Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Šalies vartotojų prieraišumas lietuviškai produkcijai skatina augti ir ekonomiką 

2019 sausio 31 d. 06:00
Be vartotojų lojalumo lietuvišką produkciją gaminantiems ūkininkams ir verslininkams būtų labai sunku išsilaikyti.
Be vartotojų lojalumo lietuvišką produkciją gaminantiems ūkininkams ir verslininkams būtų labai sunku išsilaikyti.
"Maximos" nuotrauka

Per kelias savaites įsibėgėjusi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ akcija tik patvirtina, kad Lietuvos vartotojai ištikimi mūsų šalyje užaugintai ir pagamintai produkcijai. Lietuviškos daržovės, pieno, mėsos, duonos produktai dažniausiai atsiranda ant vartotojų virtuvės stalo. Prekybininkams ir gamintojams tai yra stimulas tobulėti bei augti.

Apie 10 proc. pakilusi lietuviškų daržovių, duonos ir pieno produktų paklausa, per 819 tūkst. eurų, kuriuos pirkdami šias prekes susigrąžino klientai, daugiau kaip 135 tūkst. pirkėjų išaugęs lietuvišką produkciją bent kartą įsigijusių žmonių skaičius. Tai – tik pirmi vos tris savaites trunkančios lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotos kampanijos „Lietuva, ačiū!“ rezultatai.

Naudą jaučia ir tiekėjai

„Vos per tris savaites, nuo kampanijos „Lietuva, ačiū!“ pradžios iki šiandien, Lietuvos gyventojai jau įsigijo per 10,1 mln. lietuviškų daržovių, duonos ir pieno produktų, o į savo AČIŪ korteles susigrąžino daugiau kaip 819 tūkst. eurų. Kampanijos naudą jaučia ir produkcijos tiekėjai. Lietuviškos duonos, pieno produktų ir daržovių šiemet per tris savaites nupirkta beveik dešimtadaliu daugiau negu tuo pat metu pernai“, – tvirtino „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Kaip sakė parduotuvėms „Maxima“ daržoves tiekiančios įmonės „Domeina“ vadovas Karolis Montvila, tokios prekybos tinklo iniciatyvos džiugina ir lietuvišką produkciją tiekiančius partnerius. Viena didžiausių lietuviškų daržovių prekyba užsiimančių didmeninių bendrovių „Domeina“ prekybos tinklams tiekiamą produkciją žymi „Kietaviškių“ prekės ženklu. Tai – pirkėjų mėgstami švieži pomidorai, agurkai, salotos, kitos daržovės ir vaisiai.

Šalies vartotojai patriotiški

„Tokią prekybininkų akciją, žinoma, vertiname labai teigiamai. Visada džiugu, kai žmonės skatinami pirkti daugiau lietuviškų produktų. Lietuvos geografinė padėtis tokia, kad ir orų sąlygos, ir trumpi šiltieji sezonai neleidžia mums užauginti tiek daug ir tokių įvairių daržovių, kokiomis gali džiaugtis pietinės Europos šalys. Todėl verslininkų iniciatyvas, skatinančias daugiau vartoti lietuviškų produktų, labai sveikiname“, – kalbėjo K. Montvila.

Anot jo, Lietuvos daržovių augintojams sunku konkuruoti ne tik su Ispanijos ar Italijos daržininkais, bet ir su kaimynais lenkais. „Visų pirma, Lenkijoje, daugelyje tos šalies regionų, šiluma gaminama deginant akmens anglis. Ta pati šiluma naudojama daržovių ūkių šiltnamiams šildyti. Tuo metu tiek mes, tiek lenkai konkuruojame bendroje rinkoje. Be to, kaimynėje valstybėje daugiau suvartojama daržovių ir dėl daug didesnio gyventojų skaičiaus. Todėl Lietuvos gamintojams konkuruoti su atvežtine produkcija labai sunku“, – aiškino „Domeinos“ vadovas.

Tačiau jis pasidžiaugė, kad mūsų šalies vartotojai patriotiškesni. „Be tokio Lietuvos gyventojų lojalumo lietuvišką produkciją gaminantiems ūkininkams ir verslininkams būtų sunku išsilaikyti, – įsitikinęs verslininkas. – Tenka bendrauti ir su pačiais vartotojais, ir su prekybininkais, todėl žinome, jog pirkėjai mėgsta lietuviškas bulves, kopūstus, agurkus, burokėlius ir pomidorus. O tai labai svarbu tiek mums, tiek Lietuvos ekonomikai.“

Durys visada atviros

Pasak K. Montvilos, bendrovė „Domeina“ jau 30 metų bendradarbiauja su Lietuvos ūkininkais, kurie augina daržoves. „Mūsų partneriai ir labai maži, ir labai dideli – pavieniai ūkiai, stambios bendrovės bei kooperatyvai. Mūsų durys visada atviros, visuomet esame pasirengę išgirsti naujus pasiūlymus. Suprantame, kad dirbti šioje srityje nėra lengva. Ne visada pavyksta rasti reikalingą kiekį prekių. Todėl, remdamiesi šia partneryste, bandome parduoti nelengvai užauginamą lietuvišką produkciją pirmiausia mūsų šalies vartotojams“, – pasakojo verslininkas.

K. Montvilos teigimu, prekybos tinklui „Maxima“ jo vadovaujama bendrovė tiekia labai daug įvairių daržovių. Vien praėjusiais metais „Maximai“ buvo pristatyta nuo 40 iki 60 įvairių žemės ūkio produktų: daugiausia Lietuvoje užaugintų daržovių, vaisių. Tai – bulvės, agurkai, pomidorai, salotos. Prasidėjus rudens sezonui visada tiesiai iš lauko atvežama moliūgų, cukinijų ir kitų daržovių. Pagrindinės pozicijos – per 15 rūšių lietuviškų pomidorų, agurkų ir salotų.

„Maximos“ parduotuvėse pirkėjai mieliau renkasi Lietuvos ūkiuose užaugintas daržoves. / "Maximos" nuotrauka
„Maximos“ parduotuvėse pirkėjai mieliau renkasi Lietuvos ūkiuose užaugintas daržoves. / "Maximos" nuotrauka

Lietuvių pasirinkimą patvirtina tyrimai

Tai, kad mūsų šalies pirkėjai lojalūs lietuviškiems produktams, patvirtina ir rinkos tyrimai. Net 94 proc. Lietuvos vartotojų sako teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias simpatijas skiria būtent maisto gaminiams. Tokią statistiką pristato tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“.

Kaip atskleidžia praėjusių metų pabaigoje atliktas tyrimas, daugiausia, net 83 proc., vartotojų pirmenybę teikia lietuviškiems pieno produktams, 54 proc. – valgomiesiems ledams. Po 50 proc. pirkėjų linkę rinktis Lietuvoje pagamintus užkandžius ir vandenį, o 46 proc. – padažus bei pagardus. 44 proc. gyventojų prioritetą sako teikiantys lietuviškiems šaldytiems produktams, 43 proc. – saldumynams. Žemiau 40 proc. ribos atsiduria konservuoti produktai ir javų gaminiai.

Lietuvos pirkėjams labai svarbu ir tai, kad maistas būtų šviežias. Net 50–60 proc. savo išlaidų jie teigia skiriantys būtent šviežiems produktams, daugiausia – daržovėms, vaisiams.

Nauda pirkėjams pelno sąskaita

Kaip tvirtino „Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė, kampanijoje „Lietuva, ačiū!“ kas savaitę dalyvauja per 700 tūkst. pirkėjų, o tai net 135 tūkst. daugiau nei savaitę iki kampanijos pradžios.

Pasak jos, visa pirkėjų iš kampanijos „Lietuva, ačiū!“ gaunama nauda padengiama prekybos tinklo pelno sąskaita. Taip žmonės skatinami rinktis Lietuvos gamintojų ir augintojų produkciją bei prisidėti prie šalies ekonomikos augimo.

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, į kampaniją „Lietuva, ačiū!“ įtraukta maždaug 1000 lietuviškos kilmės prekių: apie 650 pieno produktų, per 200 duonos gaminių ir daugiau kaip 50 Lietuvoje užaugintų šviežių daržovių.

Padėka perkantiems lietuvišką produkciją

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotos kampanijos „Lietuva, ačiū!“ esmė – padėka visiems nuo pat Nepriklausomybės pradžios Lietuvą kuriantiems žmonėms, kurių kasdienė veikla padeda augti ir stiprėti visuomenei bei ekonomikai. Visos kampanijos metu „Maximos“ klientams, perkantiems lietuvišką produkciją: duoną, pieno gaminius ar daržoves, į jų turimas AČIŪ korteles grįš 10 proc. minėtų prekių, išskyrus dalyvaujančias kitose akcijose, kainos „Maximos“ pinigų.

Susigrąžintus ir kortelėje sukauptus „Maximos“ pinigus pirkėjai galės panaudoti pirkdami bet kurią kitą prekę, išskyrus alkoholį, tabaką ir paslaugas.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika