Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Kai darbas tampa švente 

2017 gegužės 29 d. 08:29
Erika Purauskytė
Erika Purauskytė
Asmeninio archyvo nuotrauka

„Noriu šventę švęsti“, – pareiškė viena persona internetinėse platybėse ir posakis tapo visos Lietuvos folkloro dalimi. Ar ji pati didžiuojasi tokiais šventės organizavimo padariniais? Vargu bau. Tačiau tikrai yra žmonių, kurie noriai švenčia savo darbų šventę, o į rezultatus įtraukia puikiai ir kokybiškai šėlstančių asmenų minią. Viena tokių fiestos dirigenčių yra renginių organizavimo įmonės „Menai renginiai“ įkūrėja ir vadovė Erika Purauskytė.

„Paprastai pirmiausia įkuriama įmonė, o vėliau ieškoma klientų. Mano atveju atsitiko atvirkščiai – kai jau netilpau verslo liudijimo ir individualios veiklos rėmuose mano klientai pradėjo manęs prašyti, kad įsteigčiau įmonę, nes buvo nepatogu atsiskaityti. Galima sakyti, kad jie mane ir privertė įsteigti bendrovę“, – nusijuokia E. Purauskytė, kurios įmonė per metus įvairių renginių įgyvendinimui nepagaili ir milijono eurų.

Ir krizė gali tapti puikiu startu

Pirmuosius nustebintus savo organizuotų renginių žiūrovus E. Purauskytė pamatė dar studijuodama Klaipėdos universitete teatro ir renginių režisūrą. Galima teigti, kad studijos merginai puikiai sekėsi – neilgai trukus alma mater skliautuose aidėjusios ovacijos persikėlė ir už jos sienų.

„Sekėsi gerai kol įmonė, kurioje dirbau, nepajuto 2008 m. krizės. Jų pasiūlytos darbo sąlygos manęs netenkino, todėl tapau laisvai samdoma renginių organizatore ir bendradarbiavau su įvairiomis renginių organizavimo įmonėmis. Ilgainiui klientai ėmė man skambinti ir prašyti, kad suorganizuočiau jų įmonėms renginius asmeniškai. Klientų vis daugėjo, jie mane rekomenduodavo kitiems, renginiai ir jų biudžetai augo, o kai pradėjo skambinti bankų atstovai, tarptautinių įmonių vadovai, tada supratau – reikia pastiprinimo ir su iki tol naudotais verslo liudijimu bei individualios veiklos pažymėjimu nebeišsiversiu „, – sako 2012 m. UAB „Menai renginiai“ įkūrusi moteris.

Pirmaisiais įmonės gyvavimo metais čia nuolat dirbo 4 žmonės, o jų biuras buvo Erikos buto, kuriame ji gyveno, didysis kambarys. Būtent ten ir gimė įdomiausios idėjos, kaip turint mažą biudžetą, sukurti neįkainojamą šventę.

Pamažu iš lūpų į lūpas ėmė sklisti kalbos, kad galime padaryti gerą renginį už adekvačią kainą, tad klientų radosi vis daugiau, o renginiai didėjo.

„Viską darėme patys, kartais tame kambaryje praleisdavome ištisas paras, užkąsdami tuo, ką rasdavome šaldytuve. Siekdami optimizuoti renginių išlaidas, pradėjome patys kurti ir gaminti vasaros renginių atrakcijas. Tai buvo be galo įdomus, spalvingas, kūrybiškas laikotarpis. Pamažu iš lūpų į lūpas ėmė sklisti kalbos, kad galime padaryti gerą renginį už adekvačią kainą, tad klientų radosi vis daugiau, o renginiai didėjo“, – prisimena pašnekovė.

Atėjo laikas, kai įmonė pradėjo augti kaip ant mielių, joje dirbo virš 10 žmonių, o renginių organizavimo įmonei tai išties didelis skaičius.

Visgi šiandien moteris pripažįsta supratusi – žmonių skaičius nelemia darbo kokybės – todėl šiandien grandiozines fiestas organizuoja vėl 4 nuolatiniai darbuotojai ir prisideda keliolika atskiruose projektuose dirbančių žmonių, kaip ir įmonės gyvavimo pradžioje.

Renginiai irgi turi madas

Pavadinimas „Menai renginiai“ atsirado anksčiau nei pati įmonė. E. Purauskytė, savo darbinės veiklos pradžioje kitų renginiuose kurdavo, kaip pati sako, menus renginiams, tad prisireikus pavadinimo beliko tik suderinti linksnius. Dabar tie menai liejasi kaip iš gausybės rago, tapdami pastatyminiais renginiais – specialiai konkrečiam klientui sukurtos muzikos, poezijos ir šokio miniatiūromis.

Erika Purauskytė / Asmeninio archyvo nuotrauka
Erika Purauskytė / Asmeninio archyvo nuotrauka

„Ypač įspūdingą miniatiūrą „Barbora Radvilaitė ir Žygimantas Augustas“ sukūrėme „Lietuvos draudimui“. Ji vyko Valdovų rūmuose, joje dalyvavo garsūs Lietuvos aktoriai, baleto šokėjai, choro dainininkai, solistai. Šią žiemą specialiai Lietuvos bankui pastatėme tarpukario tematikos miniatiūrą „Jaunojo bankininko istorija“, kuri buvo parodyta istoriniame Lietuvos banko pastate Kaune. Vienas įspūdingiausių renginių – „Acme grupės“ jubiliejus, kurio vinimi tapo kamerinio orkestro ir DJ dvikova. Šiam renginiui buvo rašomos specialios aranžuotės, programuojami šokantys fontanai. Buvo tikrai įspūdinga“, – apie savo įgyvendintas meniškas idėjas pasakoja pašnekovė.

Renginiai, pasirodo, turi ir savo madas. Jas dažniausiai diktuoja TV ekranuose vykstantys projektai. Moteris neslepia, kad sėdėjimas prie televizoriaus – nėra jai didžiausias malonumas, tačiau klientas visada teisus, todėl teko įmonių renginiuose ir chorų karus organizuoti ir darbuotojus į šokių konkurso aikštelę išleisti.

„Pastaraisiais metais įmonių renginių dalyviai nebenori būti tik pasyvūs žiūrovai. Jie kelia tik vieną sąlygą – kad nereiktų sudėtingų namų darbų, ilgų pasiruošimų, repeticijų. Taigi, reikia surasti sprendimą, kad dalyviai lengvai, paprastai, įsitrauktų į renginį, bet dėl to nenukentėtų renginio kokybė, jis atrodytų profesionaliai ir be priekaištų“, – sako verslininkė.

Šventė gali gimti ir per 3 valandas

Prieš maždaug dešimtmetį pagrindinis įmonių renginių tikslas buvo susirinkti kartu ir pasilinksminti. Dabar renginiu siekiama perduoti tam tikrą žinutę, iškomunikuoti idėją, todėl iki renginio idėjos gimimo aiškinamasi, rodos, visai nesusiję dalykai. Atskleisdama renginių organizavimo užkulisius Erika pasakoja, kad idėjos gali kilti bet kur, o renginio organizavimas užtrukti kelis mėnesius. Tačiau jei užsakovas savo fiestoje tikisi išvysti populiarų atlikėją, tai gali būti, kad jį teks rezervuoti prieš pusmetį ar net metus.

Savo karjeros rekordu Erika laiko renginį, suorganizuotą vos per kelias valandas. „Vieną kartą, kai visi atostogavome po darbingo sezono, man, ramiai prausiantis duše, paskambina susijaudinęs klientas ir sako, kad ką tik laimėjo geriausio darbdavio konkursą ir norėtų po 3 valandų surengti padėkos renginį savo darbuotojams. Ar galiu padėti? Taip ir nespėjusi išeiti iš dušo suorganizavau renginį su vaišėmis, muzikos grupe, apdovanojimų ceremonija“, – juokiasi rekordininkė.

Visgi ne visi Erikos ir jos kolegių organizuojami renginiai yra užsakovų poreikių įgyvendinimas. Jos šventes kuria ir neatlygintinai – savam malonumui. Štai jau keletą metų visuomeniniais pagrindais Lietuvoje organizuojama Tarptautinė restoranų diena.

Visada stenkitės savo užsakovui duoti daugiau nei pasižadate, tada klientai jus rekomenduos kitiems ir nereikės investuoti į savireklamą.

„Esame šios šventės Lietuvoje pradininkai ir ambasadoriai. Mums patinka šios dienos idėja, kad žmonės visame pasaulyje namuose, gatvėje, parke atsidaro savo vienos dienos restoranus, vaišinasi, bendrauja. Tokie dalykai skatina bendruomeniškumą, kurio dabar taip trūksta. Mes ne tik organizuojame, bet ir pačios atsidarome vienos dienos restoranus. Iš jų bene įdomiausias buvo „Pet bar“, kuriame vaišinome ne tik žmones, bet ir jų augintinius, o surinktus pinigus paaukojome gyvūnų globos organizacijai, – pasakoja veikli moteris, pati dar spėjanti savanoriauti „Krizinio nėštumo centre“ ir „Paramos vaikams centre“, – Manau, kad ateityje tokių projektų tik daugės, nes kiekvienos sėkmingos įmonės pareiga – rūpintis ne tik savo pelnu, bet prisidėti prie visuomenės gerovės“.

O žengiantiems pirmuosius žingsnius nuosavos veiklos link, ji pataria – „visada stenkitės savo užsakovui duoti daugiau nei pasižadate, tada klientai jus rekomenduos kitiems ir nereikės investuoti į savireklamą, o verslą lydės sėkmė. Juk patenkinti klientai grįžta!“.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika