Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Ledų pristatymas į Kiniją be šaldymo įrangos – misija įmanoma 

2017 gegužės 11 d. 12:00

Su AB „Achema“ užaugusi ir nuo šių metų sausio 1-osios savarankišką veiklą pradėjusi „Gaschema“ skaičiuoja sėkmingo pirmojo metų ketvirčio rezultatus. Per tris mėnesius įmonės apyvarta padidėjo 9 proc., palyginti su 2016 metų I ketvirčiu. Pramoninių dujų ir AZO prekės ženklo chemijos produktų gamybą bei prekybą plėtojanti „Gaschema“ drąsiai kalba ne tik apie plėtrą, bet ir apie investicijas į technologijas. Pirmas įmonės pirkinys – sausojo ledo granuliatorius, gaminantis sausojo ledo blokus, – tikimasi, atneš pokyčių logistikos sektoriuje.

„Sausojo ledo blokus sėkmingai išbandėme bendradarbiaudami su viena valgomuosius ledus gaminančia Lietuvos bendrove. Ledai, kurie į Kiniją buvo transportuojami tarp sausojo ledo blokų, puikiai išsilaikė, liko užšaldyti ir neprarado nei skonio savybių, nei išvaizdos, kol nukeliavo į reikiamą vietą per 5 paras. Pirmas toks projektas Lietuvoje patvirtino, kad technologija išties pasiteisina logistikos srityje. Sausojo ledo, kuris gaminamas iš maistinės angliarūgštės ir kurio temperatūra siekia –78 °C, vėsinamoji galia yra tris kartus didesnė negu įprasto ledo, be to, jam tirpstant nesusidaro vandens. Angliarūgštė – natūralus konservantas, todėl tai puikus sprendimas vežant greitai gendančius produktus“, – apie sausojo ledo pranašumus logistikos srityje pasakoja „Gaschemos“ generalinis direktorius Valdemaras Vareika.

Specialisto teigimu, Vakarų logistikos įmonėse sausasis ledas jau kuris laikas naudojamas šaldytiems produktams transportuoti, nes jis – vienas patikimiausių. Tuo metu Lietuvoje „Gaschema“ yra vienintelė įmonė, gaminanti sausąjį ledą. „Anksčiau sausojo ledo blokų buvo galima užsisakyti ir atsivežti iš gretimų šalių, tačiau jis garuoja, todėl tampa svarbi kiekviena valanda. Dabar Lietuvos logistikos įmonėms galime čia pat, vos per kelias valandas pagaminti ir pristatyti sausojo ledo. Jis leidžia produktus vežti viena ar dviem dienomis ilgiau“, – sako V. Vareika. „Gaschema“, įsigijusi naują įrangą, gamybos pajėgumą padidino beveik dvigubai: per parą įmonė gali pagaminti iki 15 tonų sausojo ledo, kuris naudojamas ne tik produktams transportuoti, šaldyti, bet ir paviršiams valyti.

Investuos į inovacijas

Savarankišku verslo vienetu tapusi bendrovė toliau ketina investuoti į inovacijas ir naujų produktų pasiūlos plėtrą. 2018 metais įmonė planuoja plėsti angliarūgštės gamybą, taip pat pradėti gaminti medicininį deguonį ir kitus dujų produktus.

Lietuvos dujų rinka gana konkurencinga, tačiau „Gaschema“, Lietuvoje veikianti gamybos bendrovė, yra arčiausiai galutinių vartotojų ir kasmet investuoja į pramoninių dujų sektorių. „Šis verslas reikalauja išties daug investicijų, ypač siekiant užsitikrinti rinkos dalį, išsikovoti ją iš užsienio kompanijų filialų ir garantuoti konkurencinį pranašumą bei aukštą paslaugų kokybę. Neseniai investavome į taros atnaujinimą ir išplėtimą, taip pat – į GOST tipo balionų keitimą ES standarto balionais, skystųjų dujų stočių klientams statymą, į naujus gamybos pajėgumus ir turimų plėtrą, transporto parko išplėtimą bei atnaujinimą“, – vardija kasmet apie 2 mln. eurų į verslo plėtrą investuojančios „Gaschemos“ vadovas V. Vareika.

Dairosi į užsienio rinkas

2015 metų spalio mėnesį azotinių trąšų ir kitų chemijos produktų gamintojai „Achemai“ pradėjus eksploatuoti naują oro skaidymo bloką, „Gaschema“ tapo viena didžiausių pramoninių dujų gamybos ir prekybos lyderių Lietuvoje. Kadangi dalį perkamų dujų „Gaschema“ pradėjo gaminti pati (deguonį, azotą, argoną), įmonė gali užtikrinti greitą jų pristatymą, operatyvų ir lankstų reagavimą į klientų poreikius bei iškilusias problemas. „Jonavoje gaminame technines dujas, maisto pramonei skirtas dujas, skystuosius dujų produktus, dujų mišinius, sausąjį ledą ir kitus produktus“, – teigia V. Vareika ir pabrėžia, kad jiems visiems išduodami kokybės dokumentai.

Bendrovės vadovas neslepia, jog „Gaschema“ tikisi tapti greičiausiai augančia savo verslo sektoriuose įmone Baltijos šalyse. „Mažmeninį tinklą Baltijos valstybėse planuojame plėsti bent dvigubai. Latvijoje, kurioje jau yra 4 prekybos taškai, ketiname atidaryti dar 5 naujas prekybos vietas“, – tvirtina V. Vareika. Ir priduria, kad kaimynės Latvijos rinkoje planuojama sutelkti dideles pajėgas. Šiuo metu „Gaschemos“ eksportas jau sudaro didesnę dalį visų įmonės pardavimų – per 50 procentų.

Su „AdBlue®“ užima 90 proc. Lietuvos rinkos

Viena sparčiausiai augančių „Gaschemos“ veiklos krypčių – AZO prekės ženklo produkcija. Anot vadovo, ši verslo sritis dėl kasmet didėjančios paklausos yra ne mažiau perspektyvi nei dujos. Didžiausias augimas fiksuojamas taršą mažinančių sistemų priedų „AdBlue®“ rinkoje – kasmet po 10–15 procentų. Priėmus EURO 6 standartą „AdBlue®“ tirpalą privaloma naudoti beveik visose naujose transporto priemonėse, turinčiose dyzelinius variklius: tiek žemės ūkio mašinose, tiek lengvuosiuose, tiek komercinės paskirties automobiliuose. „Europoje dyzelinu varomos transporto priemonės ypač populiarios. Jau jaučiamas sujudimas rinkoje – vairuotojai ieško mažo litražo „AdBlue®“ bakelių, kurie paprastai perkami lengvajam transportui. Ūkininkai ir transporto priemonių parkus atnaujinančios logistikos įmonės irgi žvalgosi į modernią ir patogią „AdBlue®“ pylimo įrangą. Šiuo metu savo prekiaujamu „AdBlue®“ užimame 90 proc. Lietuvos rinkos“, – pasakoja V. Vareika.

Bendrovė taip pat platina ypač kokybiškus švedų gamintojo „Arom-dekor Kemi“ chemijos produktus automobiliams AZO AUTO. Juos jau perka ir naudoja dalis sunkiojo autotransporto vairuotojų. „Gaschemos“ prekybos vietose ir partnerių elektroninėse parduotuvėse prekiaujama AZO aušinimo skysčiu, stiklų plovikliu, purvo tirpikliu, šampūnu ir kita aukščiausius Europos automobilių chemijos pramonės standartus atitinkančia produkcija.

Apie „Gaschemą“

Kartu su didžiausia Lietuvoje trąšų gamintoja AB „Achema“ augusį ir rinkoje įsitvirtinusį filialą „Gaschema“ šių metų pradžioje nutarta įkurti kaip savarankišką verslo vienetą. Bendrovės vienintelė akcininkė ir steigėja liko AB „Achema“.

AB „Achema“ filialas „Gaschema“ įsteigtas 2003 metais. 2004-aisiais įmonė pradėjo veiklą nuo 1,05 mln. eurų metinės apyvartos, 2010 metais ji jau siekė 7,34 mln. eurų, o 2016-aisiais – daugiau kaip 18 mln. eurų. „Gaschema“ taip pat valdo užsienyje veikiančias gamybos bendroves Oy „Gaschema Finland“ ir AB „Gaschema Sweden“, o Latvijoje – prekybos įmonę SIA „Gaschema“.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika