Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Automobilių pardavimas Lietuvoje kaimynams atrodo neįtikimas 

2019 kovo 25 d. 12:00
Absoliučiu pardavimo lyderiu vasarį Lietuvoje tapo „Fiat“ - parduota 1013 šių automobilių.
Absoliučiu pardavimo lyderiu vasarį Lietuvoje tapo „Fiat“ - parduota 1013 šių automobilių.
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Per šių metų vasarį Lietuvoje naujų lengvųjų automobilių buvo parduota 94,5 proc. daugiau negu pernai vasarį, o per pirmus du mėnesius – 68,8 proc. daugiau nei pernai sausį-vasarį. Europos Sąjungoje krintant naujų automobilių pardavimui, neregėtą jo augimą Lietuvoje kitų šalių ekspertai bando aiškinti mokesčių ir reeksporto įtaka, bet tikroji priežastis – dalijimosi verslo plėtra – žada įspūdingą statistiką dar bent pora metų.

Estijoje naujų automobilių pardavimas šį vasarį buvo 8 proc. mažesnis, o Latvijoje jų parduota tik 3,9 proc. daugiau nei pernai vasarį.

Estijos automobilių pardavimo ir priežiūros įmonių sąjungos vykdomojo direktoriaus Arno Sillato teigimu, naujų automobilių pardavimas Estijoje sumažėjo, pakeitus specialią mokesčio lengvatą už tarnybinių automobilių naudojimą asmeninėms reikmėms.

„Prieš metus buvo intensyviai keičiami dideli automobiliai į mažus, – aiškino jis žurnalistams. – 2017 metų pabaigoje pakeitus mokesčio skaičiavimo tvarką, mokestis tapo mažesnis naudojant mažus automobilius. Tad žmonės pradėjo didelius automobilius keisti į mažus. Šis procesas prasidėjo 2017 metų pabaigoje ir prislopo 2018 metų kovą, todėl tuomet automobilių buvo parduota daugiau, o šiemet tokio aktyvumo jau nėra.“

Tikras lietuvių akibrokštas

Apie itin spartaus automobilių pardavimo augimo Lietuvoje priežastis A. Sillatas pripažino nežinąs, bet sakė numanąs, kad neva „Lietuvoje yra nemažai anomalijų ir neaiškių procesų“.

Absoliučiu pardavimo lyderiu vasarį Lietuvoje tapo „Fiat“ – parduota 1013 šių automobilių. Anksčiau šios markės automobilių ir Estijoje, ir Lietuvoje būdavo parduodama mažai. „Tikėtina, kad prie kiekvieno kampo turėtų stovėti po „Fiat“, bet nieko panašaus nėra“, – svarstė verslininkas. Todėl, jo nuomone, šių automobilių galėjo būti daugiau užpirkta dalijimosi tikslais. Bet A. Sillatas teigė negalįs patvirtinti tokios versijos, todėl manąs, kad spartaus pardavimo augimo priežastis Lietuvoje yra reeksportas, t. y. daugiau automobilių parduodama Europai.

Kita vertus, jo teigimu, Lietuvoje vasarį smarkiai pakilo ir „Jeep“ pardavimas (409 automobiliai). Anksčiau jų būdavo parduodama po 4–5 per mėnesį, o dabar – šimtai. „Žinoma, tai galima aiškinti valstybės užsakymu, tačiau „Jeep“ – ne tas automobilis, kuris įsigyjamas pagal valstybės užsakymus, todėl manau, kad ir šis automobilis išvažiuoja atgal į Europą“, – svarstė jis.

Paslaptis ir Lietuvoje

Estijos verslo dienraštis pacitavo Lietuvos specializuotą žurnalą „Auto Bild“, kur teigiama, kad Lietuvoje automobilių reeksportas sudaro 20–30 proc., kai Estijoje – apie 7 procentus.

„Niekas nežino, kodėl Lietuvoje šiemet taip išaugo naujų automobilių pardavimas, – sakė žurnalo redaktorius Vitoldas Milius Estijos verslo dienraščiui. – Juk nieko ypatinga neatsitiko. Viskas kaip įprasta. Karo nėra, o ir algos per 2 dienas neišaugo. Kita vertus, naujų automobilių rinka Lietuvoje didėja kas mėnesį.“

„Fiat 500“ modelio automobilius Lietuvoje pastaruoju metu pirko daugiausia dalijimosi transporto priemonėmis bendrovė „CityBee“, kuri dalijimosi paslaugą teikia jau aštuoniuose Lietuvos miestuose. Vien praėjusiais metais šios įmonės automobilių parkas padidėjo 350 naujų automobilių – iki 850. Šiemet įmonė vykdo plėtrą naujose rinkose.

Bendrovės generalinis direktorius Lukas Yla „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad praėjusių metų pabaigoje įvyko keli pirkimo konkursai – planuojama už 110 mln. eurų nupirkti 5000 naujų automobilių. Apie 2000 naujų įmonės automobilių bus palikta Lietuvoje parkui papildyti ir atnaujinti, kiti bus skirti Estijai, Latvijai ir Lenkijai – maždaug po 1000. Yra sudarytas naujų mašinų pirkimo per porą metų grafikas. Todėl naujų automobilių pardavimo bumas Lietuvoje baigsis dar negreit.

Didesniais kiekiais automobilius ši įmonė pradėjo pirkti 2018 metų pabaigoje, kita didelė mašinų partija įsigyta šių metų pradžioje. Įmonė kol kas negalinti nurodyti konkursų laimėtojų ir automobilių modelių.

„CityBee“ vadovai šių metų pradžioje prabilo apie įmonės planus išpopuliarėjusią Lietuvoje dalijimosi transportu paslaugą plėsti ir į Latvijos bei Estijos rinkas, taip pat į Lenkijos miestus. Rygoje ir Taline „CityBee“ artimiausiu metu ketina padidinti lengvųjų automobilių pasiūlą. Tad nemaža dalis šios įmonės įsigyjamų naujų automobilių, matyt, keliaus ir į gretimas valstybes.

Lietuvoje šiemet per du mėnesius parduota 6,27 tūkst. naujų automobilių – 68,8 proc. daugiau nei pernai sausį-vasarį, kai parduota 3,72 tūkst. automobilių.

FAKTAI

Kaip skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA), Lietuvoje šiemet per du mėnesius parduota 6,27 tūkst. naujų automobilių – 68,8 proc. daugiau nei pernai sausį-vasarį, kai parduota 3,72 tūkst. automobilių. Latvijoje automobilių pardavimas per metus padidėjo 2,2 proc., iki 2,84 tūkst., Estijoje – sumenko 9,5 proc., iki 3,94 tūkstančio.

Vien vasarį, palyginti su 2018-ųjų vasariu, automobilių pardavimas Lietuvoje išaugo 94,5 proc., iki 3,12 tūkst., Latvijoje – 3,9 proc., iki 1,3, Estijoje – sumažėjo 8 proc., iki 1,76 tūkstančio.

Visoje Europos Sąjungoje pardavimas šiemet sumenko 2,9 proc., iki 2,31 mln., o vien vasarį – smuktelėjo 1 proc., iki 1,115 milijono.

„Autotyrimų“ duomenimis, vasarį Lietuvos naujų automobilių rinkoje nepavejama išliko „Fiat“ markė (1 013 vnt.), antrąją vietą išsaugojo „Volkswagen“ (487 vnt.), trečiąją užėmė „Jeep“ (409 vnt.), o toliau rikiavosi „Toyota“ (320 vnt.) ir „Škoda“ (236 vnt.). Tarp prestižinių markių užtikrintai pirmavo BMW (92 vnt.).

Vasarį tarp asmeninės paskirties automobilių pirmavo „Fiat 500“ (732 vnt.), „Jeep Renegade“ (214 vnt.), „Fiat Tipo“ (185 vnt.) ir „Jeep Grand Cherokee“ (138 vnt.), toliau – „Škoda Octavia“ (120 vnt.), „Volkswagen Tiguan“ (101 vnt.) ir „Toyota RAV4“ (96 vnt.).

Tiesa, visi 732 automobiliai „Fiat 500“, visi 214 „Jeep Renegade“, 184 „Fiat Tipo“ ir 137 „Jeep Grand Cherokee“ buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos.

Šių metų sausį-vasarį Lietuvoje iš viso įregistruota 7 124 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 70 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu pernai (4 202 vnt.).

Šaltinis: ACEA, BNS, „Autotyrimai“

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika