Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Lietuvių startuolis žada revoliuciją elektroninėje prekyboje 

2017 vasario 14 d. 11:30
Pranas Japertas: "Startuolių veikla pasižymi tuo, kad tarp sukurto nuostabaus dalyko ir uždarymo yra labai nedidelis žingsnis - gali užtekti vieno dviejų mėnesių ar poros blogų sprendimų."
Pranas Japertas: "Startuolių veikla pasižymi tuo, kad tarp sukurto nuostabaus dalyko ir uždarymo yra labai nedidelis žingsnis - gali užtekti vieno dviejų mėnesių ar poros blogų sprendimų."
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Ar kada nors nusižiūrėję daiktą laužėte galvą, kaip ką nors panašaus rasti tarp prekių internetinių parduotuvių platybėse? Ar kirbėjo praeivio paklausti, kur šis pirko jums patikusį drabužį arba rankinę? Gal svajojote parduotuvėje rasti tobulą, visiškai jūsų įsivaizdavimą atitinkančią prekę? Lietuvių startuolis sukūrė internetinės paieškos variklį, kuris leis rasti bet ką.

„Viskas prasidėjo, kaip anglai pasakytų, nuo „asmeninio skausmo“ (angl. personal pain). Įsigijau butą, jį reikėjo apstatyti baldais, o viename žurnalų pamačiau sofą, kuri man labai tiktų svetainėje. Tris mėnesius bandžiau ieškoti šio baldo, bet nesėkmingai. Paaiškėjo, kad internete rasti daiktą pagal vaizdą, net ir turint nuotrauką, gana keblu, o jos neturint – dar sudėtingiau, nes žodžiais sunku nusakyti tai, ką matome. Be to, tą patį daiktą kiekvienas žmogus apibūdina skirtingai. Taip ir kilo mintis turintiesiems fantaziją sukurti paieškos variklį, kuris išspręstų šią problemą“, – LŽ pasakojo bendrovės „Gasefis“ vadovas Pranas Japertas.

Dėl savo idėjos kūrėjas atsisakė stabilaus pragyvenimo šaltinio ir dvejus metus vertėsi vien iš santaupų. Tačiau pastangos nenuėjo perniek: jau netrukus vartotojams bus pristatytas naujas paieškos variklis gasefi.com, kuris leis pagal nuotrauką ar žmogaus įsivaizdavimą Europos internetinėse parduotuvėse rasti ketvirtį milijono skirtingų batų modelių. Jei pradžia bus sėkminga, prekių asortimentą ir jų kategorijų paieškas žadama plėsti.

– Paieška pagal vaizdą nėra visiškai naujas dalykas interneto platybėse. Kuo jūsų sumanymas skiriasi nuo kitų?

– Svarbiausias skirtumas, kad daiktą identifikuojame pagal tūkstančius įvairių atributų, todėl pateikiami geresni paieškos rezultatai. Rinkoje yra iki 10 mobiliųjų programėlių, kurios pagal vartotojo duotą nuotrauką bando rasti daiktą internete. Bet šios programėlės ieško vien pagal vaizdinį panašumą ir „supranta“ labai mažai atributų. Tarkime, jei nufotografuosi batą, „Google“ atpažins, jog tai batas, gal dar nustatys, kad jis – sandalas ar sportbatis, bet ir viskas. Tuo metu mūsų programėlė atpažįsta bato kulno tipą, jo aukštį, dirželį, užtrauktuką ir pan. – tokių detalių yra tūkstančiai.

Galima daikto ieškoti ir pagal raktažodžius, tačiau tai irgi keblu. Mat pradėję paiešką pagal nuotrauką žmonės labai retai sustoja radę tai, ko pageidauja, – pavyzdžiui, nori tokių pat batelių, bet kitos spalvos arba kitokiu kulniuku. Mūsų variklis leidžia modifikuoti produktą – keisti tūkstančius elementų. Pelės paspaudimu žmogus paišo, ko nori, ir variklis tai randa internete. Įsivaizduokite, prasilenkdama gatvėje pamatote merginą, kuri turi jums patinkančią rankinę. Įsidėmite, kaip ta rankinė atrodo, ir per mūsų paieškos variklį galite ją rasti interneto parduotuvėje.

Pranas Japertas / Alinos Ožič nuotrauka
Pranas Japertas / Alinos Ožič nuotrauka

– Vadinasi, nuotraukos nė nereikia? Galima ieškoti daikto iš atminties arba fantazuoti, kaip jis turėtų atrodyti?

– Taip. Savo produktą vadiname „paieškos varikliu“. Kita vertus, jį jau reikėtų pristatyti kaip „kūrimo variklį“ – juk vartotojas susikuria daiktą. Surinkus raktinius žodžius, pavyzdžiui, „sandalas“ ar „aukštakulnis“, variklis pateikia šablonus, kuriuos galima modifikuoti. Tai suteikia vartotojui labai stiprią emociją. Žmogus susikuria ką nori, ir mes tai randame.

Paieškos variklį „paleisime“ Europoje – pradėsime nuo Lietuvos ir eisime į kitas rinkas. Prie jo bus galima prisijungti iš bet kur. Koncentruojamės į europietiškas populiarias parduotuves, pavyzdžiui, „Zalando“, YOOX, „Sarenza“, ASOS – jų produktus pirmiausia sukeliame į duomenų bazę. Joje yra ketvirtis milijono skirtingų modelių batų, o iš viso internete – pora milijonų. Per pusmetį, manau, turėtume juos visus sukelti. Pradedame nuo batų, bet toks paieškos variklis tinka ir drabužiams, baldams, namų dekoro elementams ieškoti – sąrašas tikrai ilgas.

Mūsų verslo plėtrai, pavyzdžiui, į JAV, reikia didelio rinkodaros biudžeto. Taigi kol kas susilaikome, tačiau plėtros planą, be abejo, turime. Aišku, rizika, jog atsiras konkurentų, išlieka. Pranašumas yra tai, kad į šį produktą būtina nemažai įdėti – toks variklio kaip mūsų vien technologijos reikalauja 100 tūkst. eurų investicijų. Kalbamės ir su potencialiais Lietuvos investuotojais, ir su užsienio fondais.

– Eurostato duomenimis, pagal perkančiųjų internetu dalį Lietuva atsilieka. Gal mūsų rinkoje pasiekti didžiausią efektą naudojantis nauja prekių paieškos programėle yra sunkiau?

– Vien šios rinkos tikrai neužteks. Tačiau segmentas, į kurį taikomės Lietuvoje, yra aktyvus interneto vartotojas. Ši rinka gali parodyti, kad pirkėjai naujovę priima teigiamai, tai jiems įdomu ir naudinga.

– Tokios paieškos programėlės turbūt itin vertingos internetinėms parduotuvėms, kaip dar vienas būdas vartotojams jas pasiekti. Ar sulaukiate jų pasiūlymų bendradarbiauti?

– Bandome kalbėtis. Akivaizdu, kad esame naudingi toms parduotuvėms. Verslo modelis labai paprastas: tarkime, vartotojas per mūsų paieškos variklį rado batus ir nusprendė juos pirkti. Žmogus nukreipiamas į e. parduotuvę, ir jei batus nusiperka, prekybininkas mums moka už tai, kad atvedėme klientą. Tokioje rinkodaros sistemoje dalyvauja visi didieji prekybininkai. Šiuo metu taip dažniausiai verčiasi mados tinklaraštininkai, kurie aprašo produktus ir deda nuorodas į e. parduotuves.

Be to, manome, kad keičiame žmonių įpročius ir poreikius. Gal anksčiau jiems reikėjo trijų porų batų per metus, o šis atradimo ir kūrimo džiaugsmas gali paskatinti nusipirkti ir šešias poras. Moterys, kurios „pažaidžia“ su šiuo varikliu, supranta, kiek daug yra nuostabių ir įvairių batų. Kai kurios prisipažįsta, kad pirktų batus kas antrą dieną, jei tik galėtų.

– Regis, daugiau orientuojatės į moterišką auditoriją?

– Kol kas esame subalansuoti moterims, bet, manau, ir vyrai ko nors ieškos – juk paieškos variklis randa ir vyriškų batų. Neseniai pristatinėjau produktą potencialiam investuotojui. Jis man sako: „Nejaučiu to skausmo (kai nerandi norimo daikto – red.).“ Tačiau po poros dienų paskambino ir papasakojo, kad grįžęs namo atsivertė žurnalą „Harley-Davidson“ ir pamatė motociklą, turintį nerealius duslintuvus, – nori, bet neranda, kur nusipirkti. Taigi ir šis žmogus patyrė tą „skausmą“, kai trokšti ką nors surasti, tačiau neturi žodžių tai apibūdinti ir nerandi.

– Ar manote, kad sukelsite revoliuciją internetinės prekybos rinkoje?

– Startuolių veikla pasižymi tuo, kad tarp sukurto nuostabaus dalyko ir uždarymo yra labai nedidelis žingsnis – gali užtekti vieno dviejų mėnesių ar poros blogų sprendimų. Vis dėlto, manau, darome šį tą nauja ir visiškai kita. Tokio variklio idėja mano galvoje virė labai ilgai. Deja, nebuvo tinkamų aplinkybių jai įgyvendinti. Reikėjo pasiryžti mesti patogų gyvenimą, tapti startuoliu ir porą metų gyventi iš santaupų. Idėjai maždaug 8 metai. Prieš 2 metus priėmiau sprendimą imtis šios minties ir įsteigiau įmonę. Gal pusę metų keldavausi 6 val. ryto, eidavau į išsinuomotą kambarėlį ir iki 10 val. su pagalbininku dirbdavau prie šio projekto. Paskui keliaudavau į savo „normalų darbą“ ir dirbdavau visą darbo dieną. Galiausiai prieš metus mečiau aną darbą ir susitelkiau vien į šį projektą. Kurį laiką dirbome dviese, o maždaug prieš 8 mėnesius susibūrė komanda. Jei prieš 8 metus būčiau turėjęs lėšų, būtume padarę revoliuciją. Tuo metu rinkoje nebuvo nieko panašaus, net judėjimo šia linkme.

Jeigu dabar mums vis dėlto nepavyks, liks kartėlis. Bet jis būtų didesnis, jei išvis nebūčiau bandęs. Kartais gailimės ne to, ką padarėme, o ko nepadarėme. Galėsiu būti ramus, kad pabandžiau.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika