ras priminimą apie naują pažintį. O vizitinė kortelė nesunkiai pasimiršta ir pasimeta tarp daiktų.

Kita vertus, vizitinė kortelė yra fizinis priminimas apie įvykusį susitikimą. Pavyzdžiui, apsimainius kontaktais socialiniuose tinkluose, šiuos nesunkiai gali užgožti kiti „draugai“ ar „sekėjai“. Vis dėlto socialiniai tinklai, ypač specializuoti, tokie kaip „LinkedIn“, šiandien verslo pasaulyje yra vienas paprasčiausių būdų susisiekti su reikiamu žmogumi, net ir neturint jo tiesiogiai perduotų kontaktų.

Norintiems pažinties metu nuo savęs kažką įteikti, tačiau linkusiems rinktis naujoviškesnes priemones nei tradicinės vizitinės kortelės siūloma nufilmuoti trumpą, pavyzdžiui, 10 sekundžių, vaizdo klipą, kuriame būtų paminėti pagrindiniai įmonės skiriamieji bruožai ir įtrauktos interaktyvios nuorodos, leidžiančios atsisiųsti kontaktinę informaciją; šią informaciją galima perduoti mobiliuoju telefonu arba įrašius ją į USB raktą.

Tiesa, prieš imantis modernesnių priemonių rekomenduojama pirmiausia atsižvelgti į savo potencialių klientų ar partnerių požymius. Jei jie priklauso grupei, kuri nėra itin aktyvi socialinių tinklų erdvėje ar nėra entuziastinga išmaniųjų telefonų naudotoja, vizitinė kortelė gali būti geriausias būdas apsikeisti kontaktine informacija.

Vizitinės kortelės yra kur kas daugiau nei paprasta reklama ar kontakto perdavimas - jos turi senas tradicijas. / LŽ nuotr.
Vizitinės kortelės yra kur kas daugiau nei paprasta reklama ar kontakto perdavimas - jos turi senas tradicijas. / LŽ nuotr.

Ne tik kontaktai

Spaustuvės KOPA rinkodaros projektų vadovės Vaidos Bartusevičienės manymu, pats faktas, kad spausdintinė reklama šiomis dienomis konkuruoja su skaitmeniniais reklamos kanalais, nieko nešokiruoja. Ji pabrėžė, kad reklamos kanalų konkurencija ir tam tikras rinkos pasidalijimas buvo visais laikais. Televizija, lauko reklama, radijas, spauda ir kiti alternatyvūs kanalai tik varžėsi dėl jiems priklausančios rinkos dalies.

„Tiesa, skaitmeninimas šiuos skaičius pakoregavo ganėtinai smarkiai ir tai palietė visus kanalus, ne tik spausdintinę reklamą. Didžiausias diskusijas apie spausdintinę reklamą bendrąja prasme, mano manymu, sukėlė ištuštėjusios mūsų pašto dėžutės, tačiau dėl to reikia džiaugtis: įmonės pradėjo atsakingiau planuoti spausdintinę ir kitą reklamą, segmentuoti savo vartotojus ir jų pasiekimo vietas“, – aiškino pašnekovė.

Vis dėlto vizitinės kortelės, V. Bartusevičienės įsitikinimu, yra kur kas daugiau nei paprasta reklama ar kontakto perdavimas. Jos turi senas tradicijas, kuriomis pasidomėti verta kiekvienam verslo atstovui. Ypač tada, kai dėl sandorio vykstama į kitą šalį.

Bendrovės „Logitema“, kuriai priklauso spausdinimo paslaugas teikianti „Klaipėdos spauda“ ir projektas Onprint.lt, direktorius Žygimantas Zairys pažymėjo, kad vizitinės kortelės tebėra vertinamos kaip etiketas.

Daugiau užsako smulkieji

Anot V. Bartusevičienės, tiksliai pasakyti, kiek Lietuvoje vizitinių kortelių naudojimas augo ar krito per, pavyzdžiui, dešimtmetį, yra ganėtinai sunku. Tačiau bendrovei priklausančios e. spaustuvės www.klik.lt trejų metų pardavimo duomenys (prieš tiek laiko projektas įkurtas) rodo, kad vizitinių kortelių pardavimo apimtis išaugo pustrečio karto.

Stambios įmonės paprastai užsisako mažesnius kiekius vizitinių kortelių nei smulkiosios ar asmenys, teikiantys kirpimo, manikiūro ar panašias paslaugas.

Ž. Zairys taip pat teigė, kad vizitinių kortelių pardavimo mastas auga, todėl kalbėti apie visišką jų išnykimą nėra pagrindo. Tiesa, kaip pridūrė jis, auga ir įmonės apyvartos apimtis apskritai, todėl esą gali būti netikslu teigti, kad vizitinių kortelių skaičius didėja.

Vis dėlto akivaizdu, kad šventiniu laikotarpiu jų poreikis išauga. „Prieš šventes jų visada užsakoma daugiau, nes, matyt, įmonės dalyvauja įvairiuose renginiuose, ir prieš įvairias muges, didesnius renginius, pavyzdžiui, miesto šventes, kaip antai Jūros šventė, užsakymų padaugėja“, – sakė pašnekovas.

Įdomu tai, kad stambios įmonės paprastai užsisako mažesnius kiekius vizitinių kortelių nei smulkiosios ar asmenys, teikiantys kirpimo, manikiūro ar panašias paslaugas.

Klasika nekinta

Kalbėdama apie vizitinių kortelių dizainą V. Bartusevičienė pabrėžė, kad čia galioja auksinė taisyklė – „mažiau yra daugiau“. Anot jos, net ir sparčiai keičiantis technologijoms bei atsirandant naujoms galimybėms, geras vizitinės kortelės dizainas išlieka tas, kuris labiausiai atitinka verslo ar prekės ženklo įvaizdį.

„Visada žaviuosi tais dizaino sprendimais, kurie sugeba sukurti įspūdį be brangių medžiagų ar apdailos detalių. Mano nuomone, tai ir yra dizainerio išradingumas“, – sakė ji.

Viena iš dažniau pasitaikančių naujovių, naudojamų kuriant vizitines korteles, anot Ž. Zairio, yra QR kodai.

„QR kodas supaprastina apsikeitimą kontaktais. Ant popierinės vizitinės kortelės atspausdintą kodą nuskaito bet kuris išmanusis įrenginys ir išsaugo visus kontaktinius duomenis. Vis dažniau pasitaiko tai užsisakančių klientų. Mūsų internetinėje svetainėje įdiegta sistema suteikia galimybę sugeneruoti savo QR kodą“, – pasakojo pašnekovas.

Šis kodas yra bemaž vienintelė stambių tarptautinių kompanijų naudojama naujovė. Tokios įmonės, anot Ž. Zairio, paprastai apsiriboja klasikinėmis vizitinėmis kortelėmis – be jokių „margumynų ir nuotraukų“.

Spalvotas korteles ar su nuotraukomis esą dažniau gaminasi grožio paslaugų meistrai, nes taip siekiama labiau atspindėti savo veiklą. Jie dažniau pasirenka ir įvairius laminatus – blizgius ar matinius, malonius liesti.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika