Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Gimtasis kraštasKultūra ir žmonėsŠeima ir sveikataSportasŠvietimasĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Kaip užauginti verslo uogą? 

2017 kovo 13 d. 06:56
 Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė
 Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė
Asmeninio archyvo nuotrauka

Sakoma, kad uoga ant torto yra svarbiausia puošmena. Verslininkių Lenos Sokolovskos ir Jovitos Vyšniauskienės gyvenime „Uoga uoga“ – viso ko pagrindas. O rinkti natūralios kosmetikos gamybos uogų derlių moterys pradėjo tada, kai į jų gyvenimus įsiveržė permainos: Jovita išsikraustė gyventi į užmiestį, o Lena suprato, kad jai jos darbas tiesiog nusibodo.

Per naktį gimusi verslo idėja

Draugės, prieš tapdamos verslo partnerėmis ir natūralios kosmetikos „Uoga uoga“ gamintojomis, dirbo samdomą ir gerai apmokamą darbą: L. Sokolovska buvo finansų analitikė, o J. Vyšniauskienė – buhalterė. Visgi permainų poreikį padiktavo pats likimas. „Jovita išsikraustė iš miesto gyventi į kaimą, susilaukė sūnaus. Aš nusprendžiau, kad mane išsekino darbas finansų srityje, todėl kurį laiką nedirbsiu niekur. Planavau, kad mokysiuosi dainavimo ir užsiiminėsiu parašiutizmu, kuris buvo mano aistra nuo vaikystės“, – prieš 7 metus įvykusias permainas prisimena Lena.

Taip vieną vakarą, diskutuodamos Jovitos virtuvėje, pradėjome dėlioti verslo idėją.

Idėja gaminti natūralią kosmetiką atėjo savaime, o pats verslo modelis gimė kone per naktį. J. Vyšniauskienė, apsigyvenusi Dargužių kaime, pradėjo gilintis į tai, kaip veikia visa ekosistema: kad tai, ką ji pila į kriauklę, paskui atsiduria ant jos pasėtų morkų; kad tai, kuo ji prausiasi, vėliau gruntiniais vandenimis pasiekia visas jos auginamas daržoves ir panašiai. Savo atradimais moteris pasidalino ir su drauge, o gilesnių žinių jos nusprendė pasiieškoti natūralios kosmetikos kursuose Londone.

„Po jų pradėjome gaminti namines kaukes veidui sau, davėm išbandyti artimiesiems. Pajutome susidomėjimą, pamatėme, kad natūralios kosmetikos rinkoje labai brangūs produktai, o lietuviškoje rinkoje neradome to ko ieškojome. Taip vieną vakarą, diskutuodamos Jovitos virtuvėje, pradėjome dėlioti verslo idėją“, – pasakoja L. Sokolovska.

Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė / Asmeninio archyvo nuotrauka
Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė / Asmeninio archyvo nuotrauka

Uogų krikštatėviais tapo vyrai

Pirmieji žingsniai verslo link artimųjų nebuvo sutikti su euforija. Ypač skeptiškai į norą kurti lietuvišką ekologišką kosmetiką žiūrėjo Lenos mama. Jai buvo sunku suprasti, kodėl jos atžala, turėdama gerai apmokamą darbą užsienio kapitalo įmonėje, nori žengti ten, kur vargu bau ar išgyventi įmanoma.

„Mus palaikė tik mūsų vyrai. Net ir pavadinimą sugalvojo Jovitos vyras Žanas dar tą patį vakarą virtuvėje, kai dėliojome verslo idėją. Mūsų kaukių pagrindas tada buvo ir dabar yra natūralios uogos, taip ir atsirado „Uoga uoga“ pavadinimas“, – šypteli Lena.

Ne iš karto pačioms pavyko suvokti, kad iš tiesų mes kuriame pridėtinę vertę, sveiką, naudingą produktą, darbo vietas.

Pirmaisiais įmonės gyvavimo metais, pasak pašnekovių, buvo svarbiausia patikėti savimi, kaip verslo naujokėmis ir tuo, ką jos darė. Nebuvo paprasta pelnyti ir klienčių pasitikėjimą, juk Lietuvoje nėra gilių kosmetikos kūrimo tradicijų, kaip kokioje Prancūzijoje. „Ne iš karto pačioms pavyko suvokti, kad iš tiesų mes kuriame pridėtinę vertę, sveiką, naudingą produktą, darbo vietas. Šiandien galime pasidžiaugti, kad turime savo lojalių klienčių ratą, ir jis nuolat auga. Neretai jaučiamės lyg kokia mažytė bendruomenė tų, kuriems rūpi kosmetikos ir aplinkos saugojimas“, – pasakoja Jovita.

Pradėjusios savo kosmetikos „virimo“ ritualą nuosavuose namuose, šiandien „Uoga uoga“ įkūrėjos Lena ir Jovita prie gamybos proceso stoja tik prieš didžiąsias metų šventes. Kitu metu jos rūpinasi verslo plėtra, o gamybą, kuri iki šiol vyksta rankomis, dirbtuvėse prižiūri gamybos ir kokybės vadovai. Galutinio produkto saugumą vertina laboratorija Didžiojoje Britanijoje.

„Mūsų žiniomis, „Uoga Uoga“ buvo pirmoji lietuviška kosmetika, gavusi natūralios ir ekologiškos kosmetikos sertifikatą, pripažįstamą visame pasaulyje. Jis patvirtina, kad mes ne tik sakome gaminančios natūralią kosmetiką, bet taip iš tikrųjų ir yra!“, – džiaugsmo neslepia L. Sokolovska.

Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė / Asmeninio archyvo nuotrauka
Lena Sokolovska (dešinėje) ir Jovita Vyšniauskienė / Asmeninio archyvo nuotrauka

Šiandien „Uoga uoga“ ženklas gamina kremus veidui ir kūnui, prausiklius, šampūnus, balzamus, dezodorantus, valančias ir maitinančias kaukes tiek odai, tiek plaukams. Taip pat ši kompanija pirmoji pristatė lietuviškos mineralinės dekoratyvinės kosmetikos liniją: pudras, šešėlius, blizgius lūpoms. Pastarieji net yra gavę aukso medalį parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“. Įvertinimų lentynoje galima rasti ir daugiau apdovanojimų – tai 2012 metais gautas „Metų verslo naujoko“ diplomas ir 2013 metais skirtas „Metų verslo moters“ apdovanojimas, o Žemės ūkio ministerija yra skyrusi apdovanojimą „Už nuopelnus verslui“.

Verslas, tapęs gyvenimo būdu

Natūralios kosmetikos versle besisukančios dvi draugės neslepia, tai jau tapo jų gyvenimo būdu, o į kiekvieną kuriamą produktą jos įdeda dalelę savęs. „Norėdamos pasiūlyti vartotojams išties gerą produktą, kartais ir naktimis nemiegame, kol sugalvojame jam tinkamą pavadinimą. Galime išplakti kilogramus kremo, kol išgausime patinkančią jo konsistenciją ir išbarstyti kalnus mineralų, kol sumaišysime patinkančią spalvą“, – verslo užkulisius atskleidžia J. Vyšniauskienė.

Ir atrodo tokia filosfija pasiteisino su kaupu: prieš 7 metus kremus maišė tik dvi mūsų pašnekovės, o dabar kompanijoje „Uoga uoga“ jau dirba 37 asmenys. Pradėję savo maišytais kremais ir dekoratyvine kosmetika prekiauti internete, netrukus moterys įsteigė prekybos saleles Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune. Į lietuvišką prekės ženklą dėmesį atkreipė ir vienas didžiausių prekybos tiklų Lietuvoje „Rimi“, kuriame dabar taip pat prekiaujama „Uoga uoga“ produkcija.

Vėliau sekė prasidėjęs eksportas į užsienį, o šiandien L. Sokolovska ir J. Vyšniauskienė gyvena pirmosios parduotuvės, kuri veiks kartu su sveiko grožio salonu „Uoga Uoga grožio namas“ atidarymo Kaune nuotaikomis. Kol kas dideliais pelnais moterys džiaugtis negali – pernai apyvarta siekė 700 tūkst. eurų – tačiau investicijų stoka į kasmet augantį verslą irgi nesiskundžia. O su tokiais tempais, žiūrėk, ir išsipildys pašnekovių svajonė tapti pasaulinio lygio prekės ženklu, kurį ir po šimto metų valdys jų palikuonys.

Neieškoti stulbinančiai originalios idėjos, kuri pasitaiko vos 1 iš 1000, nes tokios galite visą gyvenimą taip ir nesurasti.

Šiandien, ieškantiems savo verslo uogos ant milžiniško idėjų ir planų torto, „Uoga uoga“ įkūrėjos pataria „neieškoti stulbinančiai originalios idėjos, kuri pasitaiko vos 1 iš 1000, nes tokios galite visą gyvenimą taip ir nesurasti“ ir primena, kad ir visai paprasta, daug kam žinoma idėja gali tapti puikiu, sėkmingu verslu.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGimtasis kraštasGynybaĮdomybėsKontaktai
IstorijaKomentaraiKonkursaiKultūra ir žmonėsReklama
LietuvaPasaulisRinkimų maratonasSportas
Šeima ir sveikataŠvietimas
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika